Skocz do zawartości

Dziwne stukanie silnika


eSCeZeto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Odrazu uprzedzam pytanie - użyłem lupki wcześniej ale nie zlalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.


Otóż do rzeczy, posiadam 5 z silnikiem n55.

W ostatnim czasie wymieniono:


- panewki

- świece

- rolki i pasek

- oliwa (liqui moly 5w40)

- filtry


Silnik suchy, brawy wycieków czy innych problemów. Problem pojawił się przed wymiana w/w komponentów. Na zimnym starcie brak jakichkolwiek objawów, silnik pracuje ładnie I cicho. Po rozgrzaniu słychać charakterystyczne stukanie, kilku znachorów rozkłada ręce, znajomy posiada ten sam problem, auto było u kilku mechaników i nikt nie jest w stanie zlokalizować problemu. U niego problem rozwiązał się po zalaniu oliwy 10w60... Chciałbym zapytać forumowe grono, może ktoś przerabiał podobny problem, zanim poczynię tak drastyczne środki jak znajomy. Jest to dokładnie to samo stukanie co na niżej zamieszczonym filmie. Dodam, że rozrząd był sprawdzany i jest ok.





Z góry dziękuję za wszystkie informacje.


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus,


na tym nagraniu to co najmniej 3 char. dźwięki można rozpoznać. Napisz, który dokładnie masz na myśli. Oprócz rzadkich metalicznych stuków (wyraźnie słychać ok 13-14 s filmu), to wydaje się, że silnik pracuje normalnie.

Czy masz jakieś inne objawy (np. silnik ma wyraźnie mniej mocy, gdy jest rozgrzany) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba tylko te dziwne stuki w dodatku nierytmiczne bo reszta dzwiekow to typowy n55, ktory na zimno brzmi jescze gorzej :mrgreen:

Jak kolega pozbyl sie tego dzwieku po wlaniu 10w60 to nie znaczy ze rozwiazal problem. Ten silnik powinien pracować na 0 lub 5W 30 lub 40.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko te dziwne stuki w dodatku nierytmiczne bo reszta dzwiekow to typowy n55, ktory na zimno brzmi jescze gorzej :mrgreen:

Jak kolega pozbyl sie tego dzwieku po wlaniu 10w60 to nie znaczy ze rozwiazal problem. Ten silnik powinien pracować na 0 lub 5W 30 lub 40.

 


Dokładnie o te dźwięki chodzi. Poza nimi, brak jakichkolwiek objawów, moc trzyma, żadnych innych dolegliwości tylko to mega denerwujące stukanie.... Co do oleju, to ile glow tyle opinii ale z tym, że problem rozwiązany to się zgodzę, fakt jest taki, że u niego to stukanie ucichło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.