Skocz do zawartości

N13 136KM - Wymiennik ciepła z wersji 170KM, program?


officer-k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Czy ktoś ma informacje, czy wymiennik ciepła z wersji 170KM pasuje bez przeróbek do wersji 136KM?

Na moje oko nie:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=1D11-EUR-12-2012-F21-BMW-116i&diagId=11_5009 <- Tutaj jest widok tego co mam u siebie

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=1D31-EUR-12-2012-F21-BMW-118i&diagId=11_5010 <- Tutaj jest widok tego co jest w wersji 170KM, część nr. 4 (11427625489) to ten wymiennik.

Jak widać, sam korpus (?) filtra oleju się różni.

Może ktoś zna temat z autopsji?


Chciałem coś dłubnąć u siebie, ale nie chcę szaleć. Skoro już wersja 170KM ma w.w. część, to znaczy że była ona konieczna.

Na jakie przyrosty mocy można liczyć (samym programem, bez DP, większego IC, i innych zabaw) tak, aby było to bezpieczne dla silnika?

Latać nie musi, jestem po prostu ciekaw co można tu osiągnąć bez większego ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Musisz kupić całą podstawę filtra z wymiennikiem, normalnie można ją zamontować do 116i. Zmiana temp oleju nieznaczna ok 2-3 stopnie pod obciążeniem. Przy normalnej jeździe nie zauważalna 0-1 stopień.


Dużo lepsze efekty daje obniżenie temp elektrycznego termostatu przy chipie o 10-15 stopni w dół, przekłada się to na niższą temp oleju o 7-12 stopni.


Sam program bez zmiany osprzętu to ok 200-210KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepsze efekty daje obniżenie temp elektrycznego termostatu przy chipie o 10-15 stopni w dół, przekłada się to na niższą temp oleju o 7-12 stopni.

 

Więc jeśli dobrze rozumiem, to temp. wody obniży się o 10-15 stopni - czy silnik nie będzie ciągle jeździć niedogrzany?


Zastanawia mnie, skoro ten wymiennik ciepła daje tak mało, to po co go wkładali do wersji 170KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepsze efekty daje obniżenie temp elektrycznego termostatu przy chipie o 10-15 stopni w dół, przekłada się to na niższą temp oleju o 7-12 stopni.

 

Więc jeśli dobrze rozumiem, to temp. wody obniży się o 10-15 stopni - czy silnik nie będzie ciągle jeździć niedogrzany?


Zastanawia mnie, skoro ten wymiennik ciepła daje tak mało, to po co go wkładali do wersji 170KM?

 

standardowo auto jeździ na dość wysokiej temp 105*C bez problemu można obniżyć na 90-95*C to nadal optymalna temperatura


dołożyli wymiennik raczej zapobiegawczo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.