Skocz do zawartości

[E90 N43B20] dwa problemy


RudzikBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Mam dwa problemy ze swoim BMW, mianowicie:

- po kilku/kilkunastu minutach jazdy, w niezależnie jakiej temperaturze powietrza, załącza mi się wentylator. Wyłącza się dopiero po wyłączeniu silnika.

Błąd jaki jest zapisany w pamięci sterownika to 2EF7.

Dodam że silnik wydaje się mieć normalną temperaturę. Spokojnie idzie włożyć rękę do komory silnika bez żadnego dyskomfortu. Płyn chłodzący jest na max uzupełniony. Czeka mnie wymiana termostatu?

- drugi problem dotyczy gasnącego silnika przy dojeżdżaniu np. do świateł. Sytuacja wyglada tak, że jadę na 2,5-3 tys obrotów, wrzucam luz, obroty nagle spadają i silnik gaśnie. Zdarzyło mi się tak może 3 czy 4 razy w przeciągu miesiąca. Nie mam jednak żadnych błędów dotyczących czujnika wałka rozrządu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witajcie,


Mam dwa problemy ze swoim BMW, mianowicie:

- po kilku/kilkunastu minutach jazdy, w niezależnie jakiej temperaturze powietrza, załącza mi się wentylator. Wyłącza się dopiero po wyłączeniu silnika.

Błąd jaki jest zapisany w pamięci sterownika to 2EF7.

Dodam że silnik wydaje się mieć normalną temperaturę. Spokojnie idzie włożyć rękę do komory silnika bez żadnego dyskomfortu. Płyn chłodzący jest na max uzupełniony. Czeka mnie wymiana termostatu?

- drugi problem dotyczy gasnącego silnika przy dojeżdżaniu np. do świateł. Sytuacja wyglada tak, że jadę na 2,5-3 tys obrotów, wrzucam luz, obroty nagle spadają i silnik gaśnie. Zdarzyło mi się tak może 3 czy 4 razy w przeciągu miesiąca. Nie mam jednak żadnych błędów dotyczących czujnika wałka rozrządu itd.

Siemankoo... Mam podobny problem tylko u mnie jeszcze jest błąd 2E85 komunikacja elektrycznej pompy wody... Pompa chodzi oszukując pedałem gazu... W zbiorniku się przelewa... Doszedłem do tego że pompa przy odpływie wchodzi w tryb awaryjny... I wtedy może nawet chodzić na 700w coby układu nie zagrzać... Apropo 2EF7 Z INPY WYSTERUJE termostat na 15% ... 90% ... Jak dla mnie to DME NIE DAJE SYGNAŁU OTWÓRZ SIĘ... JUTRO ROZGRZEJE AUTO DO 106 STOPNI... BO WEDŁUG BMW DOPIERO PRZY 106STOPNIACH OTWIERA SIĘ TERMOSTAT... I SPRAWDZĘ CZY IDZIE SYGNAŁ ZE STEROWNIKA.

TU MOWA O SILNIKU 2.0 JA MAM 1.6 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie, pozwolę sobie odkopać mój stary temat.


Od pewnego momentu borykam się z problemem który opisałem powyżej, mianowicie:


"drugi problem dotyczy gasnącego silnika przy dojeżdżaniu np. do świateł. Sytuacja wyglada tak, że jadę na 2,5-3 tys obrotów, wrzucam luz, obroty nagle spadają i silnik gaśnie. Zdarzyło mi się tak może 3 czy 4 razy w przeciągu miesiąca. Nie mam jednak żadnych błędów dotyczących czujnika wałka rozrządu itd."


Przez czas w którym się nie pisałem na forum, problem ten był na tyle marginalny że postanowiłem go zignorować. Jednak od paru dni, gaśnięcie silnika ma miejsce nawet jak jadę na 1800 obrotach i wrzucę na luz przy dojeżdżaniu do świateł. Dzieje się tak praktycznie bez wyjątku. Błędów w komputerze nadal nie widać.


Co może być powodem tego problemu? Spotkał się ktoś z Was z podobną sytuacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po pierwsze nie wiem co to za idiotyczny pomysł z dojezdzaniem do świateł na luzie.. po drugie masz dostęp do INPA?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie ma dostępu do Inpy i dlatego pyta jeśli tak jest podjedź do mnie na diagnostykę i postaram się pomóc jeśli masz niedaleko do mnie bo ja jestem ze Śląska. Pozdrawiam.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem ciekaw jak diagnozujesz n53 i n43 bardzo chciałbym to zobaczyć z ciekawości ;-)


Kolego jak masz blisko do Katowic to zapraszam do mnie

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.