Skocz do zawartości

Wskazania temperatury na desce w 530d 245KM 2010r


mati19999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim problemem, że temperatura na desce rozdzielczej w F10 3.0d 245KM spada i rośnie podczas jazdy albo po krótkim postoju ? Wcześniej zawsze była po rozgrzaniu motoru równo na 100stopni a od pewnego czasu jest tak, że po pierwsze bardzo długo dochodzi do tych 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem, ze po krótkim postoju np. po zaparkowaniu na chwile pod sklepem i powrocie po dosłownie kilku-kilkunastu minutach i odpaleniu auta wskaźnik potrafi już troche opaść np. o pòł kreski albo nawet troche więcej a wczesniej bylo tak, że po ponownym odpaleniu temperatura byla od razu znowu na 100, moze delikatnie mniej, ale nie az o pol czy o cala kreske. Dodam, ze termostat wymieniony na nowy Behr i w sumie nic to nie pomogło, ale z drugiej strony ten wskaznik pokazuje chyba temperature oleju a nie plynu chlodzacego. Z gory dzieki za pomoc i sugestie, pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za pomiar temperatury oleju silnikowego odpowiada czujnik poziomu oleju.

Może tu należy szukać przyczyny?

Zwróć uwagę w jakiej pozycji masz żaluzje chłodnicy?

Wejdź w ukryte menu , ustaw odczyt pomiaru temperatury płynu chłodzącego i sprawdzaj górny wąż chłodnicy przy 60°C , 70°C i 80°C. Napisz kiedy jest ciepły.

Zrób te obserwacje przy włączonej i wyłączonej AC - klimatyzacji.

Czy wiatrak chłodnicy kręci się gdy masz włączony silnik a wyłączoną AC - klimatyzację?


Może wymiennik ciepła źle działa ?


686x484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim forum wyczytałem że wskaźnik temperatury oleju otrzymuje sygnał od czujnika na głównym przewodzie olejowym a nie od czujnika poziomu. Ten ponoć wskazuję temperaturę oleju widoczna na urządzeniach diagnostycznych...

Faktycznie te dwie temperatury są inne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim forum wyczytałem że wskaźnik temperatury oleju otrzymuje sygnał od czujnika na głównym przewodzie olejowym a nie od czujnika poziomu. Ten ponoć wskazuję temperaturę oleju widoczna na urządzeniach diagnostycznych...

Faktycznie te dwie temperatury są inne....

Mógłbyś coś przybliżyć o który przewód olejowy chodzi ? Bo patrzyłem na szybko na bmwstore zeby odnaleźć ten czujnik i jakoś go nie odnalazłem. Dzięki wielkie za sugestie. Sprawdzę w pierwszej kolejności przewody czy się nie grzeją za szybko (uszkodzony nowy termostat). Jeżeli to coś da to zamówię drugi termostat i podmienię, ale jakbym wiedział który to czujnik odpowiedzialny za wskazania temperatury oleju to bym może zmienił jedno i drugie żeby było szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wyczytałem na motor-talk.de i niemam pojęcia o jaki przewód olejowy chodzi i gdzie może być czujnik.

Sam się kilka razy zastanawiałem jakim cudem tak szybko rośnie temperatura oleju, to jest niemożliwe aby po nocy 6,5 litra oleju było rozgrzane po kilku minutach szybciej od płynu chłodzącego na małym obiegu...


Jest jeszcze jedna opcja, może czujnik ciśnienia oleju czyta również temperaturę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.