Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Mam problem ze swoją E61, mianowicie jadąc niedawno wyskoczył błąd skrzyni, pozniej zaraz cala masa bledow i choinka na desce chociaż samochód jechał normalnie, oprocz wycieraczek które żyły wlasnym życiem i kierunków ktore raz dzialaly raz nie. Pierwsza myślą byl regulator i go wymienilem w trasie, ale nie pomogło. Po pozostawienie samochodu na kilka godzin, po odpaleniu zero błędów oprócz zwiekszonego zuzycia akumulatora i odlaczenia zasilania. Jedna rzecz ktora sie zmienila co zauwazylem to dioda od alarmu obok przycisku SOS, pali sie caly czas, również podczas jazdy a po zamknięciu nie miga tylko pali sie caly czas.


Teraz pytanie od czego zacząć? (Dodam że odpisalem kabelki z ibs i po paru godzinach samochód dużo ciezej zakrecil jakby akumulator byl prawie rozladowany)


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od z czytania błędów i sprawdzenia ładowania na odpalonym silniku.

Do tego test akumulatora i sprawdź czy nie masz wody w bagażniku i z przodu str. pasażera

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Po odczycie błędów jest ich 13, wszystkie z linii K-CAN. Pobór pradu po zgaszeniu 6A, po uspieniu 0.7A. Alarm ktory jest zainstalowany okazalo się że nie jest fabryczny. Czy to on może być przyczyną? Co robic dalej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy na Lini can mogą wynikać ze słabego napięcia ale tak jak opisujesz w pierwszym poście będzie to spięcie na masę

Było jeszcze coś innego?

Wrzuć zrzut ekranu błędów.


Musisz znaleźć miejsce gdzie alarm został podłączony do cana

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po podobnej akcji jak u ciebie tyle że akumulator się nie rozładowywał.

Choinka na liczniku.


Okazał się licznik winny a zostawiłem go na koniec :duh:

PS. Jednak problem wrócił, teraz jest cic na celowniku albo emulator. Cdn.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Polecam zarobić nowe końcówki na gruby czerwony kabel plusowy między Aku a skrzynką bezpieczników, u mnie on powodował problem z rozładowanym ciągle Aku i reset zegarka. Wystarcz naciąć ta koszule termikurczliwą na kablu tą od strony klemy i jak ma ktoś choćby trochę pojęcia o elektryce to złapie się za głowę z niedowierzania.
Opublikowano
A ja u siebie jeszcze walczę z rozładowującym się akumulatorem i nie usypianiem modułów. Wszystko działa poprawnie. Jeżeli wyjmę bezpieczniki nr 10, 12 i 29 w schowku to dopiero wtedy samochód się uśpi. Odłączałem kostki w słupkach żeby sprawdzić czy to nie będzie elektryka w boczkach ale niestety nie. Te trzy bezpieczniki są również od servotronic. Chyba w ciemno wymienię najpierw moduł KGM bo to może on wariuje.
Opublikowano
Odświeżę trochę temat. Na początku wyjecie bezpiecznikow 10, 12 i 29 faktycznie usypialo samochód. Pobór prądu spadał do 0,02 A. Ale w tej chwili wyjecie tych bezpiecznikow powoduje to, że jest cały czas włączone oświetlenie wewnątrz samochodu. Moduł KGM wymieniony i jest tak samo. Ktoś może coś wie co jeszcze może być?
Opublikowano

Od siebie dodam, że znalazłem w jakiejś dokumentacji info: "E60, E61, E63, E64 40 milliamps after 60-70 minutes", czyli auto usypia się dość długo.

Sam miałem problem z resetem zegarka, przebiegu dziennego i komunikatem "wysokie użycie energii". Wymiana akumulatora zakończyła problemy.

Opublikowano

Sprawdzałem w e61 2008 taty wszystko usypia sie po okolo 3 minutach.


Wylaczaja sie podświetlenia wszystkie w tym podświetlenie przycisku start stop podświetlenie lusterek bagażnika zatrzymując sie napedy na płyty , pod maską wylaczaja sie dzwieki osprzętu silnika elektryki czy nawet nastawnik turbin i auto przechodzi w tryb uspienia.


Jeżeli auto przechodzi w tryb uspienia po godzinie to cos jest nie tak.

Opublikowano

A czy ktoś sprawdzał jaki jest pobór prądu po ok 5 minutach?

U mnie już po ok 3 minutach jest ok. 0,19 A. I tak przez dłuższy czas (od kilku do kilkunastu minut minut). Później niestety wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Pobór prądu skacze nagle do 6 A by po chwili opaść do okolo 1,6A. Jak tylko osiągnie 1,6A to nagle cykl zaczyna się od początku. Wraz z początkiem takiego "cyklu" włącza sie na chwilę chyba pompa paliwa.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Jeśli chodzi o błędy to są z komunikacji CAN oraz poduszki (ale to już od dawna). Dodatkowo czujnik UAC oraz zaparowania szyby. Diagnoza energii w ista wskazuje na moduł KGM ale po wymianie tego modułu dalej jest to samo. Nie działa moduł bluetooth. Ale w bagażniku juz wszystkie moduły odłączałem w celu sprawdzenia.

Opublikowano

U Ciebie jest uszkodzony 1 moduł. Kombi albo kgm albo inny.


Jak padnie 1 z modułów to wywala błędy pozostałych blad komunikacji.


Jak odepniesz ten uszkodzony moduł znikną błędy innych modułów.


Musisz po kolei odpinac i patrzyć.


1 z nich jest uszkodzony. Sprawdzaj co działa a co nie dziala w aucie.


Nie dziala ci wycieraczka to sprawdz jaki moduł jest od wycieraczek i wypnij go.

Opublikowano

Jest też opcja, ze jeden moduł jest dobry ale wilgoc jest w nim i raz dziala raz nie. Albo działa ale wywala bledy komunikacji.


Pod ista-p sprawdź moduły jakie ci pokaże do zmiany z powodu uszkodzenia badz niezgodności vinu badz inne.


Możliwe, ze ktos w przeszłości zmienil jakis moduł w tym samochodzie i nie zakodowal go poprawnie.

Opublikowano
Jak tylko uruchomię iste-p to sprawdzę czy jakiś moduł nie był wymieniany i niezakodowany. Bo w środku coś na pewno było robione w tym samochodzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.