Skocz do zawartości

BMW E39 3.0 D Problem z dymiącym wydechem


Arnus237

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


mechanik twierdzi że przy mocniejszym depnięciu w gaz dymi czasem na czarno lekko, to jest według niego norma. Mocy nie ubylo. Ale trochę się obawiam bo tak nie dymił wcześniej.. nalotu 295 tys. Czyżby wtryski do wymiany? Za bardzo nie jestem ogarniety w tych naprawach, jest to moje pierwsze auto z marki BMW i chciałbym sie rozeznać bardziej w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powodów jest wiele i ciężko ustalić bez zapoznania się z parametrami pracy i stanem silnika. Właściwie jedyny normalny objaw dymienia to jest gwałtowne przyspieszanie z obrotami powyżej 3 tys. po dłuższej spokojnej jeździe na niskich obrotach, np. w mieście. Wtedy faktycznie wyrzuca chmurę czarnego dymu. Ponowne powtórzenie takiej operacji nie daje już tego efektu, bo sadza, która osiadła w wydechu przy spokojnej jeździe została wydmuchana. W przypadku automatu tego nie powinno być w ogóle, bo silnik z zasady częściej pracuje na wyższych obrotach.

 

...Za bardzo nie jestem ogarniety w tych naprawach, jest to moje pierwsze auto z marki BMW...

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to musisz się zaopatrzyć w kabel do INPA, bo bez tego to co chwilę będziesz jeździł po warsztatach z każdą drobnostką. Niestety w tak starym aucie trzeba wiele rzeczy robić samemu, żeby nie osuszyć za nadto portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie, dymił gdy dodałem mocniej gazu.

Ja diagnozowałem u siebie w ten sposób że

zdjąłem przewód dolotowy (gumowy) z zaworu EGR i przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu patrzyłem czy zawór działa prawidłowo.

Zauważyłem że z tej rury dolotowej wydmuchiwane są jakieś resztki oleju - stąd to dymienie na czarno.

Sprawdziłem też szczelność dolotu - tak na oko. I okazało się że wypadł mi czujnik ciśnienia w kolektorze - dziura!

I dostrzegłem otarcie na rurze dolotowej powietrznej do turbiny - w okolicach rury od klimy.


Podobno te turbiny, nawet po regeneracji, puszczają trochę oleju przy zwiększonym ciśnieniu oleju - brudny filtr odmy, brudna/zapchana rurka odpływowa olejowa z turbiny lub zbyt duża ilość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.