Skocz do zawartości

Brak termostatu chłodnicy spalin EGR AGR


Sketusky

Rekomendowane odpowiedzi

W moim E83 3.0d 218KM automat, znajduje się chłodnica spalin z oznaczeniem 779651902 z datą produkcji na grudzień 2005r, według bimmercat powinna być 11717796519. Pierwszy numer zawiera się w drugim 11717796519. Zakładam, że numery się z grubsza zgadzają, pewnie to kwestia oznaczeń, że trochę się różnią/są niepełne.


Powyższa chłodnica spalin nie zawiera w sobie termostatu EGR/AGR, według bimmercat https://bimmercat.com/bmw/pl/search/selectCar/E83/SAV/BMW+X3+3%252E0d+M57N2/ECE/11_3884 również nie powinna mieć i w rzeczywistości też jej nie ma. Sledząc tematy na forum związane z temperaturą można dowiedzieć się, że niektórzy posiadają w E83 termostat EGR, w E60 on występuje, tak samo w E90.


Brak termostatu w chłodnicy spalin według mnie jest wadą, ponieważ proces ogrzewania temperatury płynu chłodzącego mógłby zostać przyspieszony wykorzystując temperaturę spalin. Szczególnie widać ten problem przy uruchomieniu ogrzewania na biegu jałowym ustawiając maksymalną mocy grzewczą gdy był mróz -15, wskazówka potrafiła spaść drastycznie spaść po pewnym czasie. Auto nie ma problemów z osiągnięciem temperatury płynu chłodzącego na poziomie 90 i jego późniejszej stabilizacji w trakcie jazdy, wymieniony był główny termostat na nowy oryginalny, w tym temacie jest poprawnie i stabilnie.


Moje pytania to:


Czy możecie podać numer chłodnicy spalin ze swojego E83 jeżeli posiadacie termostat?

Czy jest możliwość (wydaje mi się, że tak) i sens (wydaje mi się, że tak) spróbować zamontować chłodnicę spalin z termostatem?

Dlaczego wyjątkowo nie wyposażyli auta w termostat EGR skoro w innych E83 występuje?

Edytowane przez Sketusky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem przeglądać oferty E83 3.0d, wziąłem ich VINy i zacząłem sprawdzać, które mają termostat EGR w bimmercat. Wyszło na to, że wersja 3.0d 218KM nie posiada, natomiast 3.0d 204KM i 3.0sd 286KM już posiada. Internetowy spis to jedno, a realizm to drugie.


Prośba do was forumowiczów, Czy możecie zweryfikować, że powyższa teoria zgadza się z rzeczywistością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3.0sd ze Szwajcarii i MAM termostat EGR .... Co prawda EGR wyłączony czyli przepływu spalin NIE MA przez chłodniczkę w takim rozumieniu że EGR się otwiera i spaliny wędrują przez cały układ i do komory spalania .. ale wypełniają odcinek od kolektora do klapy gaszącej w jakimś tam stopniu ...

Dokładnie tak samo mam w 2.0d ... tam również mam 2 termostaty i nawet przy -18 bez problemu auto nagrzewa się do "pionu" na pełnym nawiewie czy to na szybę przednią czy w dowolnym innym układzie ... ok. 5-7 minut zajmuje nagrzanie na postoju jedną działkę poza niebieski i potem wystarczy przejechać spokojnie jakieś 1,5 - 2 km i jest 88-90 stopni ...


Sam temat podgrzewania silnika przez spaliny w tej chłodnicy EGR raczej traktowałbym jako daleki ;) .... zanim cokolwiek się tam nagrzeje to ELEKTRYCZNY ogrzewacz przepływowy koło mocowania McPersona od strony kierowcy >> dosłownie PARZY ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Sketusky próbuje chyba trochę poprawiać fabrykę z Monachium... :)


Moim skromnym zdaniem żaden model X3 nie został zaprojektowany tak, by zwiększenie ogrzewania kabiny powodowało drastyczne obniżenie temperatury cieczy chłodzącej silnik. Niezależnie od ilości i lokalizacji termostatów, jeśli działają one poprawnie, a układ chłodzenia jest szczelny i dobrze odpowietrzony, to silnik powinien utrzymywać temperaturę pracy z jedynie niewielkimi odchyleniami, niezależnie od temperatury zewnętrznej - jesteśmy w środku Europy, a nie na Czukotce czy Kamczatce.


Dlatego - zamiast dywagować nt. poprawiania po bawarskich konstruktorach - radziłbym zweryfikować sprawność działania i ew. usterki tego układu, który zaprojektowali.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.