Skocz do zawartości

wymiana sprzęgła E60 530i


Filozof n-ce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jedno pytanko do was obecnie wymieniam kompletny zestaw sprzęgła w 530i 231 hp,

manual skrzynia.Było firmy lok a teraz chce zamontowac sachs tj. docisk ,tarcza ,lozysko- ale koło zamochowe pozostaje bez zmian stare orginalne czyli bodajze firmy lok bo takie tam sprzeglo bylo.

I pytanie czy to spasuje plug$play czy musze przy zestawie sachsa zmieniac dwumase na inna,i niezostawiac tej która teraz mam czyli firmy -lok-dwumasa. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymienisz samo sprzęgło bez dwumasy moim zdaniem bezsensu wymień i dwumase.

Ja u siebie wymieniłem wszystko,wszystkie uszczelniacze i Simeringi.

Dwumase może masz spoko a jak się okaże że np. za 5 miesięcy zacznie ci wydawać dziwne dźwięki i znowu będziesz wszystko rozbierał i płacił jakiemuś magikowi za robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymienisz samo sprzęgło bez dwumasy moim zdaniem bezsensu wymień i dwumase.

Ja u siebie wymieniłem wszystko,wszystkie uszczelniacze i Simeringi.

Dwumase może masz spoko a jak się okaże że np. za 5 miesięcy zacznie ci wydawać dziwne dźwięki i znowu będziesz wszystko rozbierał i płacił jakiemuś magikowi za robotę.

 

Kolega ma racje. Jak robić to dwumasę razem ze sprzęgłem. U mnie przy 276 ORI przebiegu sprzęgło było jeszcze w miarę ale dwumasa kosz. Dodatkowo doszły (koniecznie) simeringi, nowe śruby itd. Tak naprawdę dwumasę ocenisz po zdjęciu sprzęgła bo takie sposoby jak jazda na 4 biegu z niskich obrotów nic nie daje. U mnie nie było żadnych objawów dwumasy. Jedynie czasami takie delikatne wibracje/mrowienie podczas jazdy - ale to rzadko.


W moim przypadku po założeniu nowego sprzęgła i dwumasy luk musiałem wymienić pompkę sprzęgła pod pedałem. Pompka była lekko zużyta i nie była w stanie wysprzęglić do końca nowego zestawu. Wymieniłem też wysprzęglik przy skrzyni ale on okazał się ok.


Pytanie jakie masz objawy, że decydujesz się na wymianę sprzęgła. Może być to też wina wysprzęglania chociaż nie ma tu reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: >>>>>>>> to nie tak-chłopaki... :duh:

a wiec powód zmiany sprzegła jest taki ze to jest swap z 2.2,m54 na 3.0,m54 (tj. z-e46 cabrio) a pozatym "stare" sprzęglo miało uszkodzony docisk i zjechaną tarcze (dwumasa jest dobra).Samochodem nie jezdziłem jeszcze ,to dopiero składanka po kupnie e60 z zajechanym silnikiem i owym sprzęgłem.

I znowu pojawia sie pytnie za 100 punktów do wyboru jest sprzegło typowe pod silnik od e46 i jest ono w dobrej cenie a druga opcja dobrać sprzegło nie do silnika lecz do nadwozia czyli do E60 mojej,przy czym cena sprzegla sporo sie ruzni i tu powstaje pytanie,czy tamto sprzeglo typowe do silnika 3.0 -e46 wystarczy i po założeniu nie będzie nic kolidować, w przeciwnym wypadku musze zabulić za to sprzegło typowe do e60 i w sumie tyle no.....Wniosek :? poco przepłacac jak nie wiadomo czym one sie ruznią :nienie:

Takto juz jest z tymi swapami i przeróbkami,chłopaki :cool2:

Jak cos wiecie to piszcie....

Aha samą robocizne ,składanie ja pokonam sam ,nikomu nic nie płace wiec moge wyciagać i zakładac skrzynie co 2 lata dlatego niechce dwumasy zmieniac na zapas... :? bo jest oki bez wiekszych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.