Skocz do zawartości

[sDrive 18d] Kontrolka Check Engine, błędy DTC P0191 i P0401


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! W moim X1 po zatankowaniu Shell V-Power (99% tankuję na Lotos zwykły diesel, czasami Dynamic) i przejechaniu kilku km zaświecił się check engine. W menu Check control brak komunikatów. Odczytałem błędy DTC, były dwa potwierdzone P0191 i P0401. Jeden związany z ciśnieniem paliwa, drugi z EGR. Skasowałem je, aby sprawdzić czy pojawią się znowu - nie pojawiły się. Można powiedzieć, że zacierałem ręce, zatankowałem dzisiaj znowu V-Power - znowu błędy po przejechaniu kilkunastu km. Czy, chociaż to chyba mało możliwe, jest to związane z paliwem i dlaczego akurat wyskakuje po tankowaniu? A może jednak coś się zaczęło psuć? W moim X1 był wymieniany EGR razem z chłodnicą (akcja serwisowa), był też naprawiany czujnik ciśnienia paliwa (stary przeciekał) - naprawy miały miejsce jakoś w 2 kwartale tego roku, czyli ponad pół roku temu. Czy mogę coś więcej sprawdzić, czy raczej czeka mnie serwis - powinienem udać się do niego raczej szybko, czy może mam trochę czasu? Dzięki z góry za sugestie :)


update: zapomniałem napisać, że samochód nie ma żadnych objawów nieprawidłowego działania, moc jest, nie szarpie, nic niepokojącego się nie dzieje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam właśnie mam podobny problem a V power na shell tankuje od jakiegoś pół roku. Moje pytanie czy udało Ci się zdiagnozować przyczynę błędu PO401
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawa prawdopodobnie się rozwiązała. Wczoraj wymieniałem olej w skrzyni biegów i poprosiłem o diagnozę check engine, ponieważ oprócz kontrolki zaczął pojawiać się niepokojący objaw samoistnego przyspieszania pojazdu (bardzo subtelnie, jadąc ze stałą prędkością potrafił leciutko przyspieszyć i zwolnić). Co więcej, raz zdarzyło się, że po zdjęciu nogi z pedału gazu, podczas mocnego przyspieszania, samochód dosłownie przez ułamek jeszcze przyspieszył, zamiast zwalniać. Winna okazała się przepustnica, ktorą się blokuje. Co ciekawe, przepustnica została już raz wymieniona w ramach akcji serwisowej wymienny chłodnicy EGR i było to niecałe dwa lata temu. Niedługo jadę do ASO, niech kombinują.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak na razie BMW nie jest w stanie stwierdzić w czym leży problem - polegli po 2h i poprosili o pozostawienie auta na 2 - 3 dni w celu dalszych testów. Napiszę tutaj co wyszło :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.