Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem i nie wiem czy się nim przejmować, ale zacznijmy od początku.

Około siedem tysięcy kilometrów temu został wymieniony olej na nowy. Jako że wiedziałem jaki olej był poprzednio, więc zalałem go olejem identycznym, a jest to olej Mobil1 Półsyntetyk 10w40. Kilka dni po wmianie zauważyłem, że rano jak odpalam silnik słychać klekotanie adekwatne do świecącej się kontrolki ciśnienia oleju, jak kontrlka zgasnie, klekotanie ustępuje, a trwa to okolo 5 sekund.

Następnie zauwazyłem że z rury wydechowej wydostają się kłęby białego dymu, przypominającego pare wodną. Trwa to bodajże od momentu, gdy silnik złapie temperaturę.

Jeszcze jedno co mnie niepokoji to dźwięk dobiegający z okolic przednich drzwi aż do silnika. Ów dźwięk przypomina dudnienie kamyczków w metalowej rurze i nieraz usłyszalne jest klekotane, ale bardzo ciche. Idzie to usłyszeć tylko przy uchylonej szybie bądź na zewnątrz samochodu. Natomiast z konca wydechu wydobywa się śliczny pomruk.

 

I teraz moje pytanie. Co to może być? Domyślam się że coś związane z głowicą. Za niedługo czeka mnie wymiana oleju na nowy. Co polecacie? Jaki był by ewentualny koszt usuniecia ów usterki?

 

Z góry dziękuje za pomoc w rozszyfrowaniu zagadki i pozdrawiam.

Opublikowano

Tytul porazajacy :shock:

Przyznam sie szczerze,ze kilkakrotnie przeczytalem ten poscik i za cholere nie widze czegos groznego.

Cos klekoce dopoki swieci sie lampka.

Klekoca popychacze,ktore czekaja na olej.

jakies kamyczki od drzwi do silnika,to moze byc katalizator.

Biay dymek m/moment/,to chyba normalka przy zimnym silniku.

Albo ja jestem taki optymista,albo sie na tym nie znam.

Wymien olej i zobaczymy.

pozdrawiam

Opublikowano
Napisałem że biały pojawia się, gdy dymek kiedy silnik złapie temperature, co oznacza że dymi gdzy silnik jest ciepły. A te kamyczki w okolicy drzwi przeplataja się ze stukotem w czasie jazdy, ale jest on dosyc cichy w porownaniu do "kamyczkow"
Opublikowano

Klekotanie - a bardziej cykanie to hydraulika zaworowa która czeka na cisnienie oleju. Możliwe że rozgrzany olej spływa z filtra oleju co wydłuża moment pojawienia się cisnienia oleju po rannym odpaleniu.

Zostawiając auto pod domem na nocny postój i gdy już całkowicie ostygnie odpal go na chwilę tak aby cisnienie oleju zgasło i zgaś silnik. Rano sprawdź po ilu sekundach zgaśnie ciśnienie oleju.

 

Para z układu wydechowego zawsze towarzyszy spadającym temperaturom na powietrzu i dopiero po osiągnięciu przez wydech temperatury potrzebnej do wyparowania skroplin wody z wydechu parowanie nie zniknie.

 

dudnienie kamyczków. To co mogę polecić abyś sprawdził to dwie typowe rzeczy: Elektrozawory wody do ogrzewania, które lubią czasem przenosić na karoserię dźwięki swojej pracy lub elektrozawór EVAP czyli odpowietrzający układ baku paliwa. Znajduje się on w okolicach filtra powietrza i połączony jest między przepustnicą gazu a filtrem aktywnego powietrza.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dodam ze jezdze na oleju Mobil1 10w40 i za 4tyś. km mam przewidziana wymiane. Mam zamiar wymienic go na valvoline max life 10w40. Czy to dobre rozwiązanie? Słyszałem wiele dobrego na temat tego oleju jak i duzo wyczytalem na tym forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.