Skocz do zawartości

Olej e39


ZaCiastQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam E39 520i 2.2L 170 KM silnik m54 2001r. Niedługo czas na zmiane oleju(na wiosne) teraz jeżdzony jest 10w40 Vavoline LongLIfe, wiele forum mówi o 5w40 ale nie jestem przekonany żeby zmieniać lepkość. Macie jakieś sugestie? co do rodzaju tego oleju oraz moze ktoś podpowie jak pozbyć się wpierdzielania oleju przez ten silnik, po 7tys. zjadł mi prawie litr :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy takich wartościach powinieneś się cieszyć, że tylko tyle. Zdecydowanie 5w40 do tego silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób płukanie konkretne przed wymianą i zalej np polskiego Specola 5w40.

Olej za śmieszne pieniądze a nie ustępuje typowym 5w40 opartym na HC.

Bardzo fajny pakiet dodatków etc.

Zupełnie wybij sobie z głowy 10w40! w jakim celu chcesz wlać olej który będzie gorzej smarował silnik na zimno a na ciepło pozostanie prawie identyczny - różnice kosmetyczne i zależne od producenta. (tu i tu masz w40) .

Max life jest spoko olejem ale stosunek jakość - cena kiepski (za niższe pieniądze kupisz olej który będzie równie dobry min ww. Specol np.)

W skrócie :

-płukanie silnika przed zmianą

-wlanie 5w40 nie żadne 10w40 jedyne na co warto zerknąć to czy ma specyfikację bmw ll01 lub ll04

-częsta wymiana z płukaniem przed wymianą - żadne interwały long life 10tyś km to bezpieczny dystans między serwisami olejowymi (upraszczam bo zależy jak użytkujesz auto jeśli często ciśniesz do końca i ją męczysz to skróć nawet do 5-6tyś, to samo jeśli jazda po mieście często korki często nierozgrzany silnik, jeśli głównie trasy to 10tyś km idealny interwał)

-nie oszczędzaj na filtrach oleju! Mann / knecht / hengst co taniej dostaniesz (oryginał bmw to Mann najczęściej)

-i najważniejsza zasada totalnie nie ma sensu zalewanie olejów z górnej półki po 200zł za bańkę 4-5l jeśli będziesz to wymieniał co 20tyś km zdecydowanie lepiej tańszy olej i wymieniać szybciej.

Co do 10w40 nie ma żadnego uzasadnienia wlewanie takiego oleju.

W swojej byłej 523i miałem ponad 600tyś nalotu i miała 5w40 zawsze ! (po zakupie pierwsze 60tyś km miała 0w40 ale stwierdziłem, że nie mamy już aż tak trudnych warunków zimą i zbędny wydatek)

Do tej pory auto jezdzi gdzieś tam... silniczek przy tym przebiegu pracował bardzo cichutko jedynie pobierała już trochę olej do 0.5l na 1000km przy bucie i potrafiła przy -20 po postoju 2 dni lub dłużej zagrać na hydro przez 2-3 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.