Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odma z ciśnieniem oleju raczej nic nie ma wspólnego bo jest to całkiem inny element, innego systemu.


Ciśnienie wytwarzane jest w mechanicznej pompie oleju i potem dalej we wszystkich kanałach układu smarnego i odbiornikach.


Odma kiedy jest niesprawna może powodować albo nadmierne wietrzenie komory bloku, co może skutkować większą ilością oleju w dolocie i spalaniem jego mgiełki.


Albo budowaniem się ciśnienia, co może powodować wypychanie uszczelek np pod pokrywą zaworów, wtłaczanie oleju do komory spalania w czasie cyklu ssania, dużym "wyziewem" po odkręceniu korka oleju.


Ale dalej jedno i drugie nie powinno wpływać na ciśnienie samego oleju w układzie olejowym.

Natomiast może powodować jego ubytki przez zwiększone spalanie lub wycieki.


Rozwiń twój pomysł. Czy masz problem z ciśnieniem oleju?

Opublikowano

Mam problem z dżinem ciśnienia oleju - wymieniony już rozrząd, elektrozawór ciśnienia i czujnik ciśnienia.

Dodatkowo gdzieś wpiernicza olej (nie ma ani krzty dymienia).

Szukam opcji, alby wyeliminować ew pompę oleju bo to spore koszty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma cudow. Olej nie paruje. Wciagany jest przez uszczelniacze. Cisnienie mozesz gubic na panewkach. Norma w n43. Trzeba rozebrac silnik. Inaczej sie nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.