Skocz do zawartości

Stuki w podłoge 40-60 km/h


xyz361xyz1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.330ci.Już nie mam sił rozkładam ręce.Przy 40-60km/h wali mi w tunel coś jak by na wysokości podpory wału.Problem w tym że okazało się że miałem odkręcone 2 śruby zdaje sie od podpory skrzyni oraz dwie śruby na łączniku elastycznym wału.Jedna wał-łącznik i druga łącznik-skrzynia.Trochę to opadło.Wszystko dokręcone podpora sprawdzona wygląda normalnie ale stuki dalej są... W zasadzie głośne bicie walenie.Nie da się jechać.Na początku występowało to tylko przy mocnym przyśpieszaniu teraz cały czas w tym zakresie prędkości.Przy większych prędkościach czuć minimalne wibracje.Co to może być ? Co sprawdzać i w jaki sposób ? Krzyżak , wał pogięty ? Wymieniać wszystko jak leci też nie sztuka.Pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpora wału.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zdjęcia jak wszystko było skręcone i zrobiłem zdjęcie zanim się do podpory dostałem.Od razu pomyślałem że podpora bo jakoś guma wygląda na pofalowaną.

https://imgupload.pl/images/2021/03/01/20210226_142111.jpg

https://imgupload.pl/images/2021/03/01/20210226_142352.jpg

Rozkręcam wszystko patrze a podpora wygląda normalnie


https://imgupload.pl/images/2021/03/01/20210226_172629.jpg

https://imgupload.pl/images/2021/03/01/20210226_172619.jpg

https://imgupload.pl/images/2021/03/01/20210226_172605.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak mi się przypomniało że zanim dokręciłem śruby na łączniku to właśnie biło chyba tak z przodu po dokręceniu teraz właśnie z tyłu tak jak by na tej podporze właśnie.Byłem dziś u innego mechanika wsm dość dobrego i on twierdzi że podpora nie wali i że to nie podpora.Twierdzi że albo poduszki skrzyni albo łącznik elastyczny wału albo coś z tyłu lub przy dyfrze.Według mnie na logike to jeśli by było coś przy dyfrze np jakieś "poduszki" a chodziło chyba o tuleje a mam pouliretan tak jak to twierdził jeszcze jakiś inny "mechanik" to przy waleniu ze sprzęgła by waliło czy nawet przy ruszaniu jak by coś z wózkiem było a tu nic.I jeszcze tak pomyślałem odnośnie wału to gdyby coś z nim było nie tak to chyba by walił cały czas.A to jest w zasadzie jak sie gaz trzyma.Jak sie puści i auto jedzie na biegu nic.Niech ktoś jeszcze się wypowie pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdy podpora biła to stuki dochodziły by w okolicach recznego. Taka mała podpowiedz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdy podpora biła to stuki dochodziły by w okolicach recznego. Taka mała podpowiedz
wali mi w tunel coś jak by na wysokości podpory wału

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update.

Tak jak kolego mówiłeś podpora wału wybita.Zmieniona podpora , przegub wał-dyfer(profilaktycznie) walenie i łomot w podłoge ustało lecz nadal wibracje występują.Przez krótką chwile wibruje też gałka zmiany biegow.Głównie to wibruje coś właśnie w okolicach wału i przenosi się na całą bude.Mechanik mówi że trzeba wyważyć wał.Mówi że wątpie żeby wał pogięło.Łącznik elastyczny wału i krzyżaki na wale niby całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szukaj mechanika, który zna te auta, przejedzie się, zajrzy pod auto i będzie wiedział co się dzieje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem właśnie nowy warsztat co bemki robi często.Mają swój sklep ceny części hurtowe i chłopaki mają jakieś pojęcie , bynajmniej robią w terminie i szybko.Bo poprzedni mechanik u którego robie te auto od 4 lat mówił że to koła mogą wibrować a potem że by zmienił łącznik elastyczny wału na początek... I od ponad miesiąca nic mi w tej sprawie nie zrobił bo w zasadzie sam wszystko u niego robie bo idiota wychodzi co chwile z warsztatu Ps ten idiota rozpędzał ją na podnośniku do 250 żeby posłuchać gdzie to wali... Po czym złapał za skrzynie do góry a to odkręcone i opadło... Baran jest już dla mnie skończony.Idiota do potęgi... Przykre to jest że 4 lata u niego robie zostawiłem ogromne pieniądze między innymi na zawieszenie całe tuleje i takie coś... Nie poszanowanie cudzej własności... Robiłem ostatnio u niego vanosa nawet czasu nie miał go robić sam rozebrałem wszystko do wyjęcia vanosa chłop wykręcił 7 śrub wyciągnął starego vanosa wsadził drugiego zakręcił vanosa i reszte ja składałem.I uwaga zacenił sobie 150 zł stargowałem na 100.Za otworzenie tłumika wybebeszenie i zespawanie 150zł gdzie tłumik też mu cały zdjąłem i montowałem... Już nie wspomne o dawaniu na zimnym silniku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wał był na sprawdzeniu."Wał jest w dobrej kondycji" Zmienili tylko tulejke centrującą wału.

Jak wstawią wał dam znać


Update:

Wibracje są dalej ale podobno mniejsze.Odkryli luz na przegubie w prawej pół osi.Dodam że rok temu przegub w lewej pół osi pękł.Tak sie składa że mam całą drugą pół oś prawą bo ciężko do 3.0 je dostać więc wtedy wziąłem dwie.Zawiozłem im będą zmieniać dam znać


Update:

Pół oś zmieniona pojeździli troche dali jej w opór przez chwile było dobrze ale mówią że chyba się most nagrzał i znowu są wibracje.Ostygło przejechałem sie dalej to samo.Zobacze jutro rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak już to dyferencjał, może, kolejni widzę błądzą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił mi się gwizd.Nie ważne czy na biegu czy na luzie gwiżdze tak od 40km/h do 70-80.To może być dyfer ? Dodam że tylko na zimnym.Rozgrzeje sie trochę i już przestaje.

Ktoś wie jaki tam dyfer idzie ? Mi po vinie w real oem pokazało 2.93.Duża głowa chyba ?

Edytowane przez xyz361xyz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być, ale fajnie byłoby to usłyszeć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu ! Naprawione ! Problem jednak w tym że nie do końca wiem co jednak było tego przyczyną bo po moich analizach kolejny mechanik poleciał w ..uja.Długo by tu opisywać.Ale w skrócie.Twierdzili że mój stary dyfer ma spore luzy na łożyskach że pół osie latają.Jak dałem im znać że za 3 dni kończą się 2 tyg na zwrot zamówionego dyfra to zaczeli coś robić.Telefon że ten nowy dyfer zgrzyta.Że tuleje zmienili na sankach i dalej wibruje.Pare dni później wszystko działa nic nie zgrzyta... Twierdzą że to od łącznika elastycznego wału bo był odwrotnie założony i śruby były też odwrotnie.Gdzie to oni demontowali wał już pare razy.Więc nie możliwe żeby nawet nie tkneli tego łącznika.Gdzie jeszcze ich wcześniej pytałem a jak łącznik ? "Chłopaki oglądali wygląda dobrze"To wszystko to jedno wielkie WTF...

A i był bym zapomniał gwizd pozostał.Myśle że to łożysko w podporze febi bo taką mi wstawili.Wcześniej miałem swaga i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.