Skocz do zawartości

BMW E39 530dA Touring M-Paket


przehuyou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym pokazać wam moje pierwsze BMW w życiu.

Na początek mała retrospekcja.

Z racji że robię trochę kilometrów po niemczech piorytetem było auto z silnikiem diesla, przerabiałem już VAGi, francuzy, fiaty

i inne tego podobne wynalazki i chciałem kupić coś innego. Po namowie mojego kolegi zacząłem szukać wśród bawarek.

Seria 3 mnie kompletnie nie interesowała gdyż miałem doczynienia z tym autem a seria 7 wydawała się za droga w utrzymaniu.

Wybór padł na serię 5. Wśród E60 które oglądałem nie spotkałem nic ciekawego - ten model króluje wśród handlarzy z bliskiego wschodu.

Trafiła się w końcu moja E39, zadbana, zadowalające wyposażenie... Pojechałem, auto przypadło mi do gustu. Kupiłem.

Tak w kwietniu 2019 roku zaczęla się moja przygoda z BMW pełna wzlotów i upadków.


Kilka informacji o samochodzie:

-E39 530dA Touring z lipca 2003 roku, DP81

-Motor m57d30 142 kW, 193km

-Automatyczna skrzynia biegów GM A5S 390R-ZM

-Lakier Titansilber Metallic 354, VIN: wbadp81070g045760

-Aktualny stan licznika: około 415000km


Z wyposażenia między innymi:

-M Sportpaket, M Aerodynamikpaket

-Shadow Line

-Leder Montana/basis-ausst./schwarz - N6SW

-Steptronic, servotronic

-Zawieszenie M-Technik + Niveauregulierung

-ABS, DSC

-Elektryczne szyby

-Elektryczne podgrzewane fotochromatyczne lusterka

-Fotochromatyczne lusterko wsteczne

-Kierownica multifunkcyjna

-Tempomat

-Relingi, szyberdach elektryczny

-Isofix, podłokietnik z przodu i z tyłu

-Podgrzewane fotele sportsitze

-Xenon z intensywnym myciem

-Światła automatyczne

-Przeciwmgielne przód/tył

-Doświetlanie zakrętów

-Czunik deszczu i światła

-Klimatronik dwu strefowy

-Komputer pokładowy

-Nawigacja 16:9, radio Android ENON z ibus

-CD, USB, MicroSD, Bluetooh

-Kamera cofania

-PDC przód/tył

-Podsufitka antracyt

-Pakiet biznesowy

-Webasto

-Filtr DPF pasywny EURO4

-Zamek centralny

-Felgi Styling 66 8x17 (setup zimowy)

-Hak odpinany westfalia

I wiele wiele innych...


Auto kupiłem z przebiegiem 373 tyś km, do zrobienia były tylko tylne klocki, oleje i filtry. Jednakże to był tylko początek

lawiny wydatków i drobnych usterek... Z racji że BMW ma swoje lata wszystko staram się rozsądnie zdiagnozować i naprawić.


A oto lista co zostało przy E39 zrobione za mojej kadencji:

-Co max 15tyś km serwis olejowy, co 30tyś km wymiana wszystkich filtrów, oleju i odmy olejowej, co 50tyś km wymiana oleju w skrzyni biegów.

-Nowe opony zimowe

-Kompletna regeneracja skrzyni biegów przy przebiegu 376730 (koszt 1600 euro po znajomości)

-Pasek klimatyzacji

-Wymiana kompletnej odmy olejowej

-Wycieraczki VALEO/Bosch

-Regeneracja 4 i 6tego wtryskiwacza

-Wymiana przewodu przy pompie wody

-Wymiana wężyków podciśnienia, zaworków, uszczelek kolektora, czyszczenie EGR,

-Wymiana przepływomierza

-Wymiana postojówek na ori HELLA (spaliłem 3 komplety tych dziadowskich led markerów i zdecydowałem się na serie)

-Kompletne przednie zawieszenie FEBI + Geometria

-Poduszki Nivo M-Technik

-Nowe przewody gumowe turbodoładowania

-Wymiana tarcz, klocków przednich i tylnych na Zimmermann + Czujniki Textar i nowy płyn hamulcowy

-Wymiana uszczelki przy turbinie + diagnoza turbawki

-Wymiana regulatorów lamp, jeża, nadkoli przednich, naprawa oświetlenia tablicy


Modyfikacje:

-Zestaw do detalingu, regeneracji skóry i tapicerki od RRC

-Wydech końcowy PROEX (ten seryjny kran był okropny)

-Obszycie kierownicy

-Setup na lato: Styling128 (concave) 8.5x18 ET20, nowe opony Dębica 245/40/R18 + Dystanse 15mm

-Lampki drzwi i podświetlenie tablicy LED

-Jakieś tam inne drobnostki


Podsumowując awaria skrzyni była dla mnie sytuacją w której gotowy byłem sprzedać samochód i do końca życia powtarzać "nigdy więcej bmw"

albo "będziesz miał wydatki". Jednakże opisywana sztuka bardzo mi się podobała dlatego zdecydowałem się to naprawić i ogarnąć ten

pojazd do stanu bliskiemu ideału. Miałem już w posiadaniu dużą ilość aut, nowszysch i starszych ale w BMW czuje się jak w domu.

Bawarka ma swoje lata i kilometry dlatego usterki trzeba jej wybaczyć. Oto moje plany przy aucie na 2021 rok:


-Wymiana świecy webasto

-Regeneracja mechanizmów lusterek zewnętrznych

-Odmalowanie zderzaka przedniego, wywalenie jaszczurki, kratka ala M5 i dokładka zderzaka

-Korekta lakieru, polerka, powłoka ceramiczna, polerowanie wszystkich lamp

-Ewentualna regeneracja turbiny


Parę zdjęć:

43bURYk.jpg?1

nG3UJPn.jpg?1

UMsTnTB.jpg?1

sQdJ2jt.jpg

kCwj7hu.jpg?1

84EOE93.jpg?1

W8KUhfm.jpg?1

7gJAcp9.jpg?1

ocfQIO7.jpg?1

oqzO1xy.jpg?1

qULlUnu.jpg?1

I5XXPRM.jpg?1


I to w zasadzie tyle. Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich forumowiczów, liczę na jakieś dobre bądź też złe słowo na temat bawareczki :)

Edytowane przez przehuyou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klasyczna sylwetka E39 sama się broni. Twoja na tych felgach, w M pakiecie z czarnymi szybami - taka srebrno - czarna fajnie wygląda.

Jaszczurka gekon ? rodem z Audi Quattro dokładnie do usunięcia jak piszesz i będzie naprawdę ładne, klasyczne powoli BMW.

Dokładki i kratka z M5 jej nie zaszkodzi.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.