Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, może ktoś przerabiał temat bo nie mogę nawet znaleźć przekaźnika lub bezpiecznika od klaksonu. Mianowicie trąbki są sprawne, a nie działa klakson na kierownicy. Gdzie w E60 może być problem, gdzie szukać?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Panowie, zdjalem kierownicę i coś było chyba grzebane. Kierownica była oryginalnie zwykła. Nigdzie nie widać kabelka który powinien być wsuwany w pin u góry tej blaszki, nie wiem, może to masa od klaksonu? Może ktoś zna lepiej temat i wie co tam powinno być podpięte?

IMG-20211111-114929.jpg

IMG-20211111-114923.jpg

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy sie z tym mie pierdyczylem, ale z tego co wiem to te dwa kabelki obok zielonej wtyczki to klakson. Jak je zewrzesz to powinien zatrabić. Przynajmnuej tak wynika ze schematu

https://forum.bmw5.co.uk/topic/145172-horn-wiring/

Tu pomógla wymiana bezpiecznika

https://www.bimmerfest.com/threads/e60-lci-horn-issue.904968/

Opublikowano
Faktycznie, po zmostkowaniu klakson ładnie działa. Wygląda na to, że problem jest w samym środku kierownicy, ścieżki w tej taśmie wyglądają ok, zastanawia mnie tylko brak tego kabelka do blaszki na której jest taśma. Co on powinien podawać?
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak miałeś zmienianą kierę, to trzeba pokombinować żeby klakson zaczął działać. Poszukaj na necie. Nigdy tego nie robiłem, ale gdzieś mi się rzucilo na stronach.
Opublikowano
Poczytałem trochę i podałem mase na tą blaszkę w kierownicy, po połączeniu masy z kostki klaksonu w kierownicy do masy na blaszcze klakson działa. jednak po założeniu poduszki brak rekacji. Wygląda, że uszkodzona jest jakoś ta taśma z dwoma miedzianymi ścieżkami. Na moje te ścieżki powinny zamykać obwód masy po wciśnieciu klaksonu, tylko jak to działa skoro one są zalaminowane i dodatkowo są na nich okrągłę pianki?
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U ciebie jest problem taki że masz poduszkę do blachy ktora powinna mieć wypustki, żeby wciskać klakson. Na tej fotce to fajnie widać. Na poduszce masz 4 takie kółka, po drodze tej tasiemki. Mając czarna blachę na kierownicy sa one wciskane. Nie patrz na zaznaczenia, bo to fota z netu, jak rozbierać kierę.

pic02.jpg

Ty masz srebrną blachę, więc musiałbyś to jakoś tak zrobić żeby jeden kabel był pdpięty do niej a d rugi do poduszki. Wciskajac klakson będziesz zamykał obwód i klakson zadziała. Nie mialem takiego problemu nigdy, więc ciężko mi zdalnie pomóc.

Opublikowano
Dziękuję Ci serdecznie za zainteresowanie i pomoc. Rozwiązałem to póki co prowizorycznie tak jak napisałeś, wrzuciłbym zdjęcie na forum ale strach ;) Ważne, że działa.
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
Odnośnie wypustek to są kierownice przedliftowe i poliftowe, które mają inaczej mocowana masę na poduszce - ta ze zdjęcia powyżej jest przedliftowa.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Ja mam e65 z 2008 i mam podobny problem z klaksonem, z tym że mój sam się zakańcza i nie można go odblokować. Musiałem rozpiąć trąbki. M9ze jakąś rada od kolegów co może być nie tak? Dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.