Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, pisałem wcześniej o dziwnych błędach w Szybkich Pytaniach i Odpowiedziach, nikt się tym postem nie zainteresował, a teraz wracam z dalszą częścią i konkluzją dla przestrogi:


Na drugi dzień po nocnym wyskoczeniu na dosłownie moment i odcięciu mocy na autostradzie dwa razy błędów o przegrzaniu silnika (mimo że wskaźnik temperatury na to nie wskazywał), rano znowu wyskoczył błąd tylko inny - braku ładowania akumulatora i natychmiastowego zatrzymania. Skontaktowaliśmy się z naszym salonem i zostaliśmy poinformowani, że w związku z końcem gwarancji, będzie to normalna płatna naprawa, warto zaznaczyć, że auto nawet nie ma 40.000km. W takim razie obawiając się zawyżonych kosztów w ASO, zawieźliśmy auto do znajomego elektromechanika, który znalazł przyczynę (wspomniana wyżej część), która jak powiedział chyba jest z gumolitu i rozerwała się w środku, nie dając napędu na alternator. Zabawa na 1500zł za koło + robocizna po znajomości. Może to nie odosobniony przypadek, więc miejcie to na uwadze w swoich autach. A jak ktoś ma czas i chęci, to chyba warto wsunąć tam smartfona i nagrywając filmik może uda się dostrzec jakieś ewentualne anomalie na tym kole.

Śmiałem się że beemki nie ma nawet co porównywać do naszego też salonowego starego poczciwego Golfa V z 1.9tdi, bo to musi być przepaść w jakości, już się nie śmieję.

Myślę, że założenie tego tematu to dobry sposób na rozpowszechnienie informacji o tej awarii, inaczej zaginęłaby w gąszczu postów. A mam nadzieję że komuś pomoże w diagnozie kiedy (broń Boże) spotka się z tą samą sytuacją. Pozdrawiam.

Opublikowano
Myślę, że jakby założyć post, w którym wszyscy na świecie napisaliby swoje awarie w swoim BMW - to kabel w oceanie od Google'a nie byłby w stanie przesłać tych danych.
  • Lubię to 1
Opublikowano
Patrząc na opis Twojego auta widzę, że mocno podkręciłeś moc, bo o 40% (150 * 1.40 -> 210 koni), może to miało jakiś wpływ na Twoją awarię? Jeśli info o przegrzaniu się pokazywało. W każdym razie nawet gdyby auto jeszcze było na gwarancji to i tak musiałbyś płacić za naprawę u dealera jeśli by to zauważyli.
Opublikowano

IMG-20211209-111011.jpg


@maciaba Masz chyba na myśli starsze egzemplarze, bo tu ze świecą szukać awarii G20/21. Ale to byłby dobry pomysł, temat ze zbiorem poważnych awarii w tej generacji, chyba byłbym jednym z pierwszych przypadków.


@Matrad Dokładnie to o niecałe 30%, bo wypluło w serii 163. Elektromechanik powiedział, że to gów.nolit, nie wie jak musiałby jeździć i co musiałby robić, żeby doprowadzić do takiej awarii. Podkręconą moc też wyklucza, zresztą 320d ma po numerach te same koło, a w serii też wypluwają po około 210 koni. Weźmy też pod uwagę, że podkręcałem auto niecałe pół roku temu i zrobiliśmy od tego czasu jakąś śmieszną ilość kilometrów liczoną na palcach jednej ręki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.