Skocz do zawartości

E60 535d Problemy z układem kierowniczym.


Improssible

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Mam problem ze swoją bawarią i staram się ustalić co może być przyczyną moich problemów. Niedawny zakup, po ogarnięciu silnika zabrałem się za zawias, gdyż czułem, że to nie jest to, sporadycznie słyszałem stuki. Wymieniłem wszystkie tuleje przedniego zawieszenia, łączniki stabilizatora - (tył nie ruszany). Niestety pomogło w słabym stopniu. Z czym mam problem:


- Galaretowata kierownica czuć wszystkie nierówności, na jakiś spowalniaczach odczucie jakby przestawiało amortyzator w przód i tył, ala wahadło.

- Jakieś drżenia i bicia odczuwalne na kierze i fotelu pasażera w zakresie 80-120 km/h. Przy 120 czuć to najbardziej, niezależnie czy hamuje czy naciskam gaz. Od czasu do czasu widać drżenie kiery gołym okiem. Powyżej tych prędkości nie ma drgania ale na łukach autostrady mam uczucie, że zaraz tył przegoni mi przód samochodu.

- Miałem stuki przy kręceniu kierownicą odczuwalne i słyszalne w kabinie, przesmarowałem tuleje na wałku kolumny, problem znikł, jednakże słychać stuk na wyłączonym silniku przy szybkich ruchach kierownicą, niezależnie czy kiera jest prosto czy może przekręcona o pół obrotu.

- Samochód ściąga do prawej strony.

- Czasami mam wrażenie, że zaraz po starcie czyli przy 50kmh jest już lekkie drżenie i jakiś taki bliżej niesprecyzowany luz, po prostu źle jedzie.

- Zdarza się, że przy wrzuceniu R lub D słychać metaliczny stuk ala uderzenie łyżką o garnek.


Jeździłem już wieloma samochodami i co mogę stwierdzić to brakuje mi w tym aucie jakiejś takiej sztywności, zwartości w prowadzeniu.

Zbieżność ustawiona, koła proste, wyważone jednakże tylne opony deko zjedzone od wewnątrz ( tuleje pływające?) , zaufany i jeden z najlepszych w okolicy gumiarz stwierdził, że to powyższe opony to nie wina kół.


Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny? Jakieś drążki kierownicze, kolumna, poduszki amorów, gumy stabilizatora czy może od razu pruć magiel i wysyłać do regeneracji? Gdzie? Mam servotronic. Zawieszenie ori mpakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Stuk D>R to luzy w napędach .


Reszta to do sprawdzenia : bicie opon , felg , może opona uszkodzona . Stan łożysk . Bicie tarcz , może klocek hamulcowy zakleszczony w jarzmie . Stuki na kolumnie kierowniczej to tam trzeba obejrzeć . Może jednak ten przegubowy drążek w komorze silnika ma dość . Sprężyny całe ? Łożyska amortyzatorów nie blokują się ?


Tył zawieszenia też do sprawdzenia . Auto w górę i atakujesz połączenia dużą łyżką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też był taki "galaretkowaty". Łyżka nic nie pokazała, ale... Właśnie u siebie zrobiłem prewencyjnie wymianę tulei pływających z jednoczesną wymianą tulei tylnej belki. Potwierdzę słowa wszystkich, którzy to zrobili. CAŁKIEM inny samochód. Robota prosta Jak chcesz to się odezwij mam ściągacze na sprzedaż..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zdejmij koła z tyłu i daj na d, dodawaj powoli gazu, tak sprawdzisz wibracje półosi i wału. Można jeszcze podkręcać półosie od mostu i wtedy sprawdzasz sam wał. Proszę zachować wszelkie środki ostrożności i w napędzie na 4 koła przygotować dodatkowo samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle czekam na miejsce u mechanika i zastanawiam się nad przyczyną problemu.


Pojeździłem trochę i stwierdzam luz na kierownicy około 10 stopniowy od pozycji 0 na lewo i prawo. Najbardziej odczuwalny od 100km/h w górę. Wtedy pomimo ruchu kierą auto nie skręca. Auto bardzo źle się prowadzi a na łukach, muszę dużo mocniej skręcać kierą, żeby wykontrować i zmieścić się w zakręcie. Na skręconej kierownicy też występuje taki luz i stuk. Znawca od maglownic, teoretycznie wykluczył magiel skoro stuka na skręconych kołach.


Nagrałem krótki filmik stuków:


https://streamable.com/wn4smk


Mam zwykły magiel servotronic. Stuki słychać w kabinie jak i na dworze, szczególnie na zgaszonym silniku. Czy magiel wymaga regeneracji? Czy to może krzyżak kolumny albo drążki kierownicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie zrobienia geometrii na niesprawnym zawieszeniu,a Tobie zrobili na luzach na kole kieroniczym ok 10 stopni.

Skoro miałeś robioną geometrię ,to wstaw wydruk.

 

Luz prawdopodobnie jest na dolnym krzyżaku przy maglownicy. Nie jestem mocno techniczny, więc opiszę to jak to odczuwam. Wsiadając rano do samochodu, jadę ok 2km z drżeniem kierownicy, fotel pasażera też ma drgania. W czasie drgań kiedy ruszam kierownicą pomiędzy godziną 11 a 13 czuję jak kierownica się "odbija" od tych punktów. Te drgania są przez 10 min, potem ustają. Luz też nie występuje. Dopiero jak wjadę na autostradę to przy 120 czuć drgania i wibracje budy niezależnie czy hamuje, gazuje czy się toczę. Nawet zwalniając z większych prędkości przy 120 budzą się drgania i przy 90 przechodzą. Ja już zgłupiałem. Fotki ze zbieżności wrzucę jak ogarnę jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.