Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wygląda na to, że ścięło mi śruby trzymające VANOSa wałka wylotowego i teraz koło rozrządu się obraca, a wałek stoi. Czy komuś się to już przytrafiło? Czy wystarczy wymienić śruby i VANOSY, czy czeka mnie ściąganie głowicy i wymiana pogiętych zaworów?

Opublikowano

Sam sobie odpowiem: wystarczyło wymienić śruby (M7x20, z aluminiowych albo magnezowych na stalowe), zaworów nie pogięło. Na korzyść na pewno zadziałał fakt, że stało się to na wolnych obrotach, dojeżdżając leniwie do czerwonego światła.


Tak wyglądają śruby oryginalne na wałku dolotowym

AM-JKLU669wHGgIPXfXICpoFJ-IVgeiEd4Bp4-STmJSfRp_D2X4ZF4XxFf93Md0BtCUgFekQsGIg7K0el5LyvGL5E1KgPH37rGyoh9MaOKvEraiMTWHHdai2D9DnyOA9m-BZT1y0B9_6NqTfm2KnRZvvjLe6Bg=w1738-h1303-no?authuser=0


A tak wygląda brak oryginalnych śrub na wałku wylotowym

AM-JKLVpWfXn7lctE0kJUs2VK8POW8Mxd47kC2qRevBxkbpt1CJrPVJWQBC-BcURtuAukMzey1F-FH9iJ46lHGEiKMKm2MQd-PKzv8v_tL6r0Fy2BYnsqakk5P671Pfo5BYp6nPcUEDFkPB88vTAwC8X7J5POg=w1738-h1303-no


Zdjęte koło

AM-JKLVM384E1QWiThQa39z5gPA1j_ulV1-6sdbvJiC7f7yKyE2WOZOY4ZYr3SkSXj8Z3mMXMeTSyIwjCiVr7zQ0OecWaZOVYtMZ3JQ-ev0tEJ45OYq0l3prI3X9AkawMb8i7Y6-VBZVlfuuvG4dxvnUQXEP4A=w1738-h1303-no


I z wykręconymi pozostałościami

AM-JKLV3jOxc6oaXKnp9TkQ3FEuy__ILsq4WLFSi1mriCYCMWD8Y3TPHk9Yl0kGncfjqIKhIh3R-SH7crWmnANSmEj9hCkKsp4wmRY4EAYLA_x3z-COwJrdVDKi1BVv_iee3nbPDrGB4Cg8O_mrNu8BwC7fXog=w1738-h1303-no


Koło z nowymi śrubami, profilaktycznie również zmienione w dolocie, mimo że się trzymały

AM-JKLXJsHlMYIVLnZXG_IqWRSGdEMMVFTD8NyB33w-p6odZh1dDrewK2zkU-rbLzLRquibqowfdH7cKNNQqQVczD9VSUhvCKczIyPVgCGCPXVkgoIrngCMDr0eIq8Fd_OUK428DbdohRqGr4Qd-qXGL-GZDPw=w1738-h1303-no


Blokada założona, ustawianie rozrządu

AM-JKLVWWeWIwKueAiYxETspvqE__5mUsZqRnBIW7QRi7fM0DcXL639L2KgAtui1O5hdwlIm3xI9Uwl74LagEfbcbdFBsdqPN2IsRKPpw93zzOhUApFHdxZn2YZrANbtFMFZ0NALoBNcmrU_-dz_Kn5ghbGeWA=w1738-h1303-no


Auto odpaliło, VANOSy działają. Muszę jeszcze znaleźć pozostołości po 3 śrubach i mam nadzieję, że są w misce. Cała operacja zajęła mi parę godzin, ale się rozciągnęła w czasie, ponieważ musiałem poczekać na blokady rozrządu.


I tu uwaga na przyszłość: jeśli komputer będzie wyrzucał błędy dot. VANOSa, a konkretnie możliwość uszkodzonego zaworu sterującego, może to być objaw poluzowanych śrub. A najlepiej wymienić je za wczasu, nawet nie trzeba blokować rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.