Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wymieniłem moduł AFS ponieważ stary był uszkodzony, zwracał błąd 612C - Błąd sprzętowy, po lekturze podobnych postów postanowiłem wymienić cały moduł.

Po wymianie błąd 612C zniknął ale pojawiły się nowe, poza 614A który był również na starym module:


Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Kroki jakie podjąłem:


Przypisałem swój VIN do modułu,

Kodowałem przy pomocy NCS Expert pustym plikiem .man oraz przywracałem kodowanie fabryczne NCSem,


Nie mogę wykonać kalibracji ani DISem ani ISTA, cała czynność zapętla się w nieskończoność - ISTA podczas kalibracji zwraca błąd o niewłaściwym zamontowaniu SZL - SZL jest w 100% sprawne, czujnik działa i wykrywa aktualne położenie kierownicy, jest zamontowany prawidłowo, styki w kostkach zostały wyczyszczone i przesmarowane smarem do styków elektrycznych.


W INPA wszystkie wskazania czujników są w normie - mam na myśli to, że nie ma tam kosmicznych wartości typu -8192 jak było w przypadku uszkodzonego modułu.


Co mogę jeszcze zrobić, sprawdzić aby przywrócić działanie AFS? Z góry dziękuję za pomoc. :)

Opublikowano

Cześć, dzięki za odpowiedź, mógłbyś mnie troche poinstruować w jaki sposób mogę zresetować czas systemowy w AFS? W Tool32 nie moge znaleźć żadnej opcji z "zeit" system_zeit" ani nic podobnego co mogłoby oznaczać reset czasu systemowego w module AFS.


W jakim module mam zrobić ten reset czasu systemowego? W AFS nie ma takiej opcji, a przynajmniej nic podobnego nie widzę.

Opublikowano

W pewnym stopniu udało mi się rozwiązać problem z kodami błędów:

Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Powodował je zły moduł, ten który włożyłem był z polifta, po włożeniu odpowiedniego te dwa błędy znikneły pozostał jedynie:

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Liczę na pomoc tym jednym, który pozostał.

Opublikowano
W pewnym stopniu udało mi się rozwiązać problem z kodami błędów:

Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Powodował je zły moduł, ten który włożyłem był z polifta, po włożeniu odpowiedniego te dwa błędy znikneły pozostał jedynie:

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Liczę na pomoc tym jednym, który pozostał.

 

614A Aktywny układ kierowniczy AL: Kąt położenia wirnika: nie zainicjalizowana


Zrób inicjalizacje

Opublikowano

Opisz proszę jak przebiega inicjalizacja.


ISTA P i DIS nie kończą kalibracji prawdopodobnie przez ten błąd.


Nie udało mi się znaleźć żadnej konkretnej odpowiedzi w jaki sposób można przeprowadzić inicjalizację czujnika, na zagranicznych forach większość odpowiedzi polegało właśnie na stwierdzeniu "zrób inicjalizacje' albo "jedź do Dealera BMW" czyli zero konkretów.


Skręcanie kierownicą do końca w lewo i prawo nie przynosi żadnych rezultatów.


Liczę na rzeczową poradę, najlepiej krok po kroku. Proszę również o informacje jakich narzędzi będę potrzebował.


Nie mam pojęcia jak wygląda ta tajemnicza INICJALIZACJA.


Z góry dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.