Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników.


Zabrałem się za składanie silnika w moim BMW i napotkałem na nietypowy problem.

Panewki korbowodowe, które zakupiłem i które według katalogów są przeznaczone do tego silnika różnią się od tych, które były na korbowodach.

Nowe panewki są węższe od oryginalnych i mają inaczej rozmieszczone zamki. Mają przede wszystkim po dwa zamki na każdej półpanewce a nie po jednym zamku jak te które zdemontowałem.

Nie przeszkadzałoby to ponieważ w korbowodach są również po dwa miejsca na zamki, ale jedna z panewek ma zamki umieszczone po przekątnej a w korbowodzie wszystkie miejsca na zamki są po jednej stronie. Szukając po numerze ze starej panewki znalazłem oryginalne panewki, budową takie same jak te, które były zamontowane dotychczas, tylko w cenie razy 4 w stosunku do zamienników.

Tutaj moje pytanie, czy ktoś z was miał taki przypadek i jak sobie z tym poradził? Czy można(tak jak to opisuje jedna z aukcji) spiłować jeden z zamków, czy należy jednak założyć te oryginalne za 2400zł.

Może ktoś z was ma namiar na ten rodzaj panewek z dwoma zamkami(nie występujący na aukcjach), lub inaczej poradził sobie z tym tematem? Za wszelką pomoc i podpowiedzi "Thank you from the mountain".

Samochód to BMW E65 745i rocznik 2003. Silnik N62B44A.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Przepraszam za brak odpowiedzi wcześniej ale udało mi się dowiedzieć w czym tkwi problem i wypadł mi z głowy założony tutaj wątek. Okazuje się, że w tym silniku występują trzy rodzaje panewek korbowodowych. Pierwszy z zamkami po jednej stronie, drugi z zamkami po przekątnej(oba dostępne firmy king) oraz trzeci gdzie panewki są szersze i mają po jednym zamku na półpanewkę. Te ostatnie można nabyć jedynie oryginalne w cenie około 2400pln za komplet. Ja znalazłem firmę w Pruszczu Gdańskim która produkuje panewki i tam za komplet panewek trójwarstwowych podwójnie wzmocnionych zapłaciłem coś około 1100zł. Temat był im znany i ponoć te panewki ich produkcji mają wystarczyć do końca życia mojego samochodu. Jak będzie czas pokaże.
  • 1 rok później...
Opublikowano
ja najwyraźniej mam ten sam przypadek. A nie można zamontować panewek z KINGA? Dzwoniłem do gościa z motoranu z Krakowa. Gość mówi ze zakładają te wąskie panewki. tylko trzeba zrobić frez w korbie. a nie poleca szlifować zamków. a masz może zdjęcia jak wyglądały te stare panewki? a dorobili tobie identyczne te panewki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.