Skocz do zawartości

Adaptacja starego aku i wszystko działa


Dark223

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam BMW 520D F10 2010r 184KM Automat. Akumulator oryginał BMW od początku rok produkcji 2010r, przebieg 250.000


Od pół roku wyskakiwał mi coraz częściej błąd o podwyższonym wyładowaniu aku, lub niskim napięciu aku podczas postoju, nie było info o wymianie aku nigdy oraz auto zawsze paliło na dotyk ale odcinało światła powitalne, wewnątrz oraz zewnątrz przed odpaleniem.


Chciałem wymienić aku, w Bimmer Tool pokazywało sprawność na poziomie 70% póżniej już 60%. Naładowanie aku od 29 procent do 40%.


Prostownikiem AGM po 10 godzinach naładowanie 45% procent, światla powitalne palily sie ale na drugi dzien juz znowu błędach i po wyłączeniu zapłonu naładuj akumulator.


Wczoraj zrobiłem adaptację aku w bimmer Tool że wymieniłem na nowy i co wszystko śmiga. Stan naładowania wczoraj spadł do 68 procent. Dzisiaj z rana 70 procent stan naładowania. Napięcie podczas jazdy 14 do 14.8.


Czy to wina klemy IBS ? Nie chcę nuepotrzebnie wymienić aku jak wielu już a pozniej okazuje sie klema czy regulator, alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ładowarka nie podłączona czy inne pierdoły, jedynie pendrive wczorazj odłączyłem może to on żre prąd? Dostępu komfortowego nie mam więc to nie wina klamek, błędy były w module JBE i FEM ale to przez błędy z aku, teraz się nie pokazują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
instalacja samochodu zapisuje sobie statyczne napięcie aku, ładowanie itd, jeżeli odcina Ci pewne funkcje związane z baterią, to świadczy że spada sprawność akumulatora i sterownik to widzi, jak klepnąłeś wymianę baterii, to pokasowałeś informacje które miał zapisane i traktuje Twój akumulator jak nowy, ale to nie znaczy że 12 letni akumulator po adaptacji kompem ma pełną sprawność, myślę że problem wróci, a najdalej do września jak skończy się lato i spadną trochę temperatury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziwne.

Kolego skąd to przekonanie, że twój AGM ma już dosyć?

Ja mam od nowości AGM, tzn. 39 tydzień 2013 roku i jeszcze ani razu mnie nie zawiódł.

Nie powiem, auto garażowane, średnia temperatur w garażu przez cały rok to 10°C - 20°C. Statystycznie 50/50 trasa/miasto. Roczny przebieg niecałe 15kkm.

Aby sprostać gorszym warunkom, należałoby częściej doładowywać akumulator.......

Piszę o tym bo każdy z nas dba o środowisko, chce zmniejszyć koszty utrzymania auta i ustrzec się niespodziewanej awarii.....


Ja osobiście uważam ,że o stanie baterii zadecyduje sprzęt pomiarowy.

Stawianie diagnozy na oko/wyczucie nie ma sensu.


Pozdrawiam.... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja ?


Raz rozładował się bo zostawiłem interfejs włączony do tego stanu że leeeedwo co dałem radę odpalić . Podłączyłem ładowarkę taką z pomiarem i weszło w niego 22 Ah . Także szału już nie ma . Fakt stoi w garażu gdzie jest ciągle ciepło i musi z tydzień być na dworze z -10 żeby i w garażu było zimno . Odzysk energii działa . W gorące dni napięcie obniża nawet do 13.1 V . Przy hamowaniu odrazu do 14.7 . Swoją drogą ten bufor energii powinien na więcej niż pół sekundy wystarczyć tak myślę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to rzeczywiście, 22A w czasie ładowania mocno rozładowanego AGM to mało.

Ja również posiadam transformatorowy prostownik.

Po przejechaniu 120km i podłączeniu prostownika z możliwością ładowania do 50A, początkowy prąd ładowania wyniósł aż 35A a zaznaczę że AGM przed podróżą miał 70% naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.