Skocz do zawartości

M632 wisko- kiedy działa a kiedy nie


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Jak odpalam m62b44TU toi wiatrak włącza się i mam wrażenie ,że działa cały czas. Jak on powinien działać ??? Wydaje mi się ,że powinien się po odpaleniu załączyć i za chwile wyłączyć.

Potem włącza się gdy temperatura osiągnie wysoką wartość. Jaką ?


Może ktoś napisać jak działa wisko/wiatrak w e39 m62 ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalam samochód to wentylator pracuje. Jak chwilę popracuje i obroty maleją to zmieniają się obroty wiatraka.


A jak sprawdzić czy wiatrak wyłącza się podczas jazdy ???


PS> Czy na wolnych obrotach na postoju wiatrak w bmw e39 535/540 pracuje cały czas bez względu na temperaturę silnika ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam start wiatraka w tym samochodzie wskazuje na sprawne wisko, tak ono się zachowuje właśnie, startuje razem z silnikiem, później się rozpina (po chwili i jest to normalne), ale to rozpięcie, nie oznacza że nie będzie kręciło się w ogóle, ono się cały czas kręci ale nie są to prędkości 1:1 z silnikiem, prześlizguje się cały czas, w momencie kiedy otwiera się termostat i zaczyna przepływać gorący płyn przez chłodnicę i atakuje wisko, jego sprawność się zmienia, a dokładnie mówiąc zmienia się prędkość wiatraka, wisko i ten żel zmieniając swoją charakterystykę, co skutkuje tym , że ten wiatrak na prawdę się rozpędza jak śmigło w samolocie


tu nie ma elektroniki i czujnika który przy określonej temperaturze zmusi nagle wiatrak do startu, to płynny proces


pytanie jaki masz termostat, jaka temperatura otwarcia?


rozgrzej w pełni samochód, pojedź na trasę z prędkościami normalnymi: 80/100 wejdź w test 7 i zobacz jaka jest temperatura (tutaj wisko nie jest potrzebne, tutaj śpi, mimo że cały czas też się obraca), później zatrzymaj samochód i daj mu jakieś 20 minut i zobacz jakie są różnice w temperaturach, to V8 łapie szybko temperaturę, różnica w temperaturach da Ci wstępne rozeznanie co się z tym wisko dzieje, czy staruje i pilnuje temperatury czy różnice są na prawdę duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mam zacięte wisko na stałe. Podczas rozgrzewania się auta wiskozy nie udaje się zatrzymać. Wnioskuję ,że jest spięta na stałe i należy ją wymienić.


PS . Jak ją odkręcić. Wiem, że trzeba użyć klucza 32 i odkręcać w prawo. Ale jak zblokować aby nie kręciła się wraz ze wszystkimi rolkami na pasku ???

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej żebyś nie zatrzymywał jej podczas pracy silnika, bo Ci krzywdę zrobi :) Jeżeli podczas pracy silnika jesteś w stanie ją zatrzymać, tzn. że jest do wymiany. Jeżeli uważasz że jest zablokowane, to zgaś silnik i rusz tym śmigłem, jeżeli masz rację, nie będziesz w stanie nim obrócić. Tak, odkręca się w prawo 32 klucz, są takie specjalne blokady przykręcany pod śrubki pompy aby ją zablokować, albo średniej wielkości młotek i uderzaj siłą bezwładności w ten klucz, tylko nie spodziewaj się że puści po 2 uderzeniach, trzeba w ten klucz trochę postukać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych. Patent z trytytkami na paskach nie działa. Pasek mi się ślizgał na kołach i nic z tego. Za to kropelka WD40 i sposób nr2 czyli walnięcie młotem i za którym razem puściło. Poprzednie wisko nie byłem w stanie niczym zatrzymać w żadnej temperaturze a w kabinie był szum odrzutowca. Miałem pod ręka inne wisko. Jest różnica : mogę go zatrzymać w każdej temperaturze. A silnik ma ciut wyższą pracę po rozgrzaniu. Więc to z kolei spina za słabo. Więc pytania są dwa :


1) Jakie wisko warto kupić jako nowe ?

2) Wiatrak mi pracuje cały czas. Po odpaleniu, po 5 minautach, w całym zakresie temeratury pracy silnika. Jutro podmienię czujnik temperatury cieczy.


PS. Jeśli uszkodzony jest czujnik jak powyżej to jak odpłaczę od niego wtyczkę to wiatrak się zatrzyma ? Czy tak mogę rozstrzygnąć czy on mi włącza wiatrak cały czas ?


