Skocz do zawartości

Zmiana charakterystyki zawieszenia e83


Ohkarol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Pewnie nie jako jedyny narzekam na twardość zawieszenie w swojej X3.

Wyrosłem już z wklejania się w zakręty na granicy przyczepności, wożę dzieci a na wybojach nie mają za kolorowo.

Mam wersję przedliftową ze sportowymi nastawami zawieszenia (0226 sports suspension settings).

Dodatkowo popękały końcówki zwojów.

Chciałbym zmienić elementy zawieszenia (najchętniej same sprężyny) tak aby uzyskać komfortową charakterystykę. (podobno wersja LCI jest dużo bardziej przyjazna dla pasażerów).

Chętnie bym zostawił grubsze stabilizatory żeby auto nie kładło się przesadnie w zakrętach (teraz jest jak na SUVa bardzo dobrze).

Macie jakieś pomysły i doświadczenia z doborem sprężyn i ewentualnie amoròw które poprawiają komfort jazdy po nierównościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bilstein B8 lub Sachs amortyzatory, B8 a nie B4 czy B6, bo masz opcję sportowego zawieszenia.

Tak samo Sachsy dla sport fahrwerk.


Co do sprężyn to również pod sportowe zawieszenie muszą być i Sachs jeszcze produkuje takie dla E83.

Tylko dobrze dobierz pojazd i wersję silnikową + czy masz xDrive czy nie w konfiguratorze.


To nie wpłynie na twardość wybnierania, nie będzie jak taczka, ale będzie stabilnie. Wywal run flaty i wrzuć normalne opony wzmacniane XL i auto będzie jak po sznurze jeździć mimo swoich gabarytów.

Masz sportowe zawieszenie więc masz grubsze stabilizatory już w komplecie. Wymień tylko gumy + łączniki stabilizatora np meyle HD.

A i jeszcze jedna rzecz, jeśli jest stukanie na dołkach, taki charakterystyczny stuk to może i czas na łożyska amortyzatorów, ale weź tylko i wyłącznie OEMowe, nie zamienniki.

W komplecie musisz również wymienić gniazdo sprężyny góra dół i osłony amortyzatorów + odboje, oczywiście pod amortyzatory sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca zrozumiałeś mój post.

Auto prowadzi się bardzo dobrze nic nie wydaje niepokojących dźwięków. Chodzi mi o zmianę charakterystyki zawieszenia a nie dobór części zamiennych które zachowają dotychczasowy komfort.

PS. czy są wersje bez xdrive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem juz temat twardego zawieszenia w x3 pre lift. A wiec co zrobiłem : wymienilem sprężyny na kyb przód oraz tył, ciekawostką jest ilość zwojów w tylnych mianowicie w starych ori było ich mniej . Charakterystyka odrazu uległa poprawie (szczególnie chodzi mi o różnice po wymianie tylnych sprężyn) nastepnie wymienilem amortyzatory na trw przód oraz tył. Na koniec zmieniłem opony na wyższe (ori 55) na 60 i tak juz pozostawiłem, komfort znacznie się poprawił a przy tym nic nie straciłem na przyczepności a wręcz zyskałem po wymianie amorów na efekt przyklejenia do drogi i braku efektu piłeczki do pingponga. Cóż drogi gips ale kompletnie nie żałuję i polecam zrobić podobny zabieg. A i odrazu odpowiadam : jeżdżę juz na takich oponach prawie dwa lata i nic zlego z xdrivem sie nie dzialo i nie dzieje , również opony o nic nie ocierają a bywało na haku półtora tony :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.