Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym pokazać wam moje pierwsze BMW w życiu.

Na początek mała retrospekcja.

Z racji że robię trochę kilometrów po niemczech piorytetem było auto z silnikiem diesla, przerabiałem już VAGi, francuzy, fiaty

i inne tego podobne wynalazki i chciałem kupić coś innego. Po namowie mojego kolegi zacząłem szukać wśród bawarek.

Seria 3 mnie kompletnie nie interesowała gdyż miałem doczynienia z tym autem a seria 7 wydawała się za droga w utrzymaniu.

Wybór padł na serię 5. Wśród E60 które oglądałem nie spotkałem nic ciekawego - ten model króluje wśród handlarzy z bliskiego wschodu.

Trafiła się w końcu moja E39, zadbana, zadowalające wyposażenie... Pojechałem, auto przypadło mi do gustu. Kupiłem.

Tak w kwietniu 2019 roku zaczęla się moja przygoda z BMW pełna wzlotów i upadków.


Kilka informacji o samochodzie:

-E39 530dA Touring z lipca 2003 roku, DP81

-Motor m57d30 142 kW, 193km

-Automatyczna skrzynia biegów GM A5S 390R-ZM

-Lakier Titansilber Metallic 354, VIN: wbadp81070g045760

-Aktualny stan licznika: około 415000km


Z wyposażenia między innymi:

-M Sportpaket, M Aerodynamikpaket

-Shadow Line

-Leder Montana/basis-ausst./schwarz - N6SW

-Steptronic, servotronic

-Zawieszenie M-Technik + Niveauregulierung

-ABS, DSC

-Elektryczne szyby

-Elektryczne podgrzewane fotochromatyczne lusterka

-Fotochromatyczne lusterko wsteczne

-Kierownica multifunkcyjna

-Tempomat

-Relingi, szyberdach elektryczny

-Isofix, podłokietnik z przodu i z tyłu

-Podgrzewane fotele sportsitze

-Xenon z intensywnym myciem

-Światła automatyczne

-Przeciwmgielne przód/tył

-Doświetlanie zakrętów

-Czunik deszczu i światła

-Klimatronik dwu strefowy

-Komputer pokładowy

-Nawigacja 16:9, radio Android ENON z ibus

-CD, USB, MicroSD, Bluetooh

-Kamera cofania

-PDC przód/tył

-Podsufitka antracyt

-Pakiet biznesowy

-Webasto

-Filtr DPF pasywny EURO4

-Zamek centralny

-Felgi Styling 66 8x17 (setup zimowy)

-Hak odpinany westfalia

I wiele wiele innych...


Auto kupiłem z przebiegiem 373 tyś km, do zrobienia były tylko tylne klocki, oleje i filtry. Jednakże to był tylko początek

lawiny wydatków i drobnych usterek... Z racji że BMW ma swoje lata wszystko staram się rozsądnie zdiagnozować i naprawić.


A oto lista co zostało przy E39 zrobione za mojej kadencji:

-Co max 15tyś km serwis olejowy, co 30tyś km wymiana wszystkich filtrów, oleju i odmy olejowej, co 50tyś km wymiana oleju w skrzyni biegów.

-Nowe opony zimowe

-Kompletna regeneracja skrzyni biegów przy przebiegu 376730 (koszt 1600 euro po znajomości)

-Pasek klimatyzacji

-Wymiana kompletnej odmy olejowej

-Wycieraczki VALEO/Bosch

-Regeneracja 4 i 6tego wtryskiwacza

-Wymiana przewodu przy pompie wody

-Wymiana wężyków podciśnienia, zaworków, uszczelek kolektora, czyszczenie EGR,

-Wymiana przepływomierza

-Wymiana postojówek na ori HELLA (spaliłem 3 komplety tych dziadowskich led markerów i zdecydowałem się na serie)

-Kompletne przednie zawieszenie FEBI + Geometria

-Poduszki Nivo M-Technik

-Nowe przewody gumowe turbodoładowania

-Wymiana tarcz, klocków przednich i tylnych na Zimmermann + Czujniki Textar i nowy płyn hamulcowy

-Wymiana uszczelki przy turbinie + diagnoza turbawki

-Wymiana regulatorów lamp, jeża, nadkoli przednich, naprawa oświetlenia tablicy


Modyfikacje:

-Zestaw do detalingu, regeneracji skóry i tapicerki od RRC

-Wydech końcowy PROEX (ten seryjny kran był okropny)

-Obszycie kierownicy

-Setup na lato: Styling128 (concave) 8.5x18 ET20, nowe opony Dębica 245/40/R18 + Dystanse 15mm

-Lampki drzwi i podświetlenie tablicy LED

-Jakieś tam inne drobnostki


Podsumowując awaria skrzyni była dla mnie sytuacją w której gotowy byłem sprzedać samochód i do końca życia powtarzać "nigdy więcej bmw"

albo "będziesz miał wydatki". Jednakże opisywana sztuka bardzo mi się podobała dlatego zdecydowałem się to naprawić i ogarnąć ten

pojazd do stanu bliskiemu ideału. Miałem już w posiadaniu dużą ilość aut, nowszysch i starszych ale w BMW czuje się jak w domu.

Bawarka ma swoje lata i kilometry dlatego usterki trzeba jej wybaczyć. Oto moje plany przy aucie na 2021 rok:


-Wymiana świecy webasto

-Regeneracja mechanizmów lusterek zewnętrznych

-Odmalowanie zderzaka przedniego, wywalenie jaszczurki, kratka ala M5 i dokładka zderzaka

-Korekta lakieru, polerka, powłoka ceramiczna, polerowanie wszystkich lamp

-Ewentualna regeneracja turbiny


Parę zdjęć:

43bURYk.jpg?1

nG3UJPn.jpg?1

UMsTnTB.jpg?1

sQdJ2jt.jpg

kCwj7hu.jpg?1

84EOE93.jpg?1

W8KUhfm.jpg?1

7gJAcp9.jpg?1

ocfQIO7.jpg?1

oqzO1xy.jpg?1

qULlUnu.jpg?1

I5XXPRM.jpg?1


I to w zasadzie tyle. Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich forumowiczów, liczę na jakieś dobre bądź też złe słowo na temat bawareczki :)

Edytowane przez przehuyou
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klasyczna sylwetka E39 sama się broni. Twoja na tych felgach, w M pakiecie z czarnymi szybami - taka srebrno - czarna fajnie wygląda.

Jaszczurka gekon ? rodem z Audi Quattro dokładnie do usunięcia jak piszesz i będzie naprawdę ładne, klasyczne powoli BMW.

Dokładki i kratka z M5 jej nie zaszkodzi.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dzięki za miłe słowo :D

Od dodania posta wiele się nie zmieniło, naprawione pare rzeczy, wleciał letni setup i dystanse kół. Jest troszkę szerzej, nastąpiło małe odświeżenie galerii.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.