Skocz do zawartości

[F30][328 N20] Wibracje dokładnie na 900 obrotach


pepper77

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, szukam podpowiedzi w bardzo irytującym problemie mianowicie lekkie wibracje odczuwalne na pedale gazu i hamulca przy dokładnie 900 obrotach +-50. Na jałowym jest ok, powyżej tez ok. Jest to najbardziej odczuwalne gdy jadę wolno np. w korku, strasznie mnie to drażni, wymieniłem już poduchy pod silnikiem, pod skrzynią (lemforder) oba łączniki wału, nowy pasek, nowy napinacz i nowa rolka alternatora - bez zmian. Auto f30 328 2012 54k nalotu ,polski salon, bezwypadkowy.

Przebieg za niski moim zdaniem do jakiś poważnych awarii, brak tez kodów błędów, natomiast rocznik może wskazywać na zużycie elementów gumowych toteż powymieniałem. Zostało mi jeszcze na oku koło pasowe - może tam guma też ma dość, ale nie wymieniam jeszcze od tak bo jednak swoje kosztuje, aczkolwiek coraz bardziej się skłaniam ku temu bo jednak ma tłumić drgania, więc lekkie zużycie może mieć wpływ ale w benzynie aż tak? Wiem, że w dieslach to się wymienia non stop, sam w swoim poprzednim e46 330d wymieniłem bo telepało przy ruszaniu :)

Jakieś porady? Naczytałem się trochę o możliwych przyczynach, kilka osób mówi, że sprzęgło wiatraka, świece (u mnie wymieniane przy 36k) jakieś luźne śruby tu i ówdzie... nie wiem sam... cała reszta pracuję wzorowo, żadnych innych problemów, rozrząd wymieniony pół roku temu (profilaktycznie), olej w skrzyni rok temu.

Nie ma znaczenia czy na neutralnym czy podczas jazdy. Mój mechanik rozkłada ręce, mówi że przesadzam i że jest ok, ale ja tego nie odpuszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro łączniki wału wymienione (rozumiem ze na gumowe, bo w niektórych były alu) i odciągnięte odpowiednim momentem to zostaje nie wiele. Koło pąsowe jak silnik pracuje sprawdź patrząc na nie. Jeśli ma wibracje powyżej 1mm to jest do wymiany. Zostaje jeszcze napinacz, w tym silniku najnowszy jest dużo bardziej twardy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja tematu, byłem u kilku mechaników i 2 zdiagnozowało, że nie samo koło pasowe lata ale cała śruba mocująca wraz z kołem...

W przyszłym tygodniu oddaje na robotę, może się zakończy na samym dokręceniu choć wątpię, wszystko wskazuję na to, że ci co mi robili rozrząd cos spartolili...

Możliwe, że do wymiany będzie cała ta tuleja mocująca i zobaczymy czy kółko pasowe też

Poniekąd się cieszę, że coś "znalezione" :P bo doprowadzało mnie to drganie do szału, a 3 mechaników juz sie wypięło i mi wmawiają, że to normalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mała aktualizacja tematu, byłem u kilku mechaników i 2 zdiagnozowało, że nie samo koło pasowe lata ale cała śruba mocująca wraz z kołem...

W przyszłym tygodniu oddaje na robotę, może się zakończy na samym dokręceniu choć wątpię, wszystko wskazuję na to, że ci co mi robili rozrząd cos spartolili...

Możliwe, że do wymiany będzie cała ta tuleja mocująca i zobaczymy czy kółko pasowe też

Poniekąd się cieszę, że coś "znalezione" :P bo doprowadzało mnie to drganie do szału, a 3 mechaników juz sie wypięło i mi wmawiają, że to normalne...

To nie mogli (sam nie możesz?) sprobowac dokręcić na dzień dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.