Skocz do zawartości

Błąd systemowy funkcji wezwania alarmowego SOS


mg85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Wymieniałem ostatnio w nieautoryzowanym warsztacie olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabinowy. Po odbiorze samochodu, po włączeniu zapłonu od razu zapala się "Błąd systemowy funkcji wezwania alarmowego SOS". Błędu nie da się skasować. Byłem w innym warsztacie, gdzie podłączyli pod komputer i skasowali błąd twierdząc, że żadnych przyczyn nie widać. Po przejechaniu kilku km i ponownym uruchomieniu silnika błąd znów się pojawił. Samochód działa sprawnie, ale irytuje wyświetlany komunikat na desce, którego nie można skasować.


Jakie mogą być przyczyny? Czy to może mieć jakikolwiek związek z tą wizytą w warsztacie? Czytałem, że po 3 latach może chodzić o rozładowany akumulator od TCU, który jest podsufitce i jego wymiana jest dość kosztowna?


Jestem umówiony do mechanika/elektronika w warsztacie specjalizującym się w BMM, ale dopiero za jakiś czas. Ciekawi mnie o co może chodzić i co gorsza jakie koszty mnie czekają. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.


Auto: X1 F48, 2017, sDrive 20i, przebieg 66 tys. km


--

MG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem, żeby zostało dla innych użytkowników :)


W moim przypadku problem był trywialny, ale wymagał diagnostyki. Podczas wymiany filtra kabinowego w warsztacie mechanik odłączył jakiś przewód od głośnika awaryjnego systemu SOS, który jest ulokowany w tej samej okolicy, czyli pod schowkiem od strony pasażera. Pojechałem na diagnostykę do polecanego diagnosty, który w 15 minut rozpoznał problem, podpiął kabelek, skasował błąd i od tej pory mam spokój.