Skocz do zawartości

Klekot silnika M54B22


gural2309

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


wciąż nurtuje mnie klekot mojego silnika M54B22. Myślałem że zakańczając swoją walkę z vanosami ten synchroniczny dziwięk odejdzie w niepamięć. Kodów błędów - brak a silnik nie pracuje dalej jakbym sobie tego życzył. Mianowicie ciągle męczy mnie ten klekot, na ciepłym silniku jest ciszej. Świece dokręcone, dolot szczelny, DISA zregenerowana, Vanos według kompa sprawny. Po wymianie uszczelki pod pokrywą zaczęło lecieć spod Vanosa ale to zrobię niebawem. Czy winny może być zużyty napinacz łańcucha albo uszczelka spod kolektora wydechowego? Po stronie prawego nadkola dźwięk wydaje się być cichszy, pod stronie kierowcy głośniejszy.


Link do filmu:

https://streamable.com/b8jlwu


Panewka to to raczej nie jest bo przy zwiększaniu obrotów nic nie tłucze mocniej głośniej, pompa wody/klima, napinacz łańcucha? Fura się nie przegrzewa ręce mi już opadają. Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz wymieniony silnik lepiej idzie z dołu ale dalej na cieplym klepie.


Uszczelka wydechu/zawory/panewka/zmiana oleju mu nie posłużyła? Świece zmienione na wpół ciepłym silniku kluczem dynamo na 28 Nm. Może za mało i przez to stuka, nie ukrywam że uszczelka miski olejowej ma już powoli dość i będę ją wymieniał jakieś rady czemu się przyjrzeć czy ta nieszczelność może takim stukaniem się objawiać albo od wydechu się wypierdziałą?


Olej jaki wlałem to VALVOLINE MAXLIFE SYNTHETIC 5W40, zejść do 5w30?


Filmy po wymianie napinacza:

https://streamable.com/2zopup

https://streamable.com/fhbcgr

https://streamable.com/nqwmqc



Teściu mówił że wina może nie jest w silniku tylko sprężarce klimy - braku odczynnika, nieszczelności, zużyciu bo z lewej strony i od spodu nagłośniej to słuchać a ona znajduje się nisko, wspomagania mam już nową i jest cichutka rolki i napinacze też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak klekocze z wyłączoną klimą to sprężarka nie ma nic do rzeczy, odpal go na chwilę bez pasków i sprawdź czy jest zmiana.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Tak więc. Zregenerowałem Vanos, sprawdziłem łańcuchy, pompę oleju, Wymieniłem uszczelki podstawy zaworek i miski olejowej jak i vanosa. Błędów na kompie 0, luzów na łańcuchach zero, silnik jak cyka tak cyka. Wydech nieszczelny? Czasami zaciągnie spalinami do kabiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiony ale jakiś miernik mieli kijowy z tego co mój kolega powiedział co mi fure robił. Pożyczyli od jakiegoś Waldka.Panewki całe, pompa jak nówka. Łańcuchy całe i napięte, zębatka pompy ciasno. Wynik wyszedł 7 barów na każdy gar 1-5 i 6ty 7.5 i mówił że da sobie rękę uciąć że miernik jest kiepski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie już szukać winy.


Jeszcze raz koła pasowe sprawdzać?

Sprzęgło, klima, wydech?

Czasami na postoju czuć spaliny delikatnie z nawiewu. Cykanie jest cykliczne, przy otwartej masce prawie go nie słychać. Z zamkniętą maską słychać w okolicach kół/tyłu silnika.

Może uszczelki kolektora ssącego, jak zbadać samemu? MAF może być winny albo katalizator? Po nagrzaniu silnika i przepałowaniu cykanie znika. Olej Motul 5w50 sport ester.


Mechanik mówi że ten silnik tak ma, a mnie nerwy zjadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego sam wiesz jak ciężko jest stwierdzić skąd dochodzi jakiś dziwny dźwięk, a co dopiero z filmiku. Ile masz tam w ogóle nalatane?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sam wiesz jak ciężko jest stwierdzić skąd dochodzi jakiś dziwny dźwięk, a co dopiero z filmiku. Ile masz tam w ogóle nalatane?

 


258kkm


Dym zlokalizowany. Wężyk o kolektor się opierał od vacuum i lekko splot się kopcił. Wężyk wymieniony.


Nestepny cel cewki. Jak toczę się na dwójce i z ok 1500 obrotów do 2500 depne to szarpie i pierdzi z wydechu. Świece mam z maja ngl platinum. Sondy patrzyłem jakoś wartości mi się nie zgadzają. Mogą być przyczyną?


Sonda 1 bank 1 spoczynek 0.06 V po bucie 0.68v

Sonda 1 bank 2 spoczynek 0.08 V po bucie 0.93v

Sonda 2 bank 1 spoczynek 0.03 V po bucie 0.02v

Sonda 2 bank 2 spoczynek 0.45 V po bucie 0.46v


Dość dziwnie. Apka torque pro kostka bt. Więc może kłamać. Samochód uprzednio nagrzany. Błędów na kompie 0. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki sprawdzone, wszystkie sprawne.


W trakcie sprawdzania znalazłem smużkę dymu w okolic kolektora wydechowego w pierwszych 10 sekundach pracy silnika. Tak więc zanurkowałem w okolice kolektora. Tłusto bo miałem uszczelkę pod klawiaturą wymienianą i wyciek spod vanosa więc obciekało ładnie.


15 sekunda widać uszczelki, obydwie latają jak starej babie c... może być to przyczyną czemu klepie od str pasażera i szarpie przy mocnym bucie? Planuję też kata trochę przedmuchać.

https://streamable.com/pesdhq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem że jeszcze ceweczki sprawdzę miernikiem.


4 pierwsze Bremi - 1.8 k Ohm

piąta NGK - 1.8k Ohm

szósta BERU - 1.3 k Ohm, dzisiaj/jutro wleci Bremi.


Zobaczymy czy to coś zmieni. Dodatkowo zauważyłem olej w okolicy metalowej blaszki gdzie masa idzie. Wcześniej było tam sucho. Możliwe że po ost. wizycie u mechanika i ściąganiu pokrywy trochę naleciało tu i tam czy znpwu w przeciągu 4 miechów wymieniać uszczelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego nie bardzo rozumiem co opisałeś odnośnie sond? Jaki spoczynek? Sondy cały czas pracują a nie stoją w miejscu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie bardzo rozumiem co opisałeś odnośnie sond? Jaki spoczynek? Sondy cały czas pracują a nie stoją w miejscu.

 

Nagrzałem furę, z pol godziny. Ulokowałem się na parkingu. Odpaliłem apkę. Przy wciskaniu gazu jeśli dobrze rozumiem Sonda powinna zmieniać pod wpływem przepływu ciepłych spalin zmieniać parametry. Jeśli to kiepski sposób to pojade na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka 6sta zmieniona. Niby nie szarpie ale czasem lekko przydławi się. Niebawem wjeżdża pełny bak waszki i czyścik do wtrysków. Nowe oringi do nich. Katy przepsikam preparatem i chyba zapcham na wymianę uszczelki kolektorów wydechowych plus badanko sond za katem jakimś przyziemnym kompem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.