Skocz do zawartości

BMW E60 530i (M54) Błąd przepustnicy - POMOCY :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie szukałem na różnych forach jakiegoś rozwiązania mojego problemu lecz dalej nie mogę sobie z tym poradzić mimo rzeczy które już wymieniałem... Mianowicie auto od pewnego czasu sypie błędem przepustnicy więc w takim razie żeby wytestować kupiłem przepustnice oryginalną lecz używaną którą sprzedawca opisywał jako sprawną... Błędy dalej się pojawiały więc kupiłem kolejną używkę a po niej jeszcze jedną.... Dalej sypało błędami przepustnicy oraz falowaniem obrotów i brakiem reakcji na gaz... W końcu kupiłem nową lecz w zamienniku.... Auto przez około tydzień czasu chodziło normalnie i znowu zaczęło sypać błędami... Błąd Adaptacji Przepustnicy oraz czasem pojawiał się do tego błąd Adaptacja Przepustnicy w Kontynuacji.... Pojechałem na komputer do mechanika i okazało się że przepustnica pracuje otwiera się i zamyka. Więc wykasował błędy istą i zostawał błąd "Brak komunikacji ze sterownikiem Silnika"....

Za jego radą wyciągnąłem sterownik wyczyściłem kostki kontaktem oraz rozkręciłem sam sterownik i także w środku szukałem czegoś co mogło by być uszkodzone... Nic nie znalazłem więc przemyłem go spirytusem poczekałem aż odparuje skręciłem i włożyłem do samochodu.... Po przekręceniu stacyjki od razu "Błąd pedału gazu sensor 1 - brak zasilania"....

Pomyślałem faktycznie skoro jest błąd z komunikacją z sterownikiem może jest on uszkodzony więc kupiłem sterownik zawiozłem oba do mechanika który zajmuje się sterownikami i tam zgrał mi z mojego sterownika wszystkie dane na ten "nowy"...

Po włożeniu do samochodu Błąd pedału gazu zniknął i tak samo błąd przepustnicy... Ku mojej ucieszy że już koniec zacząłem sobie jeździć i nagle po kilku bądź kilkunastu kilometrach to samo.... Błąd Przepustnicy Adaptacja oraz Błąd Przepustnicy Brak możliwości zrobienia adaptacji..... Czasem po skasowaniu błędów auto wraca do normalności i jedzie dalej ale czasem kasując błędy ciągle je wywala i pomaga wtedy jedynie kasowanie całej adaptacji samochodu inpą.... Kasowanie adaptacji samej przepustnicy nic nie wnosi....

Jeszcze jedno dzisiaj znowu stało się to samo po wykasowaniu wszystkich adaptacji dojechałem 40km do celu wróciłem kolejne 40km i po zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu samochodu błąd silnika bez błędu DSC.... Inpa teraz pokazała Błąd Przepustnicy Ponowna Adaptacja.... Pytanie czy to teraz się ustawiło czy nie.... Proszę o pomoc niżej podaje wszystkie kody błędów...


Przed wymianą sterownika silnika:

-2740 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik położenia pedału 1: Zasilanie

-28B3 Cyfrowy sterownik silnika: Klapa przepustnicy: Ciągła adaptacja

-2796 Cyfrowy sterownik silnika: Klapa przepustnicy: Nieprawidłowe wartości adaptacyjne


Po wymianie sterownika zostaje:

-28B3 Cyfrowy sterownik silnika: Klapa przepustnicy: Ciągła adaptacja

-2796 Cyfrowy sterownik silnika: Klapa przepustnicy: Nieprawidłowe wartości adaptacyjne


oraz dzisiaj pojawił się


-27A5 Cyfrowy sterownik silnika: Klapa przepustnicy: Ponowna adaptacja


Bardzo proszę o jakąś pomoc bo ja już mam ochotę pociąć ten samochód....

Opublikowano

Instalacja sprawdzona przejście jest do przepustnicy na kablach...

Moje pytanie jest następujące czy jeżeli wykasuje wartości adaptacyjne przepustnicy to muszę wykonać jakieś czynności związane z zczytaniem danego położenia przepustnicy ???

Widziałem na forach różnego rodzaju sekwencje zczytywania położenia.


Jedna z nich:

1. Pedał gazu do deski

2.Kluczyk na zapłon

3. 30 sekund na zapłonie

4. wyłączam zapłon, ściągam nogę z gazu

5. czekam 2 minuty i po tym czasie dopiero mogę odpalić samochód


Pytanie czy tak wygląda sekwencja i czy to faktycznie działa?? Może ktoś ma jakieś doświadczenie

Opublikowano

Przepustnica nawet jeśli potrzebuje adaptacji to tylko wskazania położenia zeroego,oraz pełnego otwarcia.

Jesli nawet nie zrobisz adaptacji to powinna się zaadoptować po kilku kilometrach jazdy.

Skoro nie może się sama zaadoptować to jest gdzieś problem.

Jeśli sprawdzasz instalację to pod obciążeniem przymajniej 21W (żarówka)

I bardzo ważne ,sprawdzenie czy nie ma zwarcia na przewodach (pomiędzy przewodami).

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Instalacja sprawdzona przejście jest do przepustnicy na kablach...

Moje pytanie jest następujące czy jeżeli wykasuje wartości adaptacyjne przepustnicy to muszę wykonać jakieś czynności związane z zczytaniem danego położenia przepustnicy ???

Widziałem na forach różnego rodzaju sekwencje zczytywania położenia.


Jedna z nich:

1. Pedał gazu do deski

2.Kluczyk na zapłon

3. 30 sekund na zapłonie

4. wyłączam zapłon, ściągam nogę z gazu

5. czekam 2 minuty i po tym czasie dopiero mogę odpalić samochód


Pytanie czy tak wygląda sekwencja i czy to faktycznie działa?? Może ktoś ma jakieś doświadczenie

 

Doszedłeś u siebie z tymi błędami? Obecnie sam mam taki problem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.