Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry ;)


Jest to juz w sumie kolejne BMW w garażu kupione nie jako na próbe bo coraz cieżej znaleźć ładne E36 do zabawy a M3e36 mi już żal.


Opisywany osobnik to w sumie też bardz żadko spotykana sztuka - nadażyła się okazja wiec czemu nie.

Żona Jedynką w dieselku lata juz 7 lat i nie ma ochoty zmieniać wiec też się przekonałem do tej konstrukcji.


Bmw 130i w dość ciekawym kolorze Nautik-blau.


Silnik seria n52b30 - 265ps

W planach kolektory wydechowe + remap - okolice 285ps podobno do ugrania


Zawias już u mnie standard czyli: B8 plus H&R

Rozpóreczka przód


Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)


Hamulce seria 330/24mm, 300/22, Już zakupiony Brembo z F serii pod 340/30mm (P&P)


Samochód to była kompletna bieda tylko z szybrem i 3.0 pod maską wiec wleciało:


Pełen Mpak zewn.

Kiera Mpak multi + odrazu pająk - dokodowałem tempomat, multi itd.

Tunel z podłokietnikiem

SporSitze materiałowe z pompownyi boczkami

Kilka dupereli m performance.


Zmieniony cat back na Bastuck


Koła aktualnie styling 261 - 18' ( czarne )

Wczesniej styling 207 - 17'

w trakcie upychania mój standard:

OZ ultrallagery 18 - 8j-9j + opony Michelin Pilot Super sport



Samochód jak narazie dzielnie sobie radzi chodź daleko mu jeszcze do prowadzenia mki - nad tym tez pracuje - dolne wahacze on M3 e90 i agresywna geometria powinna pomóc.

Po pierwszej ingerecji w geometrie i wycieciu ograniczników udało sie z przodu ugrać 1.1 negatywu, tył niemal seryjnie 1.6 - znacząca poprawa - przód już tak nie płuży.


Furka zaliczyła już Jastrząb/Łódz i nawet Nurba :)


20200831-225809.jpg

118801374-316609442949925-8290821687601652104-n.jpg

20200905-184741.jpg

20200904-180419.jpg

20201123-144649.jpg

20201123-144826.jpg

20201219-165312.jpg

20201007-122224.jpg

159329530-758912131686128-1835787550852570459-n.jpg

r-IAAAg-O68u-A-1920.jpg

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No z tym silnikiem 1er to chyba przecinak. Może po mapie faktycznie nie będzie różnicy niebo a ziemia, ale w górnym zakresie coś będzie już czuć.

Ile HR lecą? 40 mm? Ich minus względem Eibacha to na Eibachu wypchniesz fajnie koło do spasu z błotnikiem HR chyba zbyt nisko siada.

Te zaciski + srebrna felga + tarcza nawiercana = świetny efekt.

opony Michelin Pilot Super sport

świetny wybór :wink:

Opublikowano
No z tym silnikiem 1er to chyba przecinak. Może po mapie faktycznie nie będzie różnicy niebo a ziemia, ale w górnym zakresie coś będzie już czuć.

Ile HR lecą? 40 mm? Ich minus względem Eibacha to na Eibachu wypchniesz fajnie koło do spasu z błotnikiem HR chyba zbyt nisko siada.

Te zaciski + srebrna felga + tarcza nawiercana = świetny efekt.

opony Michelin Pilot Super sport

świetny wybór :wink:

 

HR przód to chyba siadł z 5-6cm przez co martwie się że 8j et40 18' na dobiciu w zakręcie wywali mi błotnik. tył 4cm.


Te Michałki to chyb najlepszy kompromis jak chce sie czasem na tor pojechać na kołach i nie bać sie o pogode itp., dodatkowo szykuje juz zestaw pod 17' z semi.

Opublikowano

Znana sztuka z grupek na fb!

Pięknie jej w tym kolorze. Mody przemyślane, ekstraklasa. Dorzuciłbym jej tylko lotkę Aero oraz tylne ledy z LCI i byłoby idealnie.

Czekam na rozwój tematu...

Opublikowano

Fajna sztuka i mody na + ;)

Do jakiego negatywu dążysz na przodzie? Jaką masz ustawioną zbieżność?

ile na Łodzi wykręciłeś na pss?

Opublikowano
Fajna sztuka i mody na + ;)

Do jakiego negatywu dążysz na przodzie? Jaką masz ustawioną zbieżność?

ile na Łodzi wykręciłeś na pss?

 

Pochylenie:

Przód aktualnie -1.14 i -1.16, aktualnie nie ma opcji na wiecej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6.

Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krcić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.

Zbierzność:

Przód: L/P +0.10

Tył: L/P +0.11


Na łodzi byłem jeszcze na 17stkach z Conti coś tam 6lat+ i bez geometrii żeby zobaczyć jak sie zachowuje samochód. Czas 1.08 - opony po 3h zabawy miały już powyrywany bieznik a samochodem strasznie nieprzewidywalnie rzucało.


Byłe to głownie testy samochodu czy sie nierozpadnie jak zaczne go męczyć , tu filmik ilustrujacy nierówną walke z materią:



Finalne wnętrze - przed kubełkami. Jak na mega biede poszło całkiem sprawnie.

20210412-155657.jpg

Opublikowano

Próbowałeś ustawień z rozbieżnym przodem?

