Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim! Mam mały/duży problem z silnikiem otóż zaczął stukać podczas dodawania gazu (na wolnych obrotach nie stuka) przy obrotach 2-3 tyś jednostajne stukanie z silnika. Samochód ma przebieg 235tyś km jeżdżę na oleju 10w40 Castrol Magnatec był wymieniany jakoś 10tyś km temu. Po wizycie u dwóch mechaników dowiedziałem się że to na pewno panewki i koniec silnika... Pierwszy mechanik tylko posłuchał jak się tłucze i już zaproponował mi kapitalny remont, natomiast drugi sprawdził filtr oleju i były tam takie mikro opiłki, prawie niewidoczne i powiedział że to na pewno panewka bo tam nie ma prawa być żadnego opiłku. Samochód nie stracił na mocy, nie wyskakiwał mi żaden komunikat o zmniejszeniu ciśnienia oleju itp. Wszystko chodzi tak jak wcześniej po za tym niepokojącym dźwiękiem. Czy to faktycznie się tak sprawdza na słuch? Czy jest szansa, że to jednaj nie jest tak poważny problem żeby zaraz robić kapitalny remont silnika? I czy nie można tych panewek wymienić od spodu, i dalej użytkować samochód? Z góry mówię, że nie jestem fachowcem i zastanawia mnie co powiedzą ludzie na forum dedykowanym samochodom marki BMW :) Brat naprawiał u okolicznego "mechanika" Volvo i tam było tylko coś do zrobienia, natomiast "mechanik" stwierdził że jednak kapitalka, po której silnik nadawał się do wymiany :D

Jestem z woj. Opolskiego


Pozdro

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pierwsza rzecz to porządna diagnoza u speców od BMW, a nie od mechanika co robi każdą markę. Podstaw auto do specjalistów, którzy robią tylko BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć wszystkim! Mam mały/duży problem z silnikiem otóż zaczął stukać podczas dodawania gazu (na wolnych obrotach nie stuka) przy obrotach 2-3 tyś jednostajne stukanie z silnika. Samochód ma przebieg 235tyś km jeżdżę na oleju 10w40 Castrol Magnatec był wymieniany jakoś 10tyś km temu. Po wizycie u dwóch mechaników dowiedziałem się że to na pewno panewki i koniec silnika... Pierwszy mechanik tylko posłuchał jak się tłucze i już zaproponował mi kapitalny remont, natomiast drugi sprawdził filtr oleju i były tam takie mikro opiłki, prawie niewidoczne i powiedział że to na pewno panewka bo tam nie ma prawa być żadnego opiłku. Samochód nie stracił na mocy, nie wyskakiwał mi żaden komunikat o zmniejszeniu ciśnienia oleju itp. Wszystko chodzi tak jak wcześniej po za tym niepokojącym dźwiękiem. Czy to faktycznie się tak sprawdza na słuch? Czy jest szansa, że to jednaj nie jest tak poważny problem żeby zaraz robić kapitalny remont silnika? I czy nie można tych panewek wymienić od spodu, i dalej użytkować samochód? Z góry mówię, że nie jestem fachowcem i zastanawia mnie co powiedzą ludzie na forum dedykowanym samochodom marki BMW :) Brat naprawiał u okolicznego "mechanika" Volvo i tam było tylko coś do zrobienia, natomiast "mechanik" stwierdził że jednak kapitalka, po której silnik nadawał się do wymiany :D

Jestem z woj. Opolskiego


Pozdro

Silnik do remontu. Panewki sie posypaly. Najlepiej przestan jezdzic, mozesz poleciec na blisko 10tys jak sie zatrze. Czyj pomysl byl lac 10w-40 do tego silnika?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o olej to jak kupiłem samochód już na takim był. Później mój mechanik który wymieniał oleje i filtry powiedział że lepiej lać taki sam jak był lany, i tak zrobiliśmy :/ Póki co nie jeżdżę samochodem, i jeden z tych mechaników u których byłem jest raczej specjalistą o BMW bo tylko je robi, i stwierdził to po tych opiłkach i wywiadzie zemną. Miał lepsze podejście niż pierwszy mechanik który tylko po samym dźwięku już zaproponował remont kapitalny silnika. I teraz tak myślę z tym remontem, bo większość osób mi radzi to naprawić a nie wymieniać silnik bo mogę trafić na jeszcze większą niespodziankę, a jak zrobię i mechanik to zrobi poprawnie to mam praktycznie nowy silnik i wtedy tylko 5w30 wchodzi w grę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze ma byc 5w30, ty jako uzytkownik masz tez swoj rozum, prawda? Co z tego ze jakis "mechanik" mowi iz lej to co bylo nawet jak jest zle. Te silniki maja tak male kanaly smarne iz lanie 10w, szczegolnie gdy mielismy taka zime, zrobilo co masz dzisiaj. Silnik sie naprawia, szuka uzywki jak sie rozleci.
Opublikowano
Tak jak mówisz... Zima była dosyć mocna, i pewnie to spowodowało uszkodzenie panewki. A czy uszkodzona panewka nie powoduje zmniejszenia ciśnienia oleju w silniku? Jeżeli o mnie chodzi to mi zależy żeby ten samochód posłużył mi kilka dobrych lat, więc jeżeli trzeba zrobić w silniku większość rzeczy to będę chciał to zrobić na cacy. Póki co jak ostatnio nim jeździłem to samochód ma moc którą miał przed tym stukaniem, na wolnych obrotach nie stuka tylko po dodaniu gazu 2-3tyś obrotów... Czekam na info od mechanika czy będzie miał czas żeby się za to teraz zabrać i chyba dam do roboty. Wtedy jak już wyremontuje to tylko 5w30 zalecany do tych silników a nie jakieś eksperymenty :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.