Skocz do zawartości

N52 - nieprawidłowe korekty paliwowe, wysokie spalanie


Piter944

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy,


Witam,


Problem polega na tym, iż w moim aucie na postoju często wypada zapłon. Wypada on zawsze na 1 cylindrze (cewka nowa, świecą nowa). 1 cylinder ma korekty od 2,8 do 4 natomiast 3 cylinder ma korekty podobne z tym, że na minus. Z tego co wyczytałem na forach odpowiada za to sonda przed katalizatorem. Nadmienię, iż auto bardzo dużo pali bo w mieście wynik to +\- 20-21 l pb. Błędy jakie mi wyskakują to P0430 „catalyst conversation bank 1” oraz P0420 „catalyst conversation bank 2”. Za 1-3 cylinder odpowiada sonda przed katalizatorem czy mogę przypuszczać iż kończy ona swój żywot i należy ją wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pokusiłem się o zmianę wtrysków miejscami. Wtrysk z cylindra pierwszego powędrował na cylinder numer dwa. I co??

Wtrysk z cylindra pierwszego pracuje idealnie na cylindrze drugim, natomiast ten z drugiego pracuje jeszcze gorzej niż poprzedni na pierwszym cylindrze. Korekty są jeszcze delikatnie wyższe niż na starym wtrysku o co tu może chodzić? Dziś tez zauważyłem błąd 2AA9 to chyba problem związany z małą disą. Wymieniałem ją kurczę może pół roku temu na używaną sprawną i co już by wyziąneła ducha?? Przy okazji wymieniłem wtedy odme na nową (bo mała DISA miała wtedy w środku olej!). Dziś sprawdziłem inpą jak pracują DISY. Dużą miałem na wierzchu, pracuje poprawnie tj. Zamyka i otwiera się w 100% poprawnie. Mała DISA słychać, ze pracuje silniczek ale czy się obraca to hmm ciekawe. Co mogę jeszcze nadmienić to to, ze w aucie tak jakby w środkowym tunelu (najczęściej na D) słychać takie grzechotanie myślicie ze to mała DISA ma luz i pomimo pracy jej silniczka łopatka nie zmienia pozycji stad te wypadania zapłonow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Nie chcę tworzyć nowego posta.

U mnie problem podobny, korekty wysokie na delphi pokazuje nawet po 70. Wymieniona odma. Wiem ze w aucie nie ma katów (poprzedni właściciel wyciął ) Spalane w mieście na poziomie 18L :mad2: Może jest ktoś ze śląska kto mógł by pomóc to ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź małą DISE najlepiej organoleptycznie czyli musisz ją wyjąc i wymusić na zapłonie jej otwarcie i zamknięcie za pomocą inpy. Nie trzeba ściągać kolektora żeby ją zdemontować, wystarczy zdjąć pasek i odkręcić alternator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, mam pytanie do założyciela tematu, czy jak miałeś ta dise uszkodzona to czy rano po nocy jak odpalałeś auto to odpalało Ci auto gorzej jak rozgrzane? U mnie jest taki problem ze odpala z rana dosyć kiepsko czyli tak jakby go zalewał. Dłużej kręci i jak przygazuje na postoju to potrafi strzelić w dolot. Ewidentnie coś z mieszanką. Jak chwilę pochodzi to jest ok. Wymieniłem wczoraj wszystkie cewki na nowe firmy bremi, świece nowe, uszczelka pokrywy nowa bo zalewało jedna świece olejem i myślałem że to było problemem ale nie. Duża dise wymieniałem jakiś czas temu bo oczywiście urwana klapka, małą dise wczoraj sprawdziłem jeszcze raz i okazuje się że klapka trzyma się mocno ale nie zamyka jej więc jest cały czas otwarta. Czy miałeś może takie objawy jak u mnie z rana jak odpalałeś auto? Dodam że spalanie też jest w granicach 20 w cyklu miejskim przy normalnej jeździe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Niestety po wymianie małej disy nadal problem z odpalaniem z rana. To znaczy odpali w miare normalnie ale jak trochę przygazuje to się dławi i potrafi w kolektor strzelić do czasu kiedy nie przejadę gdzieś z 800metrów i nabierze trochę temperatury albo zejdzie ze ssania. Kilka dni temu odłączyłem czujnik od valvetronica ten na kapie i Eureka. Na samej przepustnicy auto chodzi dobrze. Nie ma czkawki przy rozruchu, nie strzela w dolot i nie dławi się, ale nie chce tego tak zostawiać zresztą zauważyłem że wskazówka od ekonomizera dość często i szybko wychyla się na maxa więc pewnie więcej pali przez to, aczkolwiek ogólnie zauważyłem że dużo pali bo gazu potrafi spalić koło 20l na 100km w mieście przy normalnej jeździe, ale do rzeczy. Dzisiaj zainstalowałem program diagnostyczny Dis i chciałem zrobić adaptację silniczka valvetronik bo myślałem że jest coś poprzestawiane, ale niestety nie.Adaptacja przebiegła pomyślnie ale nadal jest to samo, czkawka itp.. Obiło mi się o uszy że gdzieś w inpie czy disie idzie ustawić wychylenie zaworów przy rozruchu. Prawda to? Zastanawiam się czy nie zwiększyć tego wychylenia trochę żeby dotarło trochę więcej powietrza. Nie wiem czy dobrze rozumuje. Jeśli jest coś takiego to może wie ktoś gdzie w dis idzie to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.