Witam, Jakiś czas temu wyskoczyły mi dwa błędy, ale po usunięciu było ok, więc zignorowałem temat, aż do dziś, gdy znowu się pojawiły: 130304 VANOS, exhaust: control fault, camshaft stuck
120408 Charge pressure control: shutdown as a result of reaction Samochód pracował równo i gładko (niczym nie odbiegając od normalnej pracy silnika), obroty jałowe takie jak zawsze, żadnych dziwnych dźwięków nie było, natomiast miałem wrażenie jakby kompletnie nie pompowało turbo - auto nie miało mocy, oraz nie było charakterystycznego dźwięku zaworu upustowego po odjęciu gazu. Niestety nie miałem pod ręką bimmer toola z kablem, żeby stwierdzić czy faktycznie moje odczucia są zasadne. Błędy skasowałem, przejechałem się, i.. znowu wszystko działa, turbo pompuje tyle ile powinno +/- 0.7Bar, auto ma moc, a błędy nie wyskakują. Dziwi mnie szczególnie ten pierwszy błąd - zablokowanie wałka rozrządu? Jak może się zablokować wałek rozrządu a silnik pracować normalnie? Drugi błąd może być powodem, przez który miałem wrażenie, że turbo nie pompuje. Pytanie, czy ten drugi błąd to efekt pierwszego. Ktoś ma sugestie, co można sprawdzić? Czytałem o solenoidach Vanos'a. Silnik N13, F21 116i 2012 136KM, przebieg lekko ponad 100.000km (realny). Pzdr.