Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu męczy mnie błąd 24CF00 "Air mass meter: ratio of measured to calculated air mass too small", który wstępuje cały czas nawet po kasacji błędów. Wraz z nim średnio co tydzień wyskakuje mi lampka Check Engine. Auto było oddane do mechanika, który zalecił wymianę klapek i czyszczenie kolektora, oraz wymienił jeden wężyk, który był pęknięty ( ten na zdjęciu ), ale po tygodniu Check Engine znowu się zapalił, sprawdzałem MAF sensor, nie jest nic a nic zabrudzony i nie widać na nim żadnych uszkodzeń. Prosiłbym o pomoc w odnalezieniu potencjalnego problemu. Z autem nie dzieją się żadne dziwne rzeczy, chodzi tak samo jak przed zapaleniem się lampki. Dodam jeszcze, że kontrolka zapaliła się dzień po wymianie filtrów oraz oleju.

Bez-tytu-u.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy stosunek zmierzonej masy powietrza do obliczonej masy powietrza przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

W tym przypadku masa powietrza zmierzona przez miernik masy powietrza jest uznawana za zbyt małą.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Kontrola wiarygodności HFM odbywa się w trybie wybiegu / wybiegu lub podczas faz uczenia się kompensacji znoszenia.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdzić czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać zbyt wysokie wartości, zwykle bez wprowadzenia usterki).

2. Sprawdź otwory wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadzania się sadzy.

3. Sprawdź połączenie masowe zaworu EGR.

4. Sprawdź, czy zawór EGR się zacina, szczelnie zamyka i czy nie ma wpisów w pamięci kodów usterek.

5. Sprawdzić szczelność kanału powietrznego między miernikiem masy powietrza a kompresorem.

6. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów usterek.

7. Sprawdź, czy sprężarka turbosprężarki nie jest uszkodzona lub sztywna (w związku z odchyleniem regulacji ciśnienia doładowania).

8. Sprawdź, czy zmienna geometria turbiny działa swobodnie (tuleja łożyska w obudowie turbiny może być skorodowana).

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany miernika masy powietrza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze bimmer toolem wartość masy powietrza, przy minimalnych obrotach wynosiłą ok. 400-500mg/stk oraz 700mg/stk podczas gdy oczekiwana masa powietrza wynosiła 1600mg/stk czy może to wskazywać, że ilość dostarczanego powietrza jest zbyt niska?


Screenshot-20210417-204648.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz jaki masz ECU silnika?

Jego numer zauważysz na pierwszej stronie aplikacji , oczywiście gdy połączysz się z samochodem.

Dla przykładu , mój numer to D70BX7A0.

Czemu o to pytam, ponieważ pawelgawel pisał ,że niektóre sterowniki silnika nie pokazują właściwie niektórych parametrów.

Może napisz do niego podając swój numer ECU .

W moim przypadku pokazuje podobnie jak u ciebie , odczyty rzeczywiście różnią się od żądanych a auto nie ma rządnych błędów .

Opublikowano
ECU: D72N47A0


Zmieniłem opis błędu

 


Zrobiłem log dynamiczny z jazdy, jeśli chcesz to mogę go tutaj podrzucić, może uda ci się zauważyć coś dziwnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.