Skocz do zawartości

Problem z turbiną


bdibit

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam mega ważny problem zdaję mi się że z turbiną.

Przy podpięciu do komputera i sprawdzenia wartości jakie daje turbina wyszło mniej więcej coś takiego:


Wartości podczas przyśpieszania

__________


Ciśnienie powietrza doładowania: wartość rzeczywista = 1347,9 milibar

Ciśnienie powietrza doładowania: określona wartość = 2533,9 milibar


Zawór sterowany przy turbinie podczas dodawania gazu schodzi normalnie ale później skacze zamiast chodzić równo


Błędy

__________


Brak Check Engine

Błędy ECU:

44CC - Charge-air pressure controller

4530 - Charge-air pressure control

4CF3 - Exhaust backpressure sensor


Zwrotne ciśnienie wdechowe pokazywało 0 ale problemem okazał się być rozerwany przewód


CtRsL4V

https://ibb.co/CtRsL4V


Pytanie brzmi czy bawić się w regeneracje turbo czy kupić nowe, a może problem leży w czymś innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej DPF zapchał się przez ten dziurawy wężyk . Pojeździj i sprawdź ciśnienie wsteczne .

 

Faktycznie sprawdzając na komputerze kiedy była regeneracja ostatnia DPF się trochę zdziwiłem bo to było sporo tysięcy kilometrów temu, czyli myślisz że turbina może być sprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczny nastawnik turbo? Nie dobija do końca geometrii, skacze, więc szkliwo na łopatkach w turbo. Jedynie czyszczenie/regeneracja

 

Dzięki za pomoc! wymianę mam pod koniec tygodnia, dam znać czy się udało naprawić może komuś się przyda na przyszłość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potwierdzenia warto odłączyć nastawnik od dźwigienki geometrii i ręcznie ruszać nią, jeśli stawia opory lub przy końcowych wychyleniach blokuje, to jest to co napisałem :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być ciężko napędzić turbo skoro za nią jest zapchane i mizerny przepływ . Może teraz rozpocznie regenerację . Tylko trzeba go zagrzać . Ogólnie odczytać błędy , zapisać , skasować i na razie regeneracja . Będzie potrzebne sporo drogi nawet krajowa wystarczy tylko jazda nie na 6 biegu tylko 5 żeby około 2000 obr było . Chyba że wywali błędy za wysokiego ciśnienia albo że jest zapchany . Pozostanie pranie chemiczne .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam,

Dzięki wszystkim za pomoc mam nadzieje że moja lista problemów komuś pomoże!

Auto przeszło regeneracje turbiny i jest teraz słyszalna i odczuwalna jednak pojawiły się kolejne problemy :')

Po przejechaniu 150km do Katowic sprawdziłem błędy i pojawiły się takie:

Dodam też że auto przy 3k obrotów traci moc i samo odłącza turbinę przynajmniej tak mi się zdaje


============1==============

C080A

Raw: 480A

Description: Pending fault present, Test has not been completed, Validated fault present at time of request


============2==============

C0D00

Raw: 4D00


============3==============

P0407

Raw: 0407

Description: Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor B - low input


============4==============

C0D00

Raw: 4D00

Description: DPF ERROR CODE


============5==============

P14A7

Raw: 14A7

Description: Diesel Particulate Filter System Flow Resistance Too High


Udało mi się nawet włączyć wypalanie po wstawieniu nowego termostatu

Pytanie brzmi czy myślicie że może chodzić o DPF, przynajmniej mi się tak zdaje po tym co znalazłem na temat tych błędów ("Description"dodawałem ja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany!


DPF sprawiał problem dokładnie jak opisałem. Teraz rozpędza się jak fabryka chciała :D

Przyszła informacja dla osób szukających pomocy z podobnym problemem jak u mnie, pamiętajcie żeby co 100k km zrobić odmę w samochodzie, mała i tania rzecz a może dobić auto.


Miłej jazdy!


Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem rozwiązany!


DPF sprawiał problem dokładnie jak opisałem. Teraz rozpędza się jak fabryka chciała :D

Przyszła informacja dla osób szukających pomocy z podobnym problemem jak u mnie, pamiętajcie żeby co 100k km zrobić odmę w samochodzie, mała i tania rzecz a może dobić auto.


Miłej jazdy!


Dzięki za pomoc!

Nie do konca. Miales w aucie dwa problemy. Turbo + dpf. Bledy poczatkowe a bledy po regeneracji turbo byly inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.