Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam problem z którym borykam się już dobre dwa miesiące a na dobrą sprawę dalej stoję w miejscu chociaż pieniądze z konta uciekają. Na samym początku pojawiały mi się błędy jedynie z przepływomierza, wymienił ją mechanik zaadoptował gówno nic nie dało po przejechaniu bodajże 15 km znowuż pokazał się ten sam błąd. Zaproponował mi dalszą naprawę więc się zgodziłem skoro już coś dziubał w tym aucie to złapie pojęcie i się doszuka problemu. Wyczyścił i zaślepił EGR. Sytuacja znowu się powtórzyła lecz tym razem zrobiłem około 25km zgasiłem silnik aby zapalić papierosa bo w aucie nie palę, wróciłem do samochodu odpaliłem go na nowo i bam po przejechanych 5 kilometrach znowu CHECK ENGINE.


Błędy które widnieją po podłączeniu komputera: 498E ( nie mam pojęcia co to jest a już długo widnieje co za tym idzie próbowałem się doszukać tej usterki na forach lecz nic nie znalazłem na ten temat),4A5E (ponoć świeca żarowa cylinder drugi lecz przy -20 nie miałem problemów z rozruchem auta),3FF0,3FF1(przepływomierz x2),483D(wyświetla mi,że to pozycjoner na przepustnicy i w takim przypadku chyba do wymiany/przed oddaniem do mechanika problemu tego nie było..),4530(ciśnienie siłownika BOOST/zbyt niska regulacja ciśnienia/turbo do regeneracji?,zaczęła głóśno "gwizdać"),3F25(też przepływka ale nie mam pojęcia czym różni się ten błąd od tych wcześniejszych jeśli chodzi o przepływomierz)


Teraz proszę was o pomoc, doradzenie co w takiej sytuacji robić z danym problemem, od czego zacząć , w jakim kierunku iść? Już mi ręce opadają a auta mi szkoda sprzedawać bo naprawdę się do niego przywiązałem i po roku użytkowania nie miałem z nim praktycznie żadnych większych problemów.

Opublikowano

498E czujnik poziomu oleju do wymiany, znajduje się on w misce olejowej, tak więc wymień go przy kolejnej wymianie oleju. Do tego czasu weryfikuj stan oleju na bagnecie. Fabrycznie montowany czujnik był firmy Hella.

4A5E zacząłbym od wymiany sterownika świec żarowych - podmiana czujnika łatwiejsza niż świecy, w dodatku w większości przypadków na nim przerywa się obwód i stąd mamy niedziałającą świecę. Jeśli po wymianie czujnika błąd nadal będzie, można go odesłać. Fabrycznie montowany czujnik był firmy Beru.


Reszta błędów dotyczy masy powietrza, posprawdzałbym czy wszystko jest dobrze poskładane/popodłączane. Może to są jakieś stare błędy, które pojawiły się po odłączeniu jakiegoś czujnika. Na początek usuń wszystkie błędy i zobacz które wrócą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

498E - czujnik poziomu oleju

4A5E - świeca do wymiany

3FF11

Sprawdzić czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać zbyt wysokie wartości, zwykle bez wprowadzenia usterki).

2. Sprawdź, czy filtr powietrza jest prawidłowo zamontowany i szczelny.

3. Sprawdź połączenie masowe zaworu EGR.

4. Sprawdzić kanał powietrzny między turbosprężarką a komorą wlotową (tłuste plamy są oznakami nieszczelności).

Sprawdź, czy uszczelki na przewodach powietrza doładowującego nie są cofnięte lub ich brakuje!

5. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów usterek.

Jeśli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik przepływu powietrza

4530

1. Sprawdź szczelność układu powietrznego.

2. Sprawdzić szczelność układu wydechowego przed turbinami. Uwaga: Wewnętrzny wyciek spalin możliwy w miejscu oddzielenia dużej turbosprężarki od kolektora wydechowego (przy pierścieniu uszczelniającym klapki regulacyjnej turbiny).

3. Sprawdź przepustnicę (wpis usterki).

4.Sprawdź klapkę regulacyjną turbiny.

5. Sprawdzić siłownik ciśnienia doładowania, stopień wysokiego ciśnienia.

6. Sprawdzić stopień wysokiego ciśnienia turbosprężarki spalin pod kątem uszkodzeń łopatek sprężarki i turbiny.

7. Sprawdź zawór wastegate


i zmień mechanika :D

Opublikowano

Hej,


Chyba rzeczywiscie lepiej zmienic mechanika.


3FF1. Opis błędu: Wartość masy powietrza obliczona niezgodna ze zmierzoną


Czy mechanik zaslepiajac EGR mechanicznie usunal go rowniez komputerowo ?


W zalaczniku przesylam moje prawildlowe przeplywy na biegu jalowym.


thumb_show.php?i=x97tdkekb&view


Blad mowi o tym ze komputer obliczyl sobie dawke powietrza ktora powinien dostac ( u mnie 300 ) i na przeplywce zmierzyl 300.


Teraz przesylam Ci sytuacje gdy mam zamkniety zawor EGR


thumb_show.php?i=t9wyj2bru&view


Komputer spodziewa sie 300 ale jest zmierzone 550 i wywala blad 3FC0 - zbyt duzo roznica na biegu jalowym wartosci zmierzonej i obliczonej.


U Ciebie najprawdodpobniej jest podobna sytuacja gdy komputer ma za duzo powietrza na przeplywce albo za malo.


Kolega wyzej opisal Ci wszystko miejsca gdzie to powietrze moze uciekac.


Ja bym dodatkowo polecil kupic sobie taki interfejs diagnostyczny za 70 pln, podlaczyc aplikacje np. taka ja bimmer tool i sobie to zmierzyc. I wyslac nam zdjecie zebysmy mogli cos powiedziec.


Co mi pomoglo na blad przyplowomierza ? Nie wiem.


Wyczyscilem EGR bez zaslepiania ( ale teraz go komputerowo ogranicze ).

Wyczyscilem przeplywomierz

Serwis stwierdzil dziurke w IC to go wymienilem.

Wymienilem uszczelki rur Turbo IC, IC kolektor.


Blad nie zkniknal.


Gdy po wszystkich tych operacjach przez bimmer toola zrobilem adaptacja przeplywomierza - nagle wszystkie bledy zniknely.


Wlaczyla mi regeneracja DPF i aktualny stan mam : BRAK USTEREK.






Jesli juz 2 miesiace jezdzisz z bledem przeplywki to prawdopodobnie DPF nie regeneruje Ci sie juz 2 miesiace co moze go zapchac. U mnie blak przeplywki uniemozliwial regeneracje DPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.