Dopytuję bo trochę mocniej chcę iść w jazdę na track day'ach i szukam odpowiedzi w którym kierunku iść z ustawieniami geometrii ;)

Przeważnie doczytuję się że wiadomo zarówno przód jak i tył w negatyw ale dalej przód ustawiony rozbieżnie a tył zbieżnie.

Testowałeś swoje już swoje ustawienia na torze?

Opublikowano
Z zbieżnością został bym w serii, nie zmienia to dużo w trzymaniu a duzych predkości i tak nie uswiadczysz za dużo na Polskich torach. W e8x trzeba koniecznie zrobić negatyw z przodu bo z fabryki ma być bezpiecznie wiec samochód ma płużyć przodem. Aktualny setup jeszcze nie testowany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzień dobry ;)




Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)

 

kiedyś się tematem interesowałem, oprócz przerobienia dyfra, bodajże trzeba coś jeszcze przetoczyć czy dopasować?


ps. miłego upalania.

Opublikowano

Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)

kiedyś się tematem interesowałem, oprócz przerobienia dyfra, bodajże trzeba coś jeszcze przetoczyć czy dopasować?


ps. miłego upalania.

 

Są 3 opcje:


1. Torrsen plug and play, wielu producetów pod głowe 188. ( tak mam u siebie )

2. Szpera płytkowa custom np. od Michała z Strykowa

3. Wózek z dyfrem od M3 E90 + heble

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zakupiłem licznik od e90 z temp. oleju - będę rzeźbić - jak ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem będę wdzięczny za wskazówki.


Dodatkowo zaczynam nierówną walkę z mocą NA wiec kolektory wydechowy już nabyty i rozważam MILVS - jak ktoś ma doświadczenie z tym tematem też dajcie znać.


Dodatkowo gdzie wystroją mi N52b30 ?


i fotki z torowej zabawy:


246259644-933763910556568-7158216032171975552-n.jpg

246317964-1286000328516009-5301035891105527189-n.jpg

247038599-238261325030331-3750040346056711351-n.jpg

246377624-197981479090380-229997954174991468-n.jpg

Opublikowano

Szukam mocy :) Nowe kolektory wydechowe już na miejscu


Dodatkowo dorwałem mega raryt Kierownica BMW performance V1 dla modeli pre Lci.


Rev lights + Temp oleju, cieczy, G meter, stoper


To załatwi kwestie wskaźników temp :)


246996490-253815010038679-9159062785159850492-n.jpg

247202889-402893554660951-317956396554562511-n.jpg

poglądowe:

DSC-0063-7.jpg

Opublikowano

Fajna sztuka a przede wszystkim fajne zastosowanie :)


Pisałeś o bardziej agresywnej geometrii przodu - nie myślałeś o montażu camberów? Ja kombinuję co by tu zrobić z pochyleniem w 130i, co prawda to daily żony ale strasznie mnie irytuje jak to pluje przodem..

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Opublikowano
Fajna sztuka a przede wszystkim fajne zastosowanie :)


Pisałeś o bardziej agresywnej geometrii przodu - nie myślałeś o montażu camberów? Ja kombinuję co by tu zrobić z pochyleniem w 130i, co prawda to daily żony ale strasznie mnie irytuje jak to pluje przodem..

 

Seria ma max -0,5 a aktualnie ugrałem -1.14 i -1.16 po spiłowaniu blokad w poduszkach. Kolejne -0,5 dojdzie po zastosowaniu dolnych wahaczy od M3. Z camberami zawsze są problemy - jak już bede dalej kombinowac to wleci zawias na unibolu z camberem po prostu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zgodnie z planem zabrałem się za podniesienie mocy i rezultaty nie są złe jak na NA. ( 286ps/319nm )

Seria standardowo dla tego silnika nietrzymajaca troche mocy 256ps/305nm.


Dolot Performance, Wydech Batstuck, kolektor wydechowy, remap


269846767-979605262628186-5779950214788767771-n.jpg

264158762-959852344883816-7493980264101680706-n.jpg

265845395-601725251086264-4803159370275991109-n.jpg


i mapa już na bogato:

269829096-4759272647428833-8473048852567850288-n.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jedyneczka ponownie odwiedziła Nurburgring


Przed wyprawa wpadł stabilizator od M3 e93.


Film z jednego z przejazdów:



279166655-526002472602318-736976010524210181-n.jpg

page-16374405-10df7dfdfc5c3dadcee5565f5e624945.jpg

page-16379995-7d20db5d81e89b92b283ba0414bf61ef.jpg

page-16382440-bfe063d499269613b097a987cb5eca80.jpg

page-16390077-f688b00f444ebd4a632bf8c7c35e4090.jpg

page-16391245-dfc1411eb59b24f953be0dcf80e718fb.jpg

page-16397664-779c1e8b86f478307f8962d93ef66104.jpg

Opublikowano

Kierownica i moduły wreszcie zamontowe - dodatkowo kierownica obszyta alkanatrą.

279495657-565246028249015-4589961798113958405-n.jpg

279707056-1358292608022071-8294053003680605100-n.jpg


Czeka na montaż, fotelik i pasy co zebym nie musiał walczyc non stop z samym sobą:

279738270-356574032993710-157801044684482646-n.jpg[/url]

racing4m-blue-2.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.