Skocz do zawartości

Problem z ASC/ABS po swapie skrzyni E46 320CI


kafcio13

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ostatnio przekładałem skrzynie z automatu 5HP19 na manual. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Jedyne czego nie podłączyłem to czujnika sprzęgła. Przekodowałem prawie całe auto w NCS. BMW odpala, jeździ, na zegarach nie ma ikony od skrzyni, nie sypie też błędami. Jedyne czego nie udało mi się przekodować NCS'em to moduł ABS. Na zegarach świeci się kontrola trakcji, kontrolka ABS, nie działa prędkościomierz oraz przycisk koło dźwigni zmiany biegów również się nie świeci. Za pomocą inpy mogę się połączyć z każdym modułem w aucie oprócz właśnie ABS. Nie mogę też wyczytać z niego błędów a tym bardziej przekodować. Czy to możliwe, że padł sterownik? Czy po prostu coś pominąłem przy swapie?


Gdy próbóję go przekodować NCS'em to wyskakuje błąd:


error at changing ZCS


COAPI-2020: SG antwortet nicht IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht C_ASDSC

COAPI-2020: SG antwortet nicht CODIERINDEX_LESEN

COAPI-2002: SG antwortet nicht


Gdy próbuję wejść w niego za pomocą inpy to pojawia się błąd:

ERROR IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT


Dodam, że przed swapem wszystko działało jak należy abs,asc itp

Z góry dzięki za pomoc wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ingerowałeś w instalację elektryczną? Wtyczka na pompie podpięta? Sprawdź zasilanie pompy i bezpieczniki.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ingerowałeś w instalację elektryczną? Wtyczka na pompie podpięta? Sprawdź zasilanie pompy i bezpieczniki.

 

Bezpieczniki w schowku sprawdzone, wszystkie całe. W instalacje pompy nie ingerowałem, wtyczki tak samo nie odpinalem ale teraz mi się przypomniało że dokładając przewód do pompki sprzęgła przy zbiorniczku ulało mi się trochę płynu hamulcowego na dół czyli tam gdzie jest pompa. Jutro porozbieram i zobaczę czy coś się mogło tam stać chociaż w to wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli pompa ABS ma wtyczkę 25pin:

Sprawdź jeszcze raz w schowku F53 F56 czy są dobre czy pojawia się tam napięcie. We wtyczce pomy pin 9 i 12 ma ma być plus, na pinie 8 i 24 masa.


Jeżeli pompa ABS ma wtyczkę 47pin:

Sprawdź jeszcze raz w schowku F33 F56 F61 czy są dobre czy pojawia się tam napięcie. We wtyczce pomy pin 1, 4 i 32 ma ma być plus, na pinie 16 i 47 masa.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. Po podmianie sterownika błąd pokazywał się nadal. Koniec końców okazało się że nie podpiąłem przycisku od ASC przy składaniu tunelu środkowego :duh: , po podłączeniu przycisku i zakodowaniu modułu wszystko hula :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.