Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na forum było kilka zbliżonych wątków, jednak żaden nie był w stanie rozwiązać mojego problemu.

BMW E90 318i, silnik N43, przebieg 150 tys, rok 2008, użytkuję 4 lata.

Opis problemu - silnik od kupna zużywał olej ok 150ml/1000km (akceptowałem to). Pół roku temu wskaźnik zaczął trzymać ten sam poziom. 3 miesiące temu poziom oleju zaczął wzrastać. Nieustannie podejmowane były działania diagnostyczne i naprawcze. Pierwsze podejrzenie padło na płyn chłodniczy - niesłusznie, układ jest szczelny (możliwość wyeliminowana na kilka sposobów). Powodem rosnącego poziomu oleju jest paliwo. Po ostatniej wymianie oleju (3-cia w ciągu kwartału) wskaźnik wzrósł aż o połowę po przejechaniu 20 km obwodnicy, prędkością 150km. Wcześniej jeżdżąc spokojnie w warunkach miejskich poziom oleju nie zmieniał się (choć i tak przybywało bo silnik pobierał olej).

Istotne informacje:

- spod korka wlewu oleju śmierdzi benzyną jak z baku

- przy wymianie olej bardzo rzadki

- poziom oleju dynamicznie wzrasta wraz z prędkością i obrotami

- wymieniona została pompa wysokiego ciśnienia

- wymienione świece

- korekty na wtryskiwaczach są idealne (sprawdzane na biegu jałowym)

- długoterminowa korekta sondy lambda max +5

- szczelność wtryskiwaczy sprawdzona domowym sposobem jak w linku, nie ciekły.


- jedyne błędy - 30EA (zasiarczony katalizator), A559 (przez zwarcie w pompie ABS klema IBS nieustannie wyłącza zasilanie)

- ostatni wtryskiwacz, od grodzi był lekko zalany olejem (od góry), również w zagłębieniu na świecę był olej.

- widać mocne "zapocenie" olejem pod 1/3 powierzchni pokrywy zaworów, od strony grodzi.


Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jaką drogą paliwo dostaje się do leju? Nie chcę przeprowadzać na oślep kolejnych napraw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Winne były 2 wtryskiwacze, choć dziwne, że korekty niczego niepokojącego nie pokazywały. Najprawdopodobniej lały dopiero przy wysokich obrotach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zauwazylem tego tematu, oczywiscie ze paliwo w oleju to tylko od wtryskiwaczy. Dzieki za dokonczenie posta z rozwiazaniem, nie zdarza sie to czesto :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak lały na wysokich obrotach? gdzie sprawdzałeś korekty? jakie one były?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Korekty sprawdzałem w INPIE, na biegu jałowym. Odchylenia były jedynie na tysięcznych wartościach. Korekta sondy lambda między +3, a +6. Wtryskiwacze musiały lać głównie na wysokich obrotach, bo wystarczyło że wyjechałem na obwodnicę i wskaźnik poziomu oleju rósł w oczach. Jeżdżąc spokojnie po mieście poziom nie zmieniał się nawet tygodniami. Znalazłem dość nowe używki z indeksem 11. Wtryskiwacze wymienione, zakodowane, adaptacje skasowane i powrót do spadku poziomu oleju:) Na szczęście w granicach akceptacji. Dawno podejrzenie by padło na wtryskiwacze, gdyby nie wzorowe odczyty na korektach, dziwne, ale prawdziwe.


Przy okazji dodam, że rozwiązał się również tak często opisywany na forach problem z wibracjami, drganiami, czy wahaniami obrotów tuż po odpaleniu. Silnik działa płynnie.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.