PS. Mam rozmontowaną klimę ale to nie powinno mieć znaczenia.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza nie widzi elektroniki, bez względu na to jaki czujnik odłączysz, nie będzie to miało na nią żadnego wpływu

wiskozę warto kupić taką, która ma regulację imbusem na tej blaszce która reaguje na temperaturę, tylko nie zajmuję się tym modelem już od dawna (i nie ma mnie już parę lat w PL) i nie wiem czy obecne zamienniki są sprzedawane właśnie w takiej opcji, tylko w taki sposób można ją precyzyjnie wyregulować, kiedyś takie były..jeżeli już takich nie ma, można to zrobić ale bardzo ważna jest obserwacja temperatury, a Ty nic na ten temat nie piszesz, tylko podmieniasz w ciemno. Więc użyję Twoich słów, dla potomnych: zanim podejmiesz decyzję o zmianie wiskozy, sprawdź temperaturę silnika, bo rozumiem że chcesz ją zmienić ponieważ jej zakres wybiega poza normę,

po wielu doświadczeniach z ukł, chłodzenia w tych silnikach, mogę napisać jedno, jedynym rozwiązaniem aby zapanować precyzyjnie nad temperaturą w tych silnikach, jest jego gruntowna przebudowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogólnie hella/behr jest oryginałem, aczkolwiek u mnie w 328i wymieniałem 3 i żadna sztuka nie działała prawidłowo (miały usunięte logo bmw), wróciłem do fabrycznego, czyli przeszło 20-letniego i działa. Natomiast w 540i poprzedni właściciel założył nrf i działa, z niesprawnym elektrycznym wentylatorem na trasie powrotnej (500 km) temperatura nie przekroczyła 108-110 stopni. Więc działa i nie jest spięte cały czas, trochę w około komina też nie zauważyłem niesprawności, nie zrobiłem w sumie więcej jak 700 km, ponieważ ogarniam po zakupie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem Sachsa- 602zł i nie do końca jest tak jak czytam powyżej.


1) Po odpaleniu - wisko spięte jest na 100%. Nie mogę zatrzymać wiatraka.

2) Silnik nagrzewa się - spięcie jest mniejsze , wiatrak mogę zatrzymać tekturką a nawet ręką. Ale wiatrak nigdy nie zatrzymuje się.

3) Przygazówka- mam wrażenie ,że wiatrak nie kręci się 1:1 tylko wolniej ( efekt ślizgającego się sprzęgła)

4) Maksymalna robocza temperatura silnika - nie sprawdzałem jeszcze spięcia przy 100stC


PS. Czy u Was jest tak ,że po odpalenia i nagrzewaniu się silnika wiatrak na postoju nie kręci się wogóle ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskozy nie sprawdza się zatrzymywaniem jej, ona się powinna cały czas obracać,

jeżeli nie możesz jej ot tak zatrzymać, tzn. że jest sprawne i działa, ale to na ile jest sprawne i czy spełnia swoje zadanie jest obserwacja temperatury, ale już po tym co napisałeś że zwalnia po rozgrzaniu, widać że jakąś pracę wykonuje i zachowuje się inaczej niż stare

samochód nawet przy swojej maksymalnej temperaturze, nie zepnie wiska na 100%, taka jest jego konstrukcja, miałem jeden przypadek z zablokowanym wiskiem w swoim aucie, i pamiętam że przy prędkości obrotowej w ok. 7tyś, podczas jazdy, siła odśrodkowa tego wiatraka była tak duża, że rozpadło się podczas jazdy, finał był taki że usłyszałem niezły huk, wysiadając z auta, nie otwierając maski jeszcze, zobaczyłem co się stało, a dokładnie to, że rozpadający wiatrak pogiął przednią maskę od wewnątrz, uderzając w nią

wiskoza po odpaleniu która się nie kręci, bez względu na temperaturę, jest do wyrzucenia

podjedź do kogoś kto miał obrobinę do czynienia z ukł. chłodzenia w BMW i sprawdzi jej sprawność w 20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

podjedź do kogoś kto miał obrobinę do czynienia z ukł. chłodzenia w BMW i sprawdzi jej sprawność w 20 minut

 

Kiedy najwięcej satysfakcji daje jak się samemu "bunię" ogarnie. Często z wydajną pomocą życzliwych ludzi choćby takich jak na tym forum !!!


:dance:


PS. Wszystko wygląda dobrze. Jeszcze tylko sprawdzę zachowanie temperatury i spięcie na wysokiej temperaturze.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Czy u Was jest tak ,że po odpalenia i nagrzewaniu się silnika wiatrak na postoju nie kręci się wogóle ?

Nie. Ma się kręcić zawsze po odpaleniu. Czy płyn ma - 40 czy 130 st. Przy pracującym silniku kręci się non stop tylko jak pisali wyżej ma się spinać przy odpowiedniej temp. Tylko nie jaka jest w bloku a w chłodnicy. Jeśli termostat nie puści obiegu bądź lekko tylko się uchyli bo np jest niesprawny czy silnik nie potrzebuje zbić temp to wisko nie będzie zapięte.


Wisko też nei spina się na zasadzie on off zero jedynkowo. Tylko sprawne wraz ze wzrostem temp spina się stopniowo aż do całkowitego spięcia i uslizgiwaniu się przy niecalych 4tys obr po to aby nie obciążać łożysk pompy, i nie wyrwać samego wiatraka siłą odśrodkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka temperatury stoi pionowo jak zającowi uszy :D


Sprawdziłem, przy temperaturze roboczej(wskazówka pionowo) wisko jest spięte powiedzmy na 100%. Nie daje się zatrzymać tekturą.


@WojtekX (pewnie,że nie , dzięki za pomoc i to nie pierwszy raz).Auto wkońcu jeździ . Na razie testuję rozsądnie. Ale na zakrętach pod górę na suchym po dodaniu gazu włącza się kontola trakcji . Trzeba będzie ją wyłączyć :twisted:

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.