Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po dwóch latach problem rozwiazany , błąd dotyczy wydajności katalizatora CO w trybie uwarstwionym

Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu rozwiązania problemu większości przypadków został wymieniony katalizator CO sondy , czujnik nox i błąd powracał.

Na błędzie samochód nie pracuje w trybie uwarstwionym ia temperatura silnika spada do max 80 stopni , nie powoduje zapalenia checka

Od początku

Oryginalny katalizator CO umarł (29F4) postanowiłem wymienić na dobry zamiennik , po wymianie zaczęło wywalać błąd 2a26 . Gdzie nie pojechałem usłyszałem tylko oryginalny kat pomoże, dodam że bledu kata w trybie jednorodnym już nie wywalało tylko nikt mi nie umiał wytłumaczyć czemu w trybie jednorodnym nie wywala błędy gdzie kat jest o wiele bardziej obciążony a w uwarstwionym wywala . Wpadłem na pomysł wymiany samej sondy nox na ns11ale pomogło na krótko i tu zaczyna się wszystko wyjaśniać . Nowa sonda nox po 1tys km miała przesunięcie w trybie overrun 19 może być max 5 krytyczne 15 powodem tego jest uszkodzony katalizator nox który uszkadza hemicznie sonde a jak sonda nox ulegnie uszkodzeniu to może wywalać błąd 2a26 o niesprawności kata CO w trybie uwarstwionym . W takiej sytuacji jedyne co pomoże to wymiana kata nox na nowy razem z sonda nox albo założenie noxema .

Po założeniu noxema i przejechaniu 3tys km na zamienniku kata CO błąd 2a26 nie powrócił

I tak dzięki znawcą marki wydał bym niepotrzebnie 5tys na oryginalnego kata a i tak by nie pomogło

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, wywala mi ten sam błąd, a trochę sformułowania których użyłeś są dla mnie magia. Czy mógłbyś napisać jak zabrać się za naprawę tego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety kolega Adam do dzisiaj (z mojej wiedzy) tego błędu nie ogarnął, także rozwiązania nie poda. Aczkolwiek na pewno spore doświadczenie zebrał przy tym 😉 na początek lektura 

 

https://bimmerprofs.com/stratified-charge-disabled/

 

https://bimmerprofs.com/n4353-co-catalytic-converters/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiazany kat Walker i po problemie . Założony nowy w październiku przejechane 5tys I błąd nie powrócił 

Nawiasem mówiąc wydaje mi się że Walker to oryginał ponieważ na kacie jest naspawana dodatkową blaszka zaslaniajacy oryginalny wybity numer i na blasze jest wybity nr Walkera 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być, dobry trop dla potomnych 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.