Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Państwo,

mam, wydaje mi się dość specyficzny przypadek. Zaczęła pojawiać się kontrolna DDE, i znikać. Z komputera można było wyczytać, że albo jest to problem z czujnikiem ciśnienia spalin przed turbiną, albo zaworem EGR.

Serwis wymienił czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, potem zawór EGR (z adaptacją), następnie wyczyścił DPF, wymienił odmę, i na końcu wymienił czujnik ciśnienia spalin przed DPFem.

Oczywiście wszystkie powyższe czynności były wykonywane w kolejności, ponieważ kontrolka DDE nadal się pojawiała. Ile wymian, tyle powrotów do serwisu (stąd i poziom cierpliwość już niski).

W każdym bądź razie obecnie (i to ciekawe), nadal pojawia się kontrolka DDE ale po odpaleniu silnika po dłuższym postoju (z obserwacji jedna noc). Zostawiając auto w garażu wieczorem, rano się zapala. Po przejechaniu około 20 km w trasie - gaśnie. Wcześniej, przed wyżej wymienionymi wymianami części, nie zaobserwowałem takiej zależności. Raczej pojawiała się i znikała niezależnie od tego czy auto dłużej stało, czy nie. Natomiast naturalnie jest to uciążliwe, bo auto po zapaleniu się kontrolki DDE ma ogromny spadek przyspieszenia (zapewne wchodzi w tryb awaryjny), kontrolka ginie - problem się rozwiązuje.

Czy może ktoś z Państwa miał podobny przypadek i byłby tak uprzejmy się podzielić swoim doświadczeniem?

Serwis rozkłada ręce, ja również:-( W Państwu ostatnia nadzieja:-)

Pozdrawiam najmocniej i z góry dziękuję za każdą informację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a jakie masz teraz błędy. Ta kontrolka może pojawiać się od wielu powodów.
Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. Błąd dotyczył problemu z ciśnieniem spalin.

Obecnie jestem po trasie Poznań - Ustronie Morskie i z powrotem, i jakkolwiek nad samym morzem nadal problem się pojawiał, to po powrocie do Poznania już nie.

Od trzech dni nie pojawiła się kontrolka DDE. Trudno jest mi to zrozumieć, może błąd generował DPF, który się przeczyścił (choć był czyszczony w serwisie - bez wyjmowania, czyli najprościej, pod komputerem).

Nadal obawiam się, że za chwilę kontrolka i tak się pojawi ale póki co...3 dni jeżdżę normalnie, nie w trybie awaryjnym:-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wygląda że masz coś z DPF i problem powróci. Następnym razem jak będziesz na diagnozie spisz wszystkie błędy. Bez tego to wróżenie z fusów.
Opublikowano

Dziękuję, tak zrobię, a póki co kontrolka przestała się wyświetlać. Po zrobieniu trasy 600 km. To wydaje się potwierdza problem z DPFem.

Niestety nie mam bladego pojęcia kiedy się wypala, możliwe, że gaszę silnik w trakcie wypalania itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kontrolki od wypalania nie ma. Aplikacja na telefon może ci to pokazać, tylko weź się męcz i jeździj cały czas z podpiętym telefonem i odpaloną apką.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem się powtarza, jestem umówiony na mechaniczne czyszczenie DPF. Poprosiłem mechanika o wykaz kodów, które są następujące:

4030 Czujnik ciśnienie zwrotnego wydechu przed filtrem cząstek stałych

48D2 Komunikat (INSTR2)

4C9E Akceptowalność zaworu układu EGR

4933 Układ powietrza, akceptowalność masowego przepływu powietrza do układu EGR

Dam znać czy czyszczenie DPF pomogło. Sprawdziłem również poziom oleju, który jest wyższy co wskazywałoby również na DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapchany DPF i wyższy poziom oleju to według mnie skutek, ponieważ nie są spelnione warunki do wypalania.

4030 - to czujnik ciśnienia wstecznego, albo się uszkodził albo spadł wężyk z DPF lub czujnika i nie dostaje informacji o ciśnieniu. Zobacz jak ten czujnik wyglada na google i obejrzyj czy wszystko jest dobrze podłaczone. Idąc od gumowego wężyka wcisniętego w DPF trafisz na ten czujnik. Wężyk w BMW kakby co kosztuje majątek, bo to jakis odporny na temperaturę, ale ludzie zastepują go tamszymi i też daje radę.

48D2 - nie mam pojecia z jakiego to powodu. Pogooglowalem i to jest problem komunikacji szyny dabych CAN z licznikiem.

4c9e - u mnie to był uszkodzony EGR. Z ktorego roku masz to auto? Albo jaki masz EGR. Tu masz dwa rodzaje ktore wystepowały w N47.

Egr-Valve-Pneumatic-Fits-Bmw-N47-N57-116D.jpg

wahler

image_273927_big.jpg

Jeśli masz wahlera to proponuje wymienić na nowy Wahler. Nie masz czasami tak, że jak ruszasz na zimnym to kompletnie fura nie idzie? Przez to też moze być problem z wypaleniem DPF.

4933 - kolejny związany z EGR.

Tak jak pisalem, to nie DPF jest problemem tylko inne komponenty silnika, ktore sa uszkodzone. Wyczyścisz DPF i za 400km wrocisz do mechanika. Ogólnie to ja bym na teraz zajął sie naprawą, nie jeździł tym autem i po usunieciu błędów zwiazanych z cisnieniem wstecznym i EGR pojechał próbujac wymusić wypalanie np. apka na telefon bimmer-tool w wersji płatnej. Kiszt dongla BT lub kabla koło 100 zł. Urządzenie na BT Carista świetnie współpracuje z bimmer-tool i koszt samej apki koło 50zl. Apke napisal kolega z tego forum pawelgawel. Kasuje i odczutuje poprawnie błędy i pokazuje co i jak z DPF plus kilka innych przydatnych rzeczy. Czyszczenie DPF zostawiłbym na koniec, jeśli nie da rady auto samo go już zrobić, ale według mnie powinno się udać.

Opublikowano

Najmocniej dziękuję za te wskazówki. Przekazałem je mechanikowi, który prócz czyszczenia mechanicznego DPF będzie szukał faktycznego źródła problemu.

Dam znać czy problem udało się rozwiązać.

Z serdecznymi pozdrowieniami

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety po czyszczeniu DPF oraz dodatkowo nowego softu w sterowniku silnikiem problem pozostaje nierozwiązany. Z dalszej obserwacji wynika, że kontrolka pojawia się wtedy gdy auto stygnie, tzn. rano po nocy w garażu. Jeżeli błąd zostaje wykasowany na komputerze, tak długo jak auto jest w ruchu bądź zgaszona na mniej niż 8 godzin - kontrolka się nie wyświetla.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a jakie są teraz błędy? Dokładne kody błędów. Coś jeszcze zostało wymienione, czy tylko wyczyszczony filtr? Soft nic tu nie zmieni, chyba, że miałeś zwalony chip tuning. Jesli nie to szkoda było kasy na to.
Opublikowano

Cały czas ten sam błąd:

4030 Błąd czujnik cisnienia zwrotnego spalin przed danm filtrem

Już mechanicznie wymieniono chyba wszystko, czujnik ciśnienia spalin przed DFP, za DPF, zawrót EGR, czyszczenie DPF. Nawet soft sterowania silnikiem, który tak jak napisałeś, sam wątpiłem w jego wadę. Siły opadają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.