Skocz do zawartości

System start/stop wyłącza zapłon po wrzuceniu na luz jadąc


rabex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mam problem :

W mojej E81 N43B20 2009 system start/stop wyłącza zapłon (przechodzi w stan jak po zatrzymaniu pod światłami) w czasie jazdy po wrzuceniu na luz w czasie jazdy. Co się dzieje, robi się czasami niebezpiecznie : no wyłącza zapłon przed wejściem w zakręt przy prędkości 20-30km/h i po zakręcie trzeba wciskać sprzęgło aby znowu załapał. Po dezaktywacji start/stop guzikiem przestaje działać przy zatrzymaniu ale również (trochę rzadziej) wyłącza silnik się na luzie w czasie jazdy. Miałem taką sytuację że zgasł mi przy wyprzedzaniu kiedy zmieniałem bieg i sekundę był na luzie, obroty spadają do mniej niż 500 i się wyłącza.

O co chodzi, pomóźcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiś czujnik podaje złą informację i BMW mysli ze stoisz na światłach. Najprościej zacznij od diagnozy, odczytania błędów. Podłącz pod coś do BMW a nie uniwersalny badziew. Wpisz tu co za błędy wyskoczyly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze w takich przypadkach zaczyna się od podłączenia kompa, bo na oko nic nie zobaczysz.

Jeśli dzieje się to po wyłączeniu start/stop, to nie jest jego wina, lecz jakaś usterka silnika (osprzętu).

Błąd EGR to szerokie pojęcie - podaj konkretne oznaczenie błędu i komunikat.

No i najważniejsze: na luzie się nie jeździ, bo to było dobre w autach na gaźniku - w przypadku normalnych aut jeździ się na biegu i hamuje silnikiem. Poczytaj o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prosiłem o naukę jazdy tylko o pomoc w określeniu charakteru usterki, rozumiem że według ciebie nie powinienem używać luzu i wtedy problemu nie ma…może najlepiej wcale nie jeździć aby nie narażać się na takie komentarze. Nigdy nie zrozumiem co w ludziach siedzi kiedy piszą takie głupoty??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj, nadepnąłem ci na odcisk bo powiedziałem to, co jest w instrukcji samochodu? Ja tylko zwróciłem ci uwagę, a ty rzucasz się jak małe dziecko i ignorujesz pozostałe moje zdania, w których dałem ci wskazówki. Weź chłopie na wstrzymanie i zamiast zawracać ludziom tyłek podepnij kompa, bo tutaj wróżek nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem i powiedziałem co pokazał komp, a jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem i tylko udzielać debilnych rad to daj sobie spokój, nie chcesz pomagać, nie pomagaj ale nie rób z siebie błazna. Jak masz problem to idź do lekarza a nie udajesz fachowca dając rady na poziomie kowala od kóz. Teoretyków „fachowców” takich jak ty powinni zatrudnić w nierządzie pisuarskim, tam są tylko tacy jak ty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rabex, ale kod błędu. Błędów od EGR jest sporo. Nie ma jak pomóc, bo nie ma informacji.

Podepnij pod coś co odczyta BMW i da na przykład taki kod:

2A0F - exhaust gas re-circulation valve, adaptation

Przy tym silniku polecam ci zaopatrzyć sie w swój kabel i skorzystać z darmowej apki na androida bimmer-tool LITE. Teraz to wróżenie. Można powiedzieć wymień EGR na pałę, ale to nie musi być to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synku prosiłem, nie pomagasz to nie pisz, nikt cię tu nie chce, nie jarzysz?

Odpowiadam jedynie na twoje kłamliwe zarzuty o rzekomym braku wiedzy (podczas gdy to ty musisz jechać do mechanika, by odczytać błędy) i zarzuty o tym, ze nie pomagam, podczas gdy jako pierwszy zapytałem o kod błędu. To samo zrobił kolega później, jemu podziękowałeś, a ja dostałem ochrzan za to, że śmiem cię pouczać. Tymczasem po sposobie pisania wyraźnie widać, że to ty jesteś młodszy ode mnie.

Podsumowując:

1. Zamiast dalej ujadać, podjedź do znajomego, który ma kabel albo dowolnego serwisu i odczytaj wszystkie błędy, a następnie podaj tutaj. "Błąd EGR" może oznaczać nieprawidłowe parametry, a może też oznaczać uszkodzoną wtyczkę - BMW to nie jest Fiat 126p i komputer odróżnia te 2 awarie. W sumie jak masz laptopa z Windows, to taniej wyjdzie kupić kabel, niż płacić za każdym razem 100 w serwisie (albo i więcej - zależy gdzie mieszkasz). Druga opcja to urządzenia z BT i aplikacja na telefon, ale w przypadku BMW nie znam żadnych godnych polecenia - brat ma takie urządzenie i w przypadku E61 widzi tylko błędy silnika nie widząc napędu xDrive, o błędach klimy nie wspominając.

2. Na przyszłość nie zachowuj się jak baba, nie unoś dumą, lecz po prostu odpisuj rzeczowo na chęć pomocy. Nic dziwnego, że kierowcy BMW mają taką a nie inną opinię.

Bez odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.