Skocz do zawartości

BMW e92 335i rozrząd.


Michal0128

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, tak jak w tytule chciał bym was zapytać jaki jest koszt zrobienia rozrządu w N54B30 na ori oraz na zamiennikach, ponieważ pewien mechanik zaproponował 4-5 tys za zrobienie tego na zamiennikach co wydaje mi się raczej przesadą, co o tym sądzicie? Proszę o wasze rady, informacje. Dziękuję :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczytałem po forach że to może być problem elektrozaworów że warto je przeczyścić co o tym sądzicie ? Objawy jakie mam to check na zimnym silniku tylko i wyłącznie, jeśli zgasze auto i odpale ponownie błąd się nie pojawia dopóki auto porządnie nie ostygnie żadnych dziwnych dźwięków przy rozruchu itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej, elektrozawory, vanosy, rozrząd. W tej kolejności do sprawdzenia i ewentualnie wymiany.


Ja mam mniejszy przebieg, wyskakiwały mi te błędy, losowo, na ciepłym, na zimnym, czasem 5 razy dziennie, czasem przez tydzień był spokój. Zmieniłem olej na millersa+płukanka jakimś tam specyfikiem, wyjęcie i czyszczenie elektrozaworów. Jak ręką odjął. Po 5 tyś zlałem olej na gorącym silniku, czarny jak smoła i gęsty jak woda prawie. Teraz zmieniam co 10k i olej jest w miarę czysty.


Ale wcale nie znaczy, że u ciebie pomoże. Masz sporo większy przebieg, coś tam jeszcze mogło się zużyć. Tak z ciekawości, masz oryginalną pompę paliwa wysokiego ciśnienia?


Przy wyjęciu elektrozaworów warto założyć nowe oringi. Polecam kupić w ASO, groszowa sprawa, a nie ciekną jak marketowe. Ciśnienie, temperatura, olej, stosunkowo słaby dostęp, więc warto OEM założyć.


Wymiana rozrządu w tym silniku przy takim przebiegu wydaje mi się zbyt pochopną decyzją bez dogłębnej diagnozy. A co do zamienników to baaardzo bym się zastanowił. Sprawdź ceny oryginału, z grubszych rzeczy poza vanosami które są stosunkowo drogie (2300) reszta jest w normalnych cenach. Zaoszczędzisz 500 zł, a później plastikowy ślizg ci się ułamie i tłoki spotkają się z zaworami. Zamienniki są spoko, ale nie w tym miejscu.


Przy wymianie łańcucha rozrządu zgodnie ze sztuką wymienia się również wszystkie elementy współpracujące. Tak dla przypomnienia, żeby mechanik nie zostawił zużytej zębatki 11 31 7 502 180 na wale. Oczywiście można wymienić sam łańcuch i jakiś czas to polata. Ale druciarstwo w tym silniku? Nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem tu nie chodzi o drutowanie, tylko gość o dziwo polecany mechanik robi BMW, Mini na dodatek doświadczony a wyskakuje mi że rozrząd na ori częściach 8 tyś, gdzie cena części gdybym ja je kupował wynosi 2700 bez uszczelek. Albo szuka jelenia albo ja czegoś nie wiem. Nie chce oszczędzać na niczym po prostu chcę się pozbyć tego problemu z tego co widzę będę musiał zająć się tym sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.