Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od tygodnia przesiadłem się z Alfy na BMW. Auto kupione delikatnie mówiąc zaniedbane , ale do rzeczy.

1. Po podłaczeniu ISTA wywalają błędy w KOMBI dotyczące KAFAS , z tego co się orientowałem i sprawdzałem w aucie nie ma zainstalowanej kamery , co może być przyczyną , źle zakodowane wyposażenie ?

2. pojawiają się też dwa błędy dotyczące czujnika pary i zaparowania , , oglądałem czujnik i jest jakby zalepiony ( możliwe że przy wymianie szyby tak nabroili ) zamówiłem płytkę żelową i mam nadzieję że problem zniknie

3. Problem z błędem braku lub przerwy GPS - czy to kwestia wtyczek przy navi czy płetwę szlag trafił ?

4. Nawigacja nie odpala , po przełączeniu na nawigację kręci się i kręci i nie chce się uruchomić .

5. Samochód ma automat ZF 8HP45Z , przy przełączaniu z N na D lub R jest takie lekkie kopnięcie , czy wymiana oleju ( od nowości chyba nie był zmieniany ) może pomóc , czy przyczyna może leżeć gdzie indziej ?


Czy możecie mnie naprowadzić co przy tych 4 pkt mam posprawdzać , technicznie jestem ogarnięty więc może sam bym pogrzebał.


Oraz pytanie czy zalać go olejem 5W30 czy 0W30 , przebieg auta to 182 tys.

Opublikowano

Ad.5 Na płaskim jak stoisz masz tak? Jak lekko przechylone jest auto w obojętne którą stronę to zapina się bieg po zwolnieniu blokady z trybu P. Jeżeli tak to wtedy lepiej przed wrzuceniem P i zgaszeniem lepiej zaciągnąć najpierw ręczny i dopiero P. Przy ponownym ruszeniu najpierw D, a później zwolnić ręczny.


Olej najlepiej 0w40 lub 5w40, ten silnik mocno się grzeje i 5w30 jest słaby przy wysokich temp oleju.

Opublikowano
Ad.5 Na płaskim jak stoisz masz tak? Jak lekko przechylone jest auto w obojętne którą stronę to zapina się bieg po zwolnieniu blokady z trybu P. Jeżeli tak to wtedy lepiej przed wrzuceniem P i zgaszeniem lepiej zaciągnąć najpierw ręczny i dopiero P. Przy ponownym ruszeniu najpierw D, a później zwolnić ręczny.


Olej najlepiej 0w40 lub 5w40, ten silnik mocno się grzeje i 5w30 jest słaby przy wysokich temp oleju.

 

Co do skrzyni , to jak stoję w garażu czyli na płaskim , odpalam auto z zaciągniętym ręczny i hamulcem nożnym ;-) , skrzynia jest na P , Przełączam z P na D i wtedy jest taki delikatne kopnięcie. Jak przechodzę na N a później na R to też jest takie kopnięcie. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia podczas jazdy delikatnie przeciąga zmianę biegów. Czytałem kilka postów że najprawdopodobniej olej już ma dosyć , mam taką nadzieję , jestem już umówiony na dynamiczną wymianę.


Co do oleju to w mojej AR Giulietta na wysilonym silniku jeździłem na 0W30 C2 z AR9100 czy lepiej tylko 0W40 ( choć tanie nie są )

Opublikowano
Właśnie jeszcze raz sprawdziłem sprawę związaną z KAFAS i czujnikiem deszczu. I co się okazuje . Poprzedni właściciel wymieniał szybę u jakiegoś dziada malinowego , po zdjęciu plastików okazuje się że kamera KAFAS jest , czujnik deszczu wisi nie przypięty fuck !. Czeka mnie w takim razie zmiana szyby. I tu moje pytanie czy są jakieś dodatkowe przyciski od asystenta pasa ruchu , czy też to jest tylko do wykrywania znaków i ograniczeń. Czy mógłby mi sprawdzić po VIN czy na wyposażeniu mam takie opcje. VIN WBA1A31040J166613

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.