Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ to mój pierwszy post chciałbym się serdecznie przywitać z forumowiczami.

Zakupiłem ostatnio X5 z 2004 roku, w której jak się okazuje brak podświetlenia wewnątrz pojazdu- podświetlony jest tylko wyświetlacz licznika, selektor wyboru trybu jazdy skrzyni biegów oraz włącznik świateł awaryjnych. Dysponuje ktoś jakimś schematem elektrycznym lub informacjami gdzie ew. szukać przyczyny. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rozumiem ,że to świetlenie do czytania też nie działa????


Jeśli tak ,to po schemacie widać ,że zacisk 58g jest połączony/zsumowany w jednym miejscu.

Patrząc na schemat , podłączone są odbiorniki....


1.0 - kontrolka biegów

1.1 - przełącznik podnośnika szyby tylnych prawych drzwi

1.2 - Przełącznik świateł awaryjnych

1.1.1 - Przełącznik regulacji oparcia tylnego przedziału lewy

1.1.2 - Przełącznik regulacji oparcia tylnego przedziału, prawy

1.1.3 - Lampa wewnętrzna / do czytania, tylna

1.1.4 - Przełącznik podnośnika szyby tylnych lewych drzwi

1.1.5 - Oświetlenie tylne lewe otwieracz drzwi

1.1.6 - Włącznik ogrzewania lewego tylnego siedzenia

1.1.7 - Włącznik ogrzewania prawgo tylnego siedzenia

2 - Zestaw wskaźników, zegary, licznik.

3 - Moduł sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją

4 - Przełącznik sterowania szyberdachem (SHD)

5.1 - Lampka popielniczki z przodu

5.2 - Tylne światło popielniczki

5.3 - Przełącznik podnośnika szyby tylnych prawych drzwi

5.4 - Oświetlenie tylne prawe otwieracz drzwi

6 - Lampka wewnętrzna / do czytania z przodu

7 - Otwieracz drzwi garażowych

8 - Centrum przełączania , pod panelem klimatyzacji

9 - Dmuchawa komory tylnej

10 - Moduł drzwi pasażera

11 - Moduł drzwi kierowcy



Jak dobrze odczytałem twój opis to działają ci punkty.....?

- 1.0

- 1.2

- 2


Przeanalizuj mój opis odbiorników i zobacz czy któregoś nie ominąłeś, chodzi mi o to ,że może działają jeszcze inne???


Teraz gdzie jest miejsce zbiorcze tych przewodów ???? Nie mogę tego ustalić.

Musisz szukać kości z dużą ilością przewodów tego samego koloru , tzn. szaro - czerwony. Tam sumują się wszystkie odbiorniki. Każdy przewód ma swój osobny konektor. Powinno ich być ok 12: sztuk.

Ja osobiście na początku szukałabym po prawej stronie auta przed kolanami pasażera.

Jak zlokalizukesz to miejsce, to kolejnym krokiem będzie zmierzenie napięcia na każdym podłączonym przewodzie . Jeśli napięcie będzie to trzeba będzie szukać przerwy w przewodach , niestety.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Witam,

niestety poszukiwania spełzły na niczym jednak po zasileniu odbiorników od "tyłu" oświetlenie się pojawia. Burza 1234 czy możesz użyczyć schematu zasilania zacisku 58g?

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie.

Była chwilka i dostałem się do LCM-a. Po zasileniu przewodu 58g wszystko się świeci, stąd pytanie- czy z poziomu softu LCM-a można wyłączyć klemę 58g, czy po prostu mam uszkodzony sterownik- inne wszystkie światła działają, regulacja natężenia oświetlenia również. Jest coś co może jeszcze mieć wpływ na brak włączenia podświetlania?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.