Skocz do zawartości

officer-k

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F21 N13

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia officer-k

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Jakiś czas temu wyskoczyły mi dwa błędy, ale po usunięciu było ok, więc zignorowałem temat, aż do dziś, gdy znowu się pojawiły: 130304 VANOS, exhaust: control fault, camshaft stuck 120408 Charge pressure control: shutdown as a result of reaction Samochód pracował równo i gładko (niczym nie odbiegając od normalnej pracy silnika), obroty jałowe takie jak zawsze, żadnych dziwnych dźwięków nie było, natomiast miałem wrażenie jakby kompletnie nie pompowało turbo - auto nie miało mocy, oraz nie było charakterystycznego dźwięku zaworu upustowego po odjęciu gazu. Niestety nie miałem pod ręką bimmer toola z kablem, żeby stwierdzić czy faktycznie moje odczucia są zasadne. Błędy skasowałem, przejechałem się, i.. znowu wszystko działa, turbo pompuje tyle ile powinno +/- 0.7Bar, auto ma moc, a błędy nie wyskakują. Dziwi mnie szczególnie ten pierwszy błąd - zablokowanie wałka rozrządu? Jak może się zablokować wałek rozrządu a silnik pracować normalnie? Drugi błąd może być powodem, przez który miałem wrażenie, że turbo nie pompuje. Pytanie, czy ten drugi błąd to efekt pierwszego. Ktoś ma sugestie, co można sprawdzić? Czytałem o solenoidach Vanos'a. Silnik N13, F21 116i 2012 136KM, przebieg lekko ponad 100.000km (realny). Pzdr.
  2. Więc jeśli dobrze rozumiem, to temp. wody obniży się o 10-15 stopni - czy silnik nie będzie ciągle jeździć niedogrzany? Zastanawia mnie, skoro ten wymiennik ciepła daje tak mało, to po co go wkładali do wersji 170KM?
  3. Witam, Czy ktoś ma informacje, czy wymiennik ciepła z wersji 170KM pasuje bez przeróbek do wersji 136KM? Na moje oko nie: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=1D11-EUR-12-2012-F21-BMW-116i&diagId=11_5009 <- Tutaj jest widok tego co mam u siebie https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=1D31-EUR-12-2012-F21-BMW-118i&diagId=11_5010 <- Tutaj jest widok tego co jest w wersji 170KM, część nr. 4 (11427625489) to ten wymiennik. Jak widać, sam korpus (?) filtra oleju się różni. Może ktoś zna temat z autopsji? Chciałem coś dłubnąć u siebie, ale nie chcę szaleć. Skoro już wersja 170KM ma w.w. część, to znaczy że była ona konieczna. Na jakie przyrosty mocy można liczyć (samym programem, bez DP, większego IC, i innych zabaw) tak, aby było to bezpieczne dla silnika? Latać nie musi, jestem po prostu ciekaw co można tu osiągnąć bez większego ryzyka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.