Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć. Przeszukuje internet ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jak dokładnie wygląda pobieranie paliwa ze zbiorników w czasie jazdy. Ostatnio w 520d (n47d20) włączyłem pomiar paliwa w czasie jazdy i dziwiłem się dlaczego przez cały czas w jednej komorze znajduje się poziom bliski zeru, a w drugiej - prawie całe paliwo. Potrafilby mi to ktos wytłumaczyć? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbiornik na dwie komory , tzn jedną ale po jego środku jest wał napędowy i w teorii dzieli bak na pół.

W baku masz dwie pompki , jedna przelewowa druga do podawania paliwa do silnika.

W pierwszej kolejności opróżniana jest lewa część zbiornika , w drugiej kolejności prawa .

Wpisz sobie w wyszukiwarkę bak od F11 i zobaczysz jak on wygląda. Wszystko ci się wyjaśni.


W starszych modelach BMW jest podobnie.

Po jakimś czasie w starszych autach pojawiały się problemy z odpaleniem , pomimo tego , że w zbiorniku było ok 30l paliwa. Najczęstszą przyczyną była niedziałająca pompka przelewowa. Wszystko działało , auto odpalało ale w baku musiało być więcej paliwa , więcej niż te 30 litrów.

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie;)

Zastanawiam się tylko, skąd pomysł na ładowanie całego paliwa do jednej komory i pobieranie tylko z niej. Czy nie wpływa to niekorzystanie np na wlasciwosci jezdne (równomierne rozłożenie masy)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.