Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Pacjent N62b44

Przemieszczając się  delikatnie po mieście zobaczyłem  spod maski dym  i poczułem zapach płynu chłodniczego. Spodziewałem się   urwanego węża pod maską a tutaj po  podniesieniu   maski efekt jak na zdjęciu. Wygląda tak jakby  z okolic pompy lub niżej  trysnęło  z 0.5 do 1 litra   płynu i znowu się uszczelniło. Po ostygnięciu samochodu dolałem około 1 litra plynu i zero wycieków.  Jeździłem 2 dni  dynamicznie i  ani kropli nie wyciekło.  Dzisiaj  delikatna jazda po mieście i znowu  identyczna sytuacja w tym samym miejscu wyrzuciło  płyn.   Węże wyglądają na całe , korek wymienony , dotykając czy szarpiąc za węże brak wycieku . Miał ktoś podobną sytuację  że pojawia się wyciek a niby wszystko całe?

Opublikowano

Na mój gust może to być rurka odpowietrzająca głowice. Zaraz nad pompą, pod kolektorem z obu głowic wychodzą króćce, do nich wężyki gumowe, schodzą się w takim niesymetrycznym trójniku i dalej do zbiorniczka wyrównawczego.

Ten trójnik z czasem przepuszcza. Też miałem taki objaw, zarzuconego płynem chłodniczym z przodu silnika (wentylator jeszcze ten płyn rozdmuchiwał).

Jeśli to to, to masz dwie opcje - kupić cały wąż (sam trójnik nie występuje oddzielnie) lub pokombinować z jakimś metalowym trójnikiem i kawałkiem węża tak aby to było szczelne i łączyło się z tym wężykiem idącym do zbiorniczka.

Aby mieć dobry dostęp to w zasadzie trzeba zdjąć kolektor choć możesz probować czy dasz radę po zdjęciu przepustnicy.


Co prawda nie miałem tego powiązanego ze sposobem jazdy ale n62 ma taki ciekawy ekoterrostyczny fjuczer - przy łagodnej jeździe miejskiej grzeje się do wyższej temperatury niż gdy mu dasz w palnik (sterowanie termostatem).

Jak masz jakąś drobną nieszczelność to układ zaciąga powietrze, przy wysokiej temperaturze następuje lokalne wrzenie płynu (zbyt niskie cisnienie w układzie) i wywala płyn tam gdzie najłatwiej…


Druga opcja wyrzutu z przodu to rurka valeypan a dokładnie jej uszczelka. Wymiana trochę bardziej skomplikowana bo aby zastosować oryginał trzeba rozebrać pół silnika ale są sprytne zamienniki - droższe ale do ogarnięcia w trzy godziny :-)


A jak już ogarniesz wycieki to pokombinuj z zamiennikiem termostatu aby się nie grzał tak w mieście.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, ten trojnik już wymieniłem bo rozlecial mi się w ręce. Właśnie rurka volley mało prawdopodobne bo z tamtad ew wycieka plyn a nie pod dużym cisninieniem leci . Mi się wydaje że któryś z króćców puszcze pod wpływem temp i ciśnienia. Wymienie dwa węże z prawej strony silnika i może ustąpi problem i innej opcji nie ma a trafić na ten wtrysk wody to praktycznie niemożliwe bo to przez kilka sekund prysnie i widać tylko efekt spotęgowany wentylatorem.
Opublikowano

Gdzie tam masz węże z prawej strony?


Takim dziwacznym połączeniem jest króciec wody wchodzący to chłodnicy skrzyni, czy oleju (nie wiem dokładnie. W prawym dolnym rogu chłodnicy.

Tylko patrz od dobrej strony :-)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Problemem okazało się mikropękniecie zbiorniczka wyrównawczego. Odrazu wymieniłem korek zbiorniczka i jeden waz i jest spokoj. Tylko śmieszne że tego pęknięcia nie widać normalnie dopiero jak dostanie temp i ciśnienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.