Skocz do zawartości

przekładka kostki łączeniowej od sondy lambda .... help !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

chciałem zapytać czy ....

-ktoś z was przekładał kostke od starej sondy do nowej, np uniwersalnej bez kostki ?

-czy lepiej jest połączyć przewody mechanicznie za pomocą jakiś złączek czy zlutować (wiem że są stalowe i są problemy) ?

 

pozdr

Opublikowano
Jeśli piny nie będą pasować to zlutuj przewody przy pomocy cyny i kalafonii lub pasty lutowniczej bo kalafonia zawarta w cynie nie wystarczy. Do tego dobra lutownica i nie ma żadnych problemów. Połączenia najlepiej zaizolować koszulkami termokurczliwymi.
Opublikowano

sonda którą chcę kupić ma inna kostke bo jest od OPLA, tak że przekładka musowa.

byłem też za zlutowaniem, ale gości ze sklepu mówi że lepiej połączyć to jakimiś złączkami zaciskowymi :shock: bo te druciki są cieńkie i od temperatury moga się uszkodzić :jawdrop:

 

ale chyba je polutuje, na kalafonie czy kwas powinno dać radę :)

 

ta którę chce kupic to ta http://www.allegro.pl/item133960889_sonda_lambda_4_o_przewodowa_siemens_opel_i_inne.html

trochę sie różni od mojej bo ja mam numer 5WK9 0141 a ta nowa ma 5WK9 0371

facet twierdzi że bedzie pasawała a ta różnica w numerze wynika z innego typu kostki łączeniowej

Opublikowano

Jeśli złączysz to złączkami zaciskowymi to połączenie po jakimś czasie zaśniedzieje i nie będzie dobrego styku. Poza tym niejedną sondę lutowałem a panu ze sklepu może się wydaje.

Co do sondy jeśli ma ona przewód czarny, szary i dwa białe to jest tzw. jednowoltowa i będzie dobra do twojego auta. Szary to masa, czarny sygnał a dwa białe to grzanie (obojętnie który z którym).

Po obejrzeniu tej sondy z aukcji mam wątpliwości czy będzie to jednowoltowa. Poszukaj może innej która ma podane wyżej kolory kabli.

Opublikowano

Kowal, serdeczne dzięki za zainteresowanie i pomoc :)

 

sonde którę mam teraz tez ma takie kolory kabli i jak byłem u gazownika to po podłączeniu pod kompa stwierdził że jest to sonda z zakresem 0-5V , jakaś mniej spotykana...

 

więc ta z Allegro chyba będzie dobra , co ??? :|

(ps. cały osprzęt mam SIEMENSA)

 

pozdr

Opublikowano
To zapytaj sprzedającego przed zakupem ile voltowa jest jego sonda bo nie napisał tego w opisie wyraźnie a ja nie znam oznaczeń Siemensa. Wydaje mi się że jest ona 5V ale upewnij się.
Opublikowano
PROSZĘ SZANOWNYCH KOLEGÓW DRĄŻĘ TEN TEMAT I OBSERWUJĘ WASZE WYPOWIEDZI WIĘC Z TEGO CO SIĘ DOWIEDZIAŁEM POSTARAM SIĘ PRZEKAZAĆ TROCHĘ INFORMACJI NAJLEPIEJ JAK POTRAFIĘ CHYBA ŻE CZEGOŚ NIE WIEM TO CHĘTNIE POOBSERWUJĘ DALSZĄ CZĘŚĆ TEMATU! AUTA Z OSPRZĘTEM ELEKTRYCZNYM SIMENSA MAJĄ OWSZEM TAKĄ SONDĘ Z KOLORAMI KABLI CZERWONY,ŻÓŁTY,BIAŁY i CZARNY CZERWONY PRZEWÓD JEST (+)12V ZASILANIEM GRZAŁKI BIAŁY PRZEWÓD JEST (-) (masa) GRZAŁKI A DWA POZOSTAŁE PRZEWODY TO ŻÓŁTY I CZARNY NA JEDNYM ZNICH POWINNO PO PRZEKRĘCONYM ZAPŁONIE WYSTĘPOWAĆ (+)5V A NA DRUGIM PODCZAS PRACY SILNIKA STEROWANIE OD 1V---5V JEST TO SONDA TYTANOWA! DLATEGO PROSZĘ UWAŻAĆ NA UNIWERSALNE SONDY CYRKONOWE BO ONE NIE BĘDĄ W NASZYCH AUTACH DZIAŁAŁY PRAWIDŁOWO! NAJWIĘCEJ NA RYNKU WYSTĘPUJE SOND LAMBDA KTÓRE PRACUJĄ OD 0V---1V Z REGÓŁY NAJTAŃSZE! ALE PASUJĄCE DO BAWAREK Z OSPRZĘTEM ELEKTRYCZNYM BOSHA! POZDRAWIAM!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.