Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

W mojej E60 530 D pojawił się taki objaw, który mnie denerwuje i nie pokoi. Stawiam na konwerter ale chciałbym się upewnić. Mianowicie (najczęściej) jadąc koło 100 km/h falują obroty. Zdarza się też to przy innych prędkościach. Auto nie ma takiej mocy jak miało mieć. Często poszarpuje albo daje wrażenie jakby z jedynki wrzuciło od razu na 5. Nieraz przy zmianie biegu też zafaluja obroty tak jakby się zastanawiało czy zmienić bieg. Da radę stwierdzić czy to na pewno konwerter ? Chciałbym się przed zrobieniem upewnić.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Olej był zmieniany niecałe dwa lata temu. Przez ten czas auto zrobiło jakieś 60-70 tys. Na dniach będzie zmieniany znowu. Sprawdzałem ostatnio to nie widziałem żadnych opiłków.
Opublikowano
Zatrzymaj się na wzniesieniu wrzuć bieg, puść hamulec, auto powinno stać w miejscu. Jeśli się cofnie to pompka nie trzyma ciśnienia i masz konwerter do wymiany.
Opublikowano
Ok zrobię tak choć wydaje mi się że się nie stoczy. W tygodniu kilka razy ruszałem se świateł pod górkę i auto się nie stoczyło ale dla pewności sprawdzę
Opublikowano
Zatrzymaj się na wzniesieniu wrzuć bieg, puść hamulec, auto powinno stać w miejscu. Jeśli się cofnie to pompka nie trzyma ciśnienia i masz konwerter do wymiany.

 

Zależy jakie wzniesienie ? Np ja u siebie mam tak, że mam dość stromy wyjazd z garażu gdy podjadę kawałek na niego auto na D stoi i nie drgnie ale podjadę kawałek i gdy się zatrzymam to auto się toczy do tyłu a na D nie wjedzie pod ten wyjazd, muszę wyjechać z lekkim gazem

Opublikowano
Robiłem test. Auto się nie stacza.

 

Odczytaj błędy, sprawdź stan oleju jak z tym się nie uporasz to szukaj dobrego fachowca od skrzyń automatycznych.

Opublikowano
Zatrzymaj się na wzniesieniu wrzuć bieg, puść hamulec, auto powinno stać w miejscu. Jeśli się cofnie to pompka nie trzyma ciśnienia i masz konwerter do wymiany.

 

Zależy jakie wzniesienie ? Np ja u siebie mam tak, że mam dość stromy wyjazd z garażu gdy podjadę kawałek na niego auto na D stoi i nie drgnie ale podjadę kawałek i gdy się zatrzymam to auto się toczy do tyłu a na D nie wjedzie pod ten wyjazd, muszę wyjechać z lekkim gazem

 

Przy sprawnej skrzyni auto nie powinno się cofać nawet przy sporym wzniesieniu. Pomyśl nad zmianą oleju jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Opublikowano
Wzniesienie było dosyć spore. Ogólnie przełączając np na tryb "manualny" skrzynia ładnie zmienia biegi. Wrzucając 5 czy 6 i jadąc stałą prędkością obroty zaczynają falować. Najczęściej między 1,5 - 2 tys. Olej zmienię na dniach.
Opublikowano
Zatrzymaj się na wzniesieniu wrzuć bieg, puść hamulec, auto powinno stać w miejscu. Jeśli się cofnie to pompka nie trzyma ciśnienia i masz konwerter do wymiany.

 

Zależy jakie wzniesienie ? Np ja u siebie mam tak, że mam dość stromy wyjazd z garażu gdy podjadę kawałek na niego auto na D stoi i nie drgnie ale podjadę kawałek i gdy się zatrzymam to auto się toczy do tyłu a na D nie wjedzie pod ten wyjazd, muszę wyjechać z lekkim gazem

 

Przy sprawnej skrzyni auto nie powinno się cofać nawet przy sporym wzniesieniu. Pomyśl nad zmianą oleju jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

 

Właśnie teraz patrzyłem dokładniej u siebie, podjechałem na lekkie wzniesienie przodem stanąłem na D puściłem hamulec auto stoi, gdy wjadę na wyższe wzniesienie takie z 20 może 30% nachylenia auto na D stoczy się do tyłu i na odwrót podjeżdżając tyłem do wzniesienia na R auto na lekkim wzniesieniu stoi ale na większym stacza się w przeciwnym kierunku.


Nie wiem jak było kiedyś bo nigdy na to uwagi nie zwracałem a olej miałem zmieniany w sumie 3x i 100 tys km temu konwerter.

Opublikowano
Wzniesienie było dosyć spore. Ogólnie przełączając np na tryb "manualny" skrzynia ładnie zmienia biegi. Wrzucając 5 czy 6 i jadąc stałą prędkością obroty zaczynają falować. Najczęściej między 1,5 - 2 tys. Olej zmienię na dniach.

 

Moim zdaniem w tym przypadku zmiana oleju nic nie pomoże. Sprawdź stan, może masz oleju za mało. Podłącz pod kompa, odczytaj błędy może to awaria elektryczna, od tego zacznij.

Opublikowano
Błędów nie ma żadnych już sprawdzałem. Skrzynia nic nie pokazuje ani silnik ani nic co by mogło mieć związek z takim zachowaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.