Skocz do zawartości

520D B47 gaśnie przy połowie baku


Marcysiowy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry


Na wstępie chciałbym się przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post.

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem F11 z 2016 roku.

Niestety mam mały problem ponieważ samochód już 2 razy stanął w trasie.

Pierwszym razem skończyło się holowaniem do ASO BMW gdzie panowie krótko mówić nic nie zrobili oprócz dolania 5 litrów paliwa. Zostałem poinformowany zeby dotankowac auto bo możliwe ze coś się przycielo:/

Ok dolalem 20 litrów pojezdzilem i sytuacja się powtórzyła. Oczywiście byłem bogatszy o doświadczenie i zaopatrzyłem się w 10l baniak paliwa. Dolalem paliwa odpowitrzylem układ. Dopiero za drugim razem pompa zaczęła budować ciśnienie. Samochód odpalił.

Pojechałem na stacje i tu moje zdziwienie bo zatankowałem 62 + 10 z banki czyli 72 litry. Oczywiście to moje pierwsze tankowanie bo kupiłem auto z pełnym bakiem przynajmniej tak myślałem.

Teraz tak pompa działa auto jeździ a wskaźnik paliwa szaleje.

W momencie jak auto zgasło prawa komora 0 lewa 36,5 litra

Pojezdzilem trochę z kompem i generalnie coś z tymi pływakami jest nie tak bo po 300km był nadal prawie pełny bak. Wskazania lewa 36,5 prawa 30. Dotankowalem do maxa weszło 24 litry i wskazania nadal te same.


Moje pytanie jest następujące. Czy w lewej komorze jest drugi pływak? Jak wnioskuje jest on w moim aucie uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto wyjeżdża całe paliwo. Jak ta pompę sprawdzić?

 

Skoro masz osobne pomiary na lewo i prawo to masz dwa pływaki.

Lewy - ktory ma ciagle 36,5 - zawiesza sie lub kabelki sa gdzies zwarte (stad wskazanie max)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się kolego czy lewy pływak występuje jako cześć zamienna? Z tego co zauważyłem to dostępniejszy ale do prawej strony. Ma ktoś doświadczenie jak to wymienić?

Wygląda, że są dwa czujniki:

DuQkPnCW

In the event of fuel level sensor or fuel level sensor 2 failure, the following behaviour can be expected:

   * Fault code entry in JBE or REM or BDC or TFE control unit
   * One or both sensors defective, no loose contact:
       * Normal fuel level display
       * Fuel tank level calculated via consumption signal or fuel injection signal from the engine control system.
       * After refuelling with a terminal change (e.g. terminal 15 off and on), the fuel gauge does not show any change. Thus, the display shows the same fuel tank level as before refuelling.

Wygląda też, że pompa jest podłączona do jednej wtyczki, a sensory do drugiej. Sensory są potencjometrami, więc powinno się dać sprawdzić miernikiem czy działają bez ściągania pompy.

A sama wymiana lewego pływaka to chyba przez otwór od pompy....


Edit:

Wtyczka 6pin przy baku, (chyba) lewy sensor pin 3(zielono/niebieski)+6(zielono/bialy), oraz (chyba) prawy 2(zielono/bialy)+5(zielono/czarny)


A jeszcze chyba w ukrytym menu jest oddzielny odczyt z obu sensorów:

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzięki za pomoc.

Sytuacja wyglada następująco pływaki działają. Prawy jest ok przy ruszaniu zmienia rezystancję a lewy cały czas jedna wartość. Plus tego taki ze najprawdopodobniej elektrycznie jest sprawny ale zawieszony w górnej pozycji. Rezystancja 50 omów. Za pomocą kamery ustaliłem ze poziom paliwa w lewej komorze jest podobny do prawej.

Niestety nie jestem w stanie dostać do pływaka w lewej komorze. Próbowałem dobre dwie godziny za pomocą drutów kijków itp. Niestety konstrukcja tego baku uniemożliwia włożenie tam ręki.

Czy ktoś przerabiał temat wymiany lewego pływaka? Przypuszczam ze wystarczy go dotknąć żeby opadł.

Chyba już wiem nawet kiedy to się zepsuło;) tak się przydarzyło ze auto przeleciało przez krawężnik właśnie lewym tyłem :D


Prośba o pomysł jak to ruszyć bez ściągania baku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzięki za pomoc.

Sytuacja wyglada następująco pływaki działają. Prawy jest ok przy ruszaniu zmienia rezystancję a lewy cały czas jedna wartość. Plus tego taki ze najprawdopodobniej elektrycznie jest sprawny ale zawieszony w górnej pozycji. Rezystancja 50 omów. Za pomocą kamery ustaliłem ze poziom paliwa w lewej komorze jest podobny do prawej.

Niestety nie jestem w stanie dostać do pływaka w lewej komorze. Próbowałem dobre dwie godziny za pomocą drutów kijków itp. Niestety konstrukcja tego baku uniemożliwia włożenie tam ręki.

Czy ktoś przerabiał temat wymiany lewego pływaka? Przypuszczam ze wystarczy go dotknąć żeby opadł.

Chyba już wiem nawet kiedy to się zepsuło;) tak się przydarzyło ze auto przeleciało przez krawężnik właśnie lewym tyłem :D


Prośba o pomysł jak to ruszyć bez ściągania baku...

I widziałeś na kamerze, że lewy jest zawieszony? Bo to że ma stałą rezystancję to może właśnie oznaczać, że jest uszkodzony a nie że zawieszony.

Może jakimś endoskopem pacnij ten pływak:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie powiem bo obraz z tego endoskopu nie był idealny ale raczej drut był w górze bo inaczej bym go nie zauważył.

Jak próbowałem dać prawy na max to właśnie pokazuje 50 na samym dole było coś pod 1000.

Próbowałem pogmerac z nadzieja że a nóż spadnie ;) ale niestety jest tam pełno tych węży i kabli plus ograniczone pole manewru czymkolwiek.

Czuje w kościach ze skończy się na wyciąganiu zbiornika.

Tak w ogóle to brawo dla Bmw za brak rewizji w lewej strony :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie powiem bo obraz z tego endoskopu nie był idealny ale raczej drut był w górze bo inaczej bym go nie zauważył.

Jak próbowałem dać prawy na max to właśnie pokazuje 50 na samym dole było coś pod 1000.

Próbowałem pogmerac z nadzieja że a nóż spadnie ;) ale niestety jest tam pełno tych węży i kabli plus ograniczone pole manewru czymkolwiek.

Czuje w kościach ze skończy się na wyciąganiu zbiornika.

Tak w ogóle to brawo dla Bmw za brak rewizji w lewej strony :/

Napisz do ASO, ze padł Ci czujnik i na ile wyceniają wymianę i ew. jak to robią. Czy będą chcieli wymieniać sam czujnik czy cały zbiornik.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ASO mnie już nauczyło zeby ich omijać szerokim łukiem. 650zl za dolanie paliwa i mycie auta to dla mnie za drogo :D

Tak na serio to sugerowali wymianę zestawu pompy 2500zl a jeżeli to nie to, czyli to drugie, wiec wymiana baku z prawym pływakiem 4500zl :D bo oczywiście występuje jako całość.

Dla porównania taki bak na szrocie chodzi po 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ASO mnie już nauczyło zeby ich omijać szerokim łukiem. 650zl za dolanie paliwa i mycie auta to dla mnie za drogo :D

Tak na serio to sugerowali wymianę zestawu pompy 2500zl a jeżeli to nie to, czyli to drugie, wiec wymiana baku z prawym pływakiem 4500zl :D bo oczywiście występuje jako całość.

Dla porównania taki bak na szrocie chodzi po 200zl

Kup na szrocie i poćwicz w domu, może się uda jakoś dobrać;)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.