Skocz do zawartości

3FC0 - Przeplyw powietrza - E91 330D 2011 245 km


gore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Mialem blad przeplywomierza - zbyt duzo roznica pomiedzy oczekiwanym a zmierzonym przeplywem powietrza na wolnych obrotach.


Oczekiwane 550 mg/stk - 350 mg / stk zmierzone.


Jakie jest prawidlowa masa powietrza na wolnych obrotach w silnikach N57 ?


Co jest dziwne jak jak rozbujam auto mocnym przyspieszeniami o patrze na przeplyw na wolnych obrotach to mam :


450 mg/stk - czyli az o 100 mg wiecej - czy to moze byc winna zle dzialajacego EGR ?


Przy maksymalnym obciazeniu mam 1200 mg/stk. Czy to prawidlowy pomiar czy za niski ?


Zeby upsprawnic przeplywy powietrza planuje zaslepic EGR i wylaczyc

[

Usunac klapy wirowe kolektora dolotowego i zaslepic pozostale dziury.


Co sadzicie ?


pozdrawiam


https://ibb.co/3c3cTbn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sadzimy iz zanim zaczniesz "grzebac" naucz sie tego silnika bo to co piszesz nie ma sensu w odniesieniu do n57. Panowie, albo wskakujecie na forum z pozycji "nic nie wiem" albo z pozycji "wiem wszystko", a tak mamy wpisy w postaci "wiem wszystko" a tak na prawde, nie wiem nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no swietnie. Jak mam sie nauczyc tego silnika i o czym mowisz ?


Wiem ze wirnik turbo zaciaga powietrze z klosza filtra powietrza - dolotu.


Dalej powietrze przez rure turbo - intercooler idzie do intercoolera gdzie bylo schladzane.


Dalej z intercooler przez rure intercooler - kolektor ssacy powietrze wpada do kolektora ssacego a dalej do silnika.


Dodatkowo mamy zawor EGR ktory ponownie wtlacza spaliny do dolotu zeby "dopalic" tlenki azotu.



Wiem ze niesprawny zawor EGR moze powodowac za niskie albo za wysokie przeplywy powietza.

Wiem ze wylaczenie komputerowe i zaslepienie mechaniczne EGR zwieksza przeplyw powietrza,


Napisz a ja spokojnie se to wygugluje,


Czego mam jeszcze sie dowiedziec do dolocie silnika N57 zeby zbadac czemu jest za maly przeplyw powietrza na przeplywce ?


---


Jesli chodzi o moja wiedze to 1 miesiac temu kupilem swoje pierwsze BMW - czyli nie wiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Zeby upsprawnic przeplywy powietrza planuje zaslepic EGR i wylaczyc

[

Usunac klapy wirowe kolektora dolotowego i zaslepic pozostale dziury.

Egr. W tym silniku sie tego nie robi. Chodzi gorzej itp itd.

Klap wirowych sie nie usuwa, gorzej chodzi a jesli to zrobisz to tam nie ma czego zaslepiac. Kupiles fajne auto i wyskakujesz z modami gdzies tam zaslyszanymi dla domoroslych dzieciakow.

Szukaj wyciekow powietrza a problem masy powietrza sie rozwiaze.

Jak czytam ze ktos po zakupie chce robic dpf, egr off, klapy wirowe, usprawnic przeplyw powietrza to tak reaguje. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko jest bardzo fajne i rzeczywiscie to troche sie boje robic takie powazne mody, generalnie to zalezy mi na tym zeby znalezc powod wycieku powietrza i glosnej pracy silnika.


Im wiecej jednak czytam i ogladam na necie tym bardziej sie przekonuje do EGR i klap wirowych.


EGR moge wylaczyc/ograniczyc tylko komputerowo i zabieg mozna zawsze odwrocic ( za darmo to moge zrobic )


Usuniecie klap wirowych to juz powazniejszy zabieg ale jesli bedzie gorzej dzialal to 1050 PLN kosztuje zregenerowany, wzmociony kolektor ssacy do tego auta.


DPFa sie boje ruszac.


2500 PLN wynegoclowalem na cenie auto i nie zal mi tego wydac na kazda glupote do tego auta ;)


Myslalem tez o mokrej wkladce ale to mi wszyscy odradzili mimo iz w mojej hondzie accord 2004 155 km to bardzo fajnie dzialalo.


https://allegro.pl/oferta/k-n-filtr-powietrza-bmw-e90-e91-e92-e93-10215433309?offerId=10215433309&inventoryUnitId=9cc_gr6ebLsLy4D_2-wroA&adGroupId=ZDUzMzZkZTUtMTAyOS00YmU5LWI5ODktMzhkNGRmNDUwNDY5AA&campaignId=OTMzYzNmODUtZGIyYi00MGMyLWEyNjItM2M5OTM0Nzg2YzgwAA&sig=c964f44225c821d099bfbb6e3e4fe5f5&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_OTH_wybrane_oferty_pla_super_cena&ev_adgr=Motoryzacja&gclid=EAIaIQobChMIzpPzoMrI7wIV2UiRBR2q6wF8EAQYAiABEgKtAfD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za duzo czytasz i ogladasz. Zostaw wszystko w orginale. N57 to nie M57. To moja dobra rada. Przerobilem duzo tego. Kolektor mozna odkrecic, wymienic uszczelki, sprawdzic jak wszystko wyglada, przeczyscic. To forum wystarczy aby zadawac pytania, jest duzo osob ktore maja duze pojecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co za bzdury z tym EGR, że gorzej chodzi... :mrgreen:

Miałem E92 z tym motorem. Egr został wyprogramowany przy okazji zmiany mapy silnika. Nie miałem żadnych problemów. Dpf wypalał się normalnie, silnik nagrzewał się minimalnie dłużej - nie na tyle żeby miało to jakiekolwiek znaczenie. Co niby ma tam "chodzić gorzej" po wyłączeniu egr?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik pracuje bardziej "twardo", bardziej jak traktor plus zapycha sie dpf znacznie szybciej. Cala zabawa z egr jest totalnie bez sensu. Zadnych korzysci. Jak ktos mi napisze o jakims syfie w dolocie to od razu prostuje, raz na 200tys zaden problem aby go przeczyscic. Dpf ma byc, egr ma byc. Tak to zostalo zrobione i tak to nalezy zostawic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam blad. Raz na jakis czas pokaze sie kontrolka silnika przy zapalaniu ale znika po przejechaniu kilku kilometrow i zgaszeniu silnika na chwile. Od czego zaczac? Silnik chodzi bardzo ladnie, nie ma innych niepokojacych objawow. Przebieg 144 tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem interfejs diagnostyczny carista i aplikacja bimmer tool zmierzylem sobie przeplyw powietrza na wolnych obrotach i rzeczywiscie :


oczekiwane 550 mg/stk a zbadane 350 mg/stk czyli zbyt duzo rozbieznosc na biegu jalowym.


Najpierw zbadalem czy przeplywomierz jest w porzadku ze sprawnym z innego auta.


Dalej wymienilem uszczelki od turbo - intercooler ( obie )

sprawdzilem uszczelki od IC - kolektora ale byly sprawne.


Wymienilem iC bo jednak byla w nim dziura i wtedy przeplywy mi sie poprawily z 350 mg na 440 mg/stk na biegu jalowym.


Aktualnie podejrzewam wadliwa prace EGR o winowajce zbyt malych przeplywow.


W opisie usterek EGR jest napisane ze awaria EGR moze nie byc widoczna na komputerze ale moze skutkowac wlasnie objawami nieszczelnego dolotu.


Mam tez dodatkowo jakas nieszczelnosc w ukladzie prawdopodobnie wydechowym albo kolektor albo DPF i to tez bede wiedzial w PN-WT jak to bedzie rozebrane



-----


U mnie tez silnik dziala prawidlowo na biegu jalowym i na maksymalnie otwartych klapach EGR czyli gdy daje na maxa gazu ( np spalane 20l+ ropy )

A gdy klapy EGR sa w polowie otwarte czyli gdy srednio mocno naciskam na pedal gazu to wtedy mam wrazenie ze auto za malo przyspiesza.


Spalanie na trasie 140 km/h mam 6l.

Spalanie w mieście okolo 9-10 ( wydaje mi sie ze to troche zbyt wysokie ).


https://files.fm/u/jrxxszap6#/view/t9wyj2bru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,




Chyba sobie zainstaluje ta inpa.


Jak widac na yt dla 320d , 300 mg/stroke to jest prawidlowy przeplyw na biegu jalowym albo na innym filmiki wpisujac yt inpa bmw air mass


Przeplyw 550 na biegu jalowym rowniez jest prawidlowy ale przy zamknietym EGR.


U mnie przez pierwsze 15 sek od wlaczenia bmw przeplyw wynosi 550 mg/stroke - czyli egr nie zdazyl sie jeszcze otworzyc.


Po 15 sek przeplyw oczekiwany przez komputer wynosi 300 mg/stroke , a odczytynwany z przeplywki to 300 mg/stroke.



Zdjecie z bimmer toola - https://files.fm/u/8gmcgdpaz#/view/gan9fpjrz

Czyli mam prawidlowe odczyty przeplywu powietrza, nie mam tez zadnych bledow diagnostycznych. Przy max obciazeniu jest 1200 m/stroke.


Zanim kupilem auto ktos musial zrobic adaptacje przeplywki przy zamknietym EGR stad komputer oczekiwal 550 zamiast 300.


Jedyne co wystarczylo zrobic to wlaczyc adaptacje przeplywomierza na biegu jalowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam ta aplikacje bimmer tool z adapterem carista.


Mam tam funkcje serwisowe jak adaptacja EGR i adaptacja przeplywomierza.


Klikajac w adaptacje przeplyowmierza sa 2 korekty :


Korekta biegu jalowego

Korekta pod obciazeniem.


Gdy tam wszedlem widzialem ze byla dosc duza korekta biegu jalowego.


Wlaczylem od nowa adaptacje przeplywomierza, ustanowily sie nowe korekty rzedu:


-0.01

-0.01


Ale przypomnialem sobe ze wczesniej :


1) wyczyscilem przeploywomierz plynem luqui molly do przeploywomierzy

2) Zlecilem czyszczenie EGR


Zadne z tych zabiegow nie wylaczylo bledu ale moze dzieki nim przeplyw zaczal byc prawidlowy.


Gdy zrobilem adaptacje przeplywomierza w biimer tool , bledy 3FC0 zniknely.

Bmka w koncu wlaczyla regeneracja DPFe i wyczyscila sadze.

Interfejs pokazuje BRAK USTEREK.


Dalej silnik mi glosno pracuej i jest gdzies dziurka w okolicy wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.