Skocz do zawartości

palący się bezpiecznik nivo


mufo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


mam pytanie, być może ktoś miał podobny problem.


Co jakiś czas, średnio raz na rok przepala mi się bezpiecznik z zawieszenia nivo 40A - powoduje to jak wiadomo opadnięcie zawieszenia i ma zawsze miejsce w niskich temperaturach od -10 w dół. Po wymianie kompresor znowu pracuje i mam spokój średnio na rok. W upały znowu lubi wyskoczyć komunikat - "ograniczony komfort jazdy" albo "ograniczone zachowanie przy skrętach" (nic za tym jednak nie idzie, auto nadal stoi na zawieszeniu prawidłowo).


Układ musi być szczelny skoro samochód nie opada poza wypadkiem gdy wypali się bezpiecznik. Kompresor jednak się widocznie przegrzewa, nadmiernie pracując, skoro zdarza się wypalić bezpiecznik.


Teraz czy warto wymieniać kompresor czy może wymienić zawór/rozdzielacz (https://allegro.pl/oferta/zawor-zawieszenia-rozdzielacz-bmw-f07-f10-f11-f15-11102274938) ?

Kompresor ma już pewnie z 11 lat, ale generalnie działa i nie chcę wyrzucać kasy na nowy, jeśli to nie rozwiąże problemu.


Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak kompresor przepala bezpiecznik to najprawdopodobniej pracuje zbyt długo lub przekaźnik jest na tyle zmęczony/nadpalony ,że w czasie załączania przepływa przez niego zbyt duży prąd. Ten przekaźnika znajduje się w sąsiedztwie akumulatora a w poliftowych wersjach jest koło tylnej lampy po prawej stronie. Można go rozebrać i przeczyść pilniczkiem do paznokci - punkty zwierania się styków. Na koniec warto je przemyć jakimś alkoholem. No chyba ,że przekaźnik jest na tyle zmęczony i warto by było go wymienić?


Tak naprawdę może być wiele innych rzeczy . Musisz potestować układ.

Na początek odpal auto i usiądź na brzed bagażnika i zobacz ile czasu pompuje ci zawieszenie .

Przez jakiś okres pomierz wysokość tylnego zawieszenia ( chodź pisałeś ,że po postoju nocnym nie opada )

A może dopiero w czasie jazdy następuje roszczenie układu ( poduszki układają się inaczej , odsłaniając spękane miejsca ) . Wtedy kompresor pracuje dłużej/częściej....???


Chłopaki z forum piszą o zawieszającym się zaworze zawieszenia w wyniku wewnętrznej korozji.


Najlepsze warunki do testowania to wskazaną przez ciebie temperatura ...... -10°C ........

Może to powodować złą pracę kompresora lub zaworu ????


Ps.

Jak kompresor raz napompuje układ , to powietrze z niego nie ma prawa ubyